Akut hjälp med Leon?

Alltså,helt ärligt,kan vi sluta diskutera avlivning av Leon o tänka på hur det måste kännas i mattehjärtat att se o läsa om detta,jag skulle dö om jag låg på sjukhus o en massa folk vill avliva min "problem" hund,
Låt @vallhund ta det beslutet i lugn o ro,hon vill säkert säga hejdå till sin vän om beslutet blir att ta bort honom.
Lider med dig @vallhund :heart

Jag håller med, jag förstår att folk som skriver om avlivning osv säkert menar väl och skriver utifrån vad de tror är bäst för Leon och matte.
Men då tycker jag att man tar det privat med @vallhund eller kanske ETT inlägg i tråden som på ett fint sätt lyfter frågan.
Men jag blir illa till mods av hur det diskuteras här om att avliva, när och vem kan skjutsa, vad har Leon för problem och hur har det varit förr osv osv. Tycker det är något vallhund själv ska få besluta om, kanske med stöd av någon vän. Och jag tror säkert hon tänkt i de banorna också. Men hur det diskuteras och ifrågasätts helt öppet här tycker jag inte är okej.

@vallhund Vill bara säga att jag lider så oerhört med dig. Oavsett vad som hänt tidigare i ditt och Leons liv, som lett fram till den situation ni nu är i, så förstår jag att det måste vara fruktansvärt jobbigt.
Jag vet ju inte varför du hamnat på sjukhus och vet inte hur du mår, men jag kan inte tänka mig in i att inte kunna göra något när ens fyrbenta vän behöver någon som kan ta hand om den tills vidare. Jag förstår dig i att du letar hundvakt både vitt och brett, även om det såklart också är svårt så hade jag gjort detsamma.

Tyvärr har jag två hundar redan, varav den ena skulle reta gallfeber på en herre som Leon, så jag kan inte hjälpa hur gärna jag än vill. Bor ca två timmar bort, men om du skulle vilja träffa Leon och det går att ordna så har jag både bil, körkort och tid om ingen på närmre håll kan hjälpa dig.

Men detta är ingen diskussionstråd om vallhunds historik med hunden. Det är ett nödrop på hjälp. Du borde förstå skillnaden.

Och jag tänker på hundens bästa. Vilket inte är att flyttas runt till främmande folk hej vilt, istället för att somna in. En död hund lider inte.

Att lösa detta med lösa förbindelser med nya tillfälliga hem löser inte problemet.

Nu ska jag natta barn och ta hand om djuren.
Jag checkar in senare ikväll och hoppas då på svar från både @prallan och @vallhund

Om Leon ska få somna så hoppas jag att buke samlar lite kraft och fixar så att Leon körs till vallhund imorgon eftermiddag. Jag kan tyvärr inte följa med då men den som kör kanske kan va med och stötta vallhund.

(Det är förövrigt genomvidrigt jävla jobbigt att skriva allt detta men jag känner verkligen att det är den ur alla vinklar bästa utvägen för alla inblandade framförallt Leon)

Jag har telefonnummer till @vallhund om det krisar och mobilen funkar.

Jag finns i Norrtälje, väntar på svar från @linnsan o @prallan , går det inte i lås så finns det inget mer jag kan göra. Om det blir så så vill jag nog inte träffa honom, det skulle smärta mig enormt o jag tror inte det skulle ge honom något. Åsikter om det?Helst vill jag ju ha honom i famnen då.
Man måste inte vara med om man inte klarar det. Kan man själv inte vara samlad kan det bara skapa stress hos djuret. Du ska göra precis som du känner i den frågan.

Jag finns i Norrtälje, väntar på svar från @linnsan o @prallan , går det inte i lås så finns det inget mer jag kan göra. Om det blir så så vill jag nog inte träffa honom, det skulle smärta mig enormt o jag tror inte det skulle ge honom något. Åsikter om det?Helst vill jag ju ha honom i famnen då.

Det kan bli uppslitande för er båda. Stor kram, jag förstår att det är tufft.

Lider med dig :heart befinner mig alldeles för långt norrut för att hjälpa till. Krya på dig!

Du får inte avliva en hund du inte äger, och att fortsätta den här karuselle n av korttidshundvakter på obestämd framtid är ju rent grymt.

Vallhund kan ju ringa och boka tiden. Vem som åker dit med honom spelar väl ingen roll? Jag har aldrig behövt legitimera mig när jag avlivat ett djur. Sambon åkte med unghanen i December fast han var skriven på mig. Jag ringde bara vetten och förklarade läget.

Jag vet att det är ett diskussionsforum och att det mesta är sagt med omtanke, men helt ärligt förstår jag inte behovet av att diskutera avlivning av någon annans hund över huvudet på ägaren efter att hen själv sagt att tankarna funnits under hela gårdagen. Vallhund sa det på sid 8 men folk fortsätter i fyra sidor till. Att dessutom komma med spekulationer om personens ekonomi är ett nytt lågvattenmärke i mina ögon, vad tillför det egentligen?!

@vallhund jag hoppas att det löser sig på bästa sätt för båda dig och Leon, oavsett vad bästa sätt innebär för er :heart

Det finns inget rätt eller fel i om du orkar/vill vara med eller ej.
Han får trygghet i den som är med och med lugnande innan.

Drar till en vild chansning nu, men finns det nån möjlighet för @Malibu_Stacy att hjälpa till vid en ev avlivning? Så Leon i så fall slipper åka in nånstans.

En till stämningshöjare...
Leon attackerade inte tvn bara sådär utan det va vinjetten till aktuellt som fick bägaren att rinnna över! Skrattar så jag gråter.
(här ska det va typ 10 skrattande smileys men jag får inte dom att funka pga uppdateringen)

En till stämningshöjare...
Leon attackerade inte tvn bara sådär utan det va vinjetten till aktuellt som fick bägaren att rinnna över! Skrattar så jag gråter.
(här ska det va typ 10 skrattande smileys men jag får inte dom att funka pga uppdateringen)
Hundar, vargar o andra djur brukar han gå igång på. När det är reklam brukar jag slå av ljudet.

Hundar, vargar o andra djur brukar han gå igång på. När det är reklam brukar jag slå av ljudet.

Hoppas att du bortsett från grubblerierna är på bättringsvägen. Och du får höra av dig om du behöver hjälp med något jag kan göra.
Har du nån som kollat till huset och posten åt dig?
Alltså, du behöver inte svara men annars kanske nån borde. Och glöm inte att det måste finnas lite mat hemma eller att du får hjälp att handla. Krya!

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 069
Senast: tott
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 174
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama