Akut hjälp med Leon?

Njae, de allra flesta jag vet som tvingats annonsera efter hundvakt har fått referenser eller iaf träffat personen och fått hemadress osv innan hunden har lämnats över.

Jag tror också att runtflyttandet är jobbigast för honom, speciellt eftersom han är lite osäker i grunden!

Jag känner väl mest att även om jag träffar en hundvakt innan så är vi ändå främlingar för varandra.
Men strunt samma, det sistnämnda är vi helt överens om :)

Jag tror också såhär - och att det blir etter värre om det är samtidigt mycket nya störningsmoment. Som nu med katter och massvis med andra hundar runt om på promenaderna.
Det har ju varit han o jag, långt ute i skogen, tidigare när jag arbetade så var han på nattis på en boxerkennel, o från början hade jag även en äldre hund, en shä/terv. Första 3 veckorna hade jag kvar min sista BC.

Leon verkar ha det bra hos min mamma, han har charmat mammas inneboende. Det är en ytterst tillfällig lösning och tiden börjar rinnan ut där som alla vet.
Jag drar fortfarande i alla trådar som finns för att han ska få en ny hundvakt som kan ha honom längre tid och såklart gärna va beredda att behålla om det funkar.
Känner nån någon som bor på landet och vill ha en kompis och somna är hundvan stan iväg ett pm till mig.

Jag står nu mest och stampar och väntar på svar från en person.
Kan inte göra mer sen.

Vallhund Vårdplanering på fredag, det borde väl innebära att de skickar hem dig då? Isåfall är det inte många dagar det handlar om.

Problemet är att vallhund inte lär va i form att ta hand om honom ordentligt på ett bra tag om jag förstår situationen rätt.

Det finns som jag skrev en person som eventuellt kan ta honom. Funkar han där kan dom troligtvis behålla honom.
Min åsikt efter att ha hängt med Leon ett par dagar är att om inte den personen kan ta han så borde han få åka till Nangijala.
Hunden mår INTE bra av att slussas runt och jag tycker det bästa vore att han slapp det. Vallhund lär åka till plåstekåken igen. Hunden ska iväg, igen osv osv

Men då är jag av den starka åsikten att en död hund inte lider.

Det finns som jag skrev en person som eventuellt kan ta honom. Funkar han där kan dom troligtvis behålla honom.
Min åsikt efter att ha hängt med Leon ett par dagar är att om inte den personen kan ta han så borde han få åka till Nangijala.
Hunden mår INTE bra av att slussas runt och jag tycker det bästa vore att han slapp det. Vallhund lär åka till plåstekåken igen. Hunden ska iväg, igen osv osv

Men då är jag av den starka åsikten att en död hund inte lider.
Det är så klart inget kul att säga eller för matte att höra, men jag håller med.

Men alltså... Om jag missförstår det hela nu så får ni ursäkta, men var inte Leon ute på annons förut för att @vallhund inte klarade av att ge honom ett bra hundliv pga sin egna hälsa? Han är dessutom gammal, lättstressad, är inte oproblematisk med andra hundar, rädd för åska och lite annat, bryter sig ut från hundgårdar (har iaf gjort förut), kan kissa inne, har resursförsvar...

På vilket sätt skulle något bli BÄTTRE nu framöver? Det verkar ju inte ens ha varit bra innan det här hände, innan vallhund behövde in på sjukhus? Är det verkligen vettigt att fortsätta med allt då?

Länna in hunden till polisen som övergiven, så slipper han iaf åka runt på det här sättet.
Bättre än att han lämpas runt bland en massa korttidshem, ja.

Bättre en enkelbiljett till veterinären isf.
Över min döda kropp att jag lämnar in han till polisen och ljuger osv.
Jag må ha bråttom att bli av med honom men lite moral har jag kvar.

Men alltså... Om jag missförstår det hela nu så får ni ursäkta, men var inte Leon ute på annons förut för att @vallhund inte klarade av att ge honom ett bra hundliv pga sin egna hälsa? Han är dessutom gammal, lättstressad, är inte oproblematisk med andra hundar, rädd för åska och lite annat, bryter sig ut från hundgårdar (har iaf gjort förut), kan kissa inne, har resursförsvar...

På vilket sätt skulle något bli BÄTTRE nu framöver? Det verkar ju inte ens ha varit bra innan det här hände, innan vallhund behövde in på sjukhus? Är det verkligen vettigt att fortsätta med allt då?

Nej det är inte vettigt men jag tar inte bort nån annans hund utan tillåtelse.
Vallhund behöver ta ett beslut oavsett vad som händer kommande dagar.

Bättre en enkelbiljett till veterinären isf.
Över min döda kropp att jag lämnar in han till polisen och ljuger osv.
Jag må ha bråttom att bli av med honom men lite moral har jag kvar.
Men det är ju ingen lögn. Jag tänker att du kan hamna i rejält trubbel om du avlivar en hund du inte äger...

Nej det är inte vettigt men jag tar inte bort nån annans hund utan tillåtelse.
Vallhund behöver ta ett beslut oavsett vad som händer kommande dagar.
Nej, det har jag absolut inte påstått att du ska göra heller! Det enda du "kan" göra är ju att ta hand om honom efter bästa förmåga. Det är ju @vallhund som måste fatta andra beslut. Mitt inlägg riktade sig inte heller till dig, utan mer till vallhund.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 069
Senast: tott
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 173
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama