Akut hjälp med Leon?

Du får inte avliva en hund du inte äger, och att fortsätta den här karuselle n av korttidshundvakter på obestämd framtid är ju rent grymt.
Fast det måste ju gå att ordna med tillstånd från @vallhund ? Det är ju inte första gången något djur måste avlivas trots att ägaren inte själv kan vara med. När vi stod med allvarligt skadad häst och ägaren befann sig många mil bort räckte det med att veterinären pratade kort med ägaren i telefon.

Fast det måste ju gå att ordna med tillstånd från @vallhund ? Det är ju inte första gången något djur måste avlivas trots att ägaren inte själv kan vara med. När vi stod med allvarligt skadad häst och ägaren befann sig många mil bort räckte det med att veterinären pratade kort med ägaren i telefon.

Det går absolut att ordna!
Jag har varit med o tagit bort flertalet djur när ägaren ej närvarat fysiskt.

Då gäller det att ägaren är kontaktbar och med på noterna. Om så är fallet är ju allt lugnt!

Nu ska jag natta barn och ta hand om djuren.
Jag checkar in senare ikväll och hoppas då på svar från både @prallan och @vallhund

Om Leon ska få somna så hoppas jag att buke samlar lite kraft och fixar så att Leon körs till vallhund imorgon eftermiddag. Jag kan tyvärr inte följa med då men den som kör kanske kan va med och stötta vallhund.

(Det är förövrigt genomvidrigt jävla jobbigt att skriva allt detta men jag känner verkligen att det är den ur alla vinklar bästa utvägen för alla inblandade framförallt Leon)

Nu ska jag natta barn och ta hand om djuren.
Jag checkar in senare ikväll och hoppas då på svar från både @prallan och @vallhund

Om Leon ska få somna så hoppas jag att buke samlar lite kraft och fixar så att Leon körs till vallhund imorgon eftermiddag. Jag kan tyvärr inte följa med då men den som kör kanske kan va med och stötta vallhund.

(Det är förövrigt genomvidrigt jävla jobbigt att skriva allt detta men jag känner verkligen att det är den ur alla vinklar bästa utvägen för alla inblandade framförallt Leon)
Jag ska vara på Universitetet fram till kl 18, men efter det skulle jag kunna.

Jag har tid och körkort att köra, men ingen fungerande bil :/ Skulle någon råka ha automatväxlad bil med plats för hund som jag kan låna så...

Alltså,helt ärligt,kan vi sluta diskutera avlivning av Leon o tänka på hur det måste kännas i mattehjärtat att se o läsa om detta,jag skulle dö om jag låg på sjukhus o en massa folk vill avliva min "problem" hund,
Låt @vallhund ta det beslutet i lugn o ro,hon vill säkert säga hejdå till sin vän om beslutet blir att ta bort honom.
Lider med dig @vallhund :heart

Alltså,helt ärligt,kan vi sluta diskutera avlivning av Leon o tänka på hur det måste kännas i mattehjärtat att se o läsa om detta,jag skulle dö om jag låg på sjukhus o en massa folk vill avliva min "problem" hund,
Låt @vallhund ta det beslutet i lugn o ro,hon vill säkert säga hejdå till sin vän om beslutet blir att ta bort honom.
Lider med dig @vallhund :heart
Jag tror att alla här förstår precis hur jobbigt matte har det. Men det betyder ändå inte att Leon ska betala för det, genom att hivas runt bland okända i väntan på att få komma hem. @vallhund vet att hon har problem med hälsan och hade kunnat se till att hunden var vaccinerad och hade plats på pensionat för såna här situationer. Som det är nu betalar Leon med sitt välmående, och det tycker inte jag är okej. Hur många gånger ska han flyttas akut till nytt jourhem innan er gräns är nådd och ni slutar jamsa med?

Hur hade en helt ny användare mötts om den startade med historien om Leon och hans nuvarande situation?

Mitt hjärta blöder för matte, men det gör inte Leons sits mindre oacceptabel.

Jag förstår inte hur en sådan person som @Jissa tänker, hon var inloggad ett bra tag efter att @Cocos skickade hen PM igår o har även varit inloggad i morse utan att ta kontakt, så svårt är det väl inte att skriva att hen ångrat sig?
Du känner överhuvudtaget inte Jissa, vet inte alls vem det är, och ändå var du villig att skicka dit din hund. Det hade kunnat gå hur fel som helst. Problemet här är inte Jissa, som som inte sagt att hon ångrat sig, problemet är en helt orimlig situation som måste få en rimlig lösning. För din hunds skull.

Jag tror att alla här förstår precis hur jobbigt matte har det. Men det betyder ändå inte att Leon ska betala för det, genom att hivas runt bland okända i väntan på att få komma hem. @vallhund vet att hon har problem med hälsan och hade kunnat se till att hunden var vaccinerad och hade plats på pensionat för såna här situationer. Som det är nu betalar Leon med sitt välmående, och det tycker inte jag är okej. Hur många gånger ska han flyttas akut till nytt jourhem innan er gräns är nådd och ni slutar jamsa med?

Hur hade en helt ny användare mötts om den startade med historien om Leon och hans nuvarande situation?

Mitt hjärta blöder för matte, men det gör inte Leons sits mindre oacceptabel.
Jag håller med om det mesta ,men det är inte upp till oss att avliva hunden,jag är 100% säker på att Vallis vet att detta drabbar hunden,men vi behöver inte gnugga in det i hennes ansikte.

Och en ny medlen hade halshuggits direkt av den anledningen att vi inte känner den eller vet bakgrunden.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 069
Senast: tott
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 174
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama