Agilitykursen börjar nästa vecka

Sv: Agilitykursen börjar nästa vecka

+ alla

Hur mycket kommer agilitykursen kräva av mig, rent fysiskt?
Konditionsmässigt alltså.

Mvh
/Nyss joggat några kilometer i sommarvärme och inväntar nu döden

I början kräver den ingenting egentligen, man ska ju lära in alla moment först. Sen beror det lite på hur långt ni kommer, får ni ta en hel bana i slutet av kursen så kan det bli liiiite jobbigt men inte så farligt som att jogga ett par kilometer i värmen ;)

En nybörjarkurs kräver inte så mycket rent fysiskt av föraren, men när ni blir säkrare gäller det att även föraren är i form :D Att jogga är aldrig fel men det du gör mest i agilityn är ju ruscher så om du tränar intervaller tror jag det hjälper mest, ett lopp är ju mellan 30 och 60 sekunder och det är full fart som gäller :laugh:

Själv har jag aldrig fystränat mig själv speciellt för agilityn men jag håller igång ändå. Men nu har jag tränat lite för Åsa Emanuelsson och hon gillar att ta om hela banan från början ett par gånger så då känner jag att det är lite jobbigt ;)

Nu har vi kommit hem från första kurstillfället..!

Och vi ba: TOTALLY LOVE IT!

Billy var helt otrolig :love:

Oh ja..!
Det var så himla roligt!

Jag trodde att Billy (som älskar saker som lever men tycker att saker som inte lever kan vara läskigt) skulle vara lite skeptisk till tunnlarna. Haha, tji fick jag! Han svävade i princip igenom dem..! Hans rekord genom längsta tunneln var fyra språng, så tempot är det uppenbarligen inget fel på :eek:

Vi ska träna igen i morgon, försöka oss på mer hopp och kanske lyckas hoppa mer än ett hinder i följd :angel:

*KL*

Måste bara säga att efter att ha tittat på klippen och bilderna i denna tråd inser jag hur mycket jag saknar agilityn!!!!

TS: Lycka till!

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 842
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 654
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag är ingen ny användare, bara ett anonymt nick, då det finns saker jag inte vill prata öppet om, som sårar, som gör så ont i själen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 365
Senast: alazzi
·
Relationer Hej kära bukefalister! Nu vänder jag mig till er för att få hjälp och rådgivning i en situation som har växt fram den senaste tiden...
Svar
5
· Visningar
1 585
Senast: Malin_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈