linnsan
Trådstartare
Jag tänkte att om någon annan också fått detta hot från honom, eller kanske till och med upplevt att hunden varit aggressiv/attackerat nån hund osv så kunde ni vara flera som jobbar för att han ska koppla hunden eller stänga in den i en hundgård. Är man flera mot en så blir det nog lättare tänker jag. Har han hotat fler än dig så finns det mer tyngd i ert påstående (det är ju bara ett påstående tills ni har bevis om man ska tänka i kontakt med polisen).
Är det en vägförening som har hand om vägen? Kan du prata med nån ansvarig där? Har han rätt att hindra dig från att rida förbi/gå förbi med dina hundar?
En väg jag rider på är det också en som sagt åt oss att vi inte får rida förbi deras gård. Men vägföreningen säger att vi får men vi ska rida i mitten så vi inte förstör vägen för bilarna. Hur vi nu skulle kunna förstöra vägen mer än tunga lantbruksfordon och bilar som kör lite för snabbt (vi skrittar dessutom alltid lugnt förbi hus och tomter). Men men, vi rider i mitten så kan ingen klaga på det.
Ja det var iofs en bra idé! Vet att flera sagt att den är otrevlig mot andra hundar så det finns nog fler som upplevt det..
Jag upplevde det inte som att han hotade och var otrevlig så sätt utan han försökte skratta bort det lite och körde sen vidare
Jag ska nog först kolla om jag kan rida på åkern. Och sen ta upp att det inte är okej att förbjuda folk att gå förbi ens gård/låta ens hund attackera andra..