Sv: Aerline H

Spännande! Kommer att bli kul att se lilla fölisen.

jasså, vad hade den för skada då?

Hon gick omkull som åring, började vingla, det gick över efter ca 6 mån, men en hälta höger bak kvarstod. Tillslut hittades en liten fraktur på ett tvärutskott på ryggraden, länden. Boxvila 2 månader, och som ny! Men vet som sagt inte än om hon håller som ridhäst, prognosen är dock god då man har sett detta hos galoppörer förut, och de har blivit tävlingshästar

Okej. Det hade jag aldrig hört talas om innan, annars har jag hört talas om det mesta efter alla mina klinik besök ;) Skönt att prognosen är god, då finns det hopp! Hur gamal är den ?

tack :bow: Ja det är verkligen lika i kroppen. Min är som sagt inte alls musklad nu, men du kan ju tänka dig hur snygg han äör med rejält med muskler på kroppen.

*kl*

Gud så fina allas Aerline-barn är! :eek: :love: :d

blir alldeles JÄTTE-sugen på att betäcka Dammen-stoet med honom....
undrar hur det skulle bli? *drömmer*

Ja, han har lämnat många fina hästar nu! Väldigt trevliga individer! kan bara prata gott om hans avkommer, finns inget netaiuvt, än så länge i alla fall ;)

Jag/vi köpte ett 3-årigt sto i April.
Hon heter Amazone och är e: Aerline H-88 keys xx-Utrillo. Riktigt vacker (hehe) hon är skimmel ca 164 cm och bra kompakt kroppsbyggnad och smäcker med fina gångarter, alla taktmässiga. Jättegullig att titta på :) Mysig & kelen, älskar att pussas på mulen ;) Riktigt trevligt temperament! Har tyvärr INGA bilder på någon av våra hästar på datan, det får bli ett senare projekt :p

Det är tänkt att hon får följa med oss och våra andra hästar när vi flyttar tillbaka nästa år ;)

Senast ändrad av en moderator:

Låter trevlig med Fullblod i stamen. Lättar upp modellen ganska mycket va ? Är den mycket riden ? Får säga till om den skall visas, för i så fall måste du ju avlägga rappart!

Låter verkligen som min. Min är oxå pussgalen, står man vid huvudet så ska han pussas. Älskar närhet. Vi teori är att han inte varit uppmärksammad så mycket innan, utan varit en i mängden. Nu är han ensamhäst och det är det som han skall vara. Innan har han stått hos uppfödare i stort stall med många hästar och då har man inte haft tid för det där kelet som han bara älskar!

Tråkigt att du inte har nå¨gra bilder, men som sagt, de där datorerna vill inte alltid som en själv!

Ja, mamman fanns att se, vi köpte henne direkt från uppfödaren. Hennes mamma var också smäcker, precis lagom, sedan hade dom ett foto på mormor och hon vår rätt stor och kraftig, därför hade dom lagt in fullblod för att få en "lättare" avkomma och dom lyckades ;)
Hon är riden sedan i mitten av april, gudasnäll, har inte gjort ett enda bocksprång än, hon har inte heller sprallat runder, trots att hon är pigg :)
Vi kanske visar henne, tror att hon kan ha en bra chans :p Och rapport kommer såklart efteråt. :banana: :rofl:

Låter väldigt trevlig! dessutom är jag väldigt svag för hästar med Utrillo, så det är säkert en häst som faller mig i smak!

Lycka till !

Tack ;)

Detta kanske inte hör till tråden men måste bara säga :p
Idag anlände vår andra svenskfödda häst. Ett 6-årigt sto e: Roderik-Utrillo-Raimondo. Ett sto med enormt mycket hoppkapacitet. Hoppar hus och lite till, går oxå väldigt bra i dressyren då hon är mycket intelligent och sammarbetsvillig ;)
Denna kommer att matchas för stora klasser tidigt, dock inte för tidigt, vill att hon ska hålla länge. Kanske blir ett föl här oxå :rofl:

Jag är oxå vädigt svag för båda Utrillo själv och hästar med han i stammen. Riktig matador :love:

Senast ändrad av en moderator:

Ja ller hur. Han har lämnat mycket trevlig efter sig!

Vad kul! Vilke härlig härstamning. Det är en riktig svenk häst med andra ord. Har den tävlat något ?

En bekant hade Rodrik på station för något år sedan. En trevlighäst men den hade ett jäkla humör. Det var inte många som kunde hantera den!

Ja ller hur. Han har lämnat mycket trevlig efter sig!

Vad kul! Vilke härlig härstamning. Det är en riktig svenk häst med andra ord. Har den tävlat något ?

En bekant hade Rodrik på station för något år sedan. En trevlighäst men den hade ett jäkla humör. Det var inte många som kunde hantera den!

Jo hon är faktiskt riktigt trevlig, det var därför vi köpte henne. Hon har det här lilla extra, extra glansen i ögonen, vad ska man säga. Hmm.. Hon är pigg och glad, älskar livet, men är ändå uppnärksam och väldigt lätt i temperamentet vilket gör henne till en toppen häst ;) Hon är inriden som 3,5-åring och har gått felfritt 1.20 (unghäst). LB dressyr har hon oxå startat med bra placering (5:a av 30). Håller tummarna för att detta ska bli något av det bästa :D

Har du ingen bild på din Aerline H-avkomma? Skulle vara kul och se :rofl:

Måste bara slänga in några bilder som vi tog igår när vi var på stranden ! Han är dock väldigt omusklad nu oga skada!

10855048.jpg

10855049.jpg

10855052.jpg

Såg att du hade lagt ut dina bilder på din häst :p
Och GUD!!! :eek: :eek: :eek:
Min och din är kopior av varandra, kan inte se vad som skiljer dom åt, kanske att min har en vit liten strumpa på ena bak..:p

Låter väldigt trevig. Jag kan lägga ut några hopp bilder på honom oxå, så kan du få se hans fina teknik oxå!

9751693.jpg

6617776.jpg

6617774.jpg

6617929.jpg

6617940.jpg

det var lite utav en bild bomb! Men hur gamal var din avkomma ? Du har säkert redan skrivit det, men mitt minne är inte det allra bästa ;)

Snacka om att jag längtar efter min avkomma nu när jag ser hur de kan bli:d

Låter väldigt trevig. Jag kan lägga ut några hopp bilder på honom oxå, så kan du få se hans fina teknik oxå!

9751693.jpg

6617776.jpg

6617774.jpg

6617929.jpg

6617940.jpg

det var lite utav en bild bomb! Men hur gamal var din avkomma ? Du har säkert redan skrivit det, men mitt minne är inte det allra bästa ;)

Hon är 3, och den efter Roderik var 6.. :)

Liknande trådar

Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
3 146
Senast: Badger
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 443
Senast: Sedna
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 784
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar