Sv: Aerline H

Du får hoppas att det blir som med mitt sto - två veckor tidigare!

Den 95 cm lilla tjejen (bild finns i fölbildstråden på Avel) är nu 2,5 dygn och idag har det varit full fart de korta stunder hon har varit ute. Det har regnat och blåst här hela dagen, så jag har inte velat ha ute henne för mycket. Känns som de är extra känsliga när de är så små.

Vilken underbar :) man får gratulera till det fiuna fölet. Han har allt härstammning att brås på!

Just Amazing "Justus" e. Aerline-Goldlöwe-Judex xx.

En högrest herre med underbart temp. född 2006.

CACXAR05.jpg

CAWLGHOJ.jpg

Vilken härlig uppsyn den hade! ser väldigt trevlig ut !

Gud va fin den var! Måste säga att den ser väldigt lik ut min egen avkomma. Hur stor är den ? Har du något extriör foto på den ? Skall den matchas vidare till championaten i år då?

Ser riktigt trevlig ut! Väldigt fin häst!

Då är han precis som dotterns Aerline-häst, en häst med superteknik i hoppningen, stora gångarter, underbart temperament och som bara ääälskar att jobba!

gabriellaH4.jpg
[/IMG]

Verkar vara ett genom gående anlag, det där med tempramentet och hoppningen. Min är precis likadan. Även om han är ganska stor är han väldigt lättridien- och reglerad.

Väldigt härlig bild. Syns att det finns mycket vilja i den!

Gud va fin den var! Måste säga att den ser väldigt lik ut min egen avkomma. Hur stor är den ? Har du något extriör foto på den ? Skall den matchas vidare till championaten i år då?

Ser riktigt trevlig ut! Väldigt fin häst!

Tack! Han är drygt 170 cm men lättriden. Han är färdigkvalad till fälttävlans breeders och om han håller sig skadefri är tanken att han ska gå där i september. Till dess tävlar vi vidare och försöker bli stadiga i 100-klassen!

Lilleman som 3-åring:

Lilleman%203%20ar.JPG

Va kul :) Vart går breeders i fältävlan i år ? Kanske borde ta sig en tripp om det inte är allt för långt!

Det är läskigt hur lik er treåring var min avkomma. Väldigt lik i kroppen och i modellen. Ganska stor va ? Visad på 3års testen ?

Ja, han präglar sina barn Aerline!:p

Breeders i Fälttävlan går på Plönninge i Halmstad i slutet på september.

Ja, han gick 3-års test men fick fullkomligt urusla poäng...det var inte den typen av häst de ville se då...däremot hade han 46 poäng på fölvisning för DÅ var hans typ "inne"....sen att han hoppar som en gud på allt man styr med jättefin teknik, vilket han även gjorde på testet, det är ju en annan historia...:angel:

Ja, det kan man verkligen säga!

Då får man nog allt ta sig en tur till Plönninge. Bor inte jätte långt där firån, Bor i Ängelholm. Ligger på gränsen till Halland! Plönninge har jag varut många gånger, hade en kompis som gick där.

Känner igen det där. Min visades oxå som 3-åring på Strömsholm och fick väldigt dåliga betyg. Han var det ena med det andra.. Men som föl var han högt bedömd. De som har sett honom idag bara älskar honom. Han har helt rätt modell för en hopphäst och bra teknik och gångarter. Det är som du säger, det går lite mode i det där. Nufinns det så många framavlade hopphästar som är korta i ryggen med extremt långa ben, den sk Moderna hästen. Men tittar man på de internationella tävlingar är det oftast inte den modellen som återfinns!

Nej och till syvende och sist så spelar hästens inställning till jobb in en hel del...och det var DET jag blev så irriterad över på 3-års testet, att de inte såg hur han tog sig an uppgiften...

Sen får han 8 på skritten i dressyrprogram och 7:a på gångarter så SÅ himla dålig är han nog inte....:rofl:

Ja, kom till Plönninge så får vi träffas!

Ja, det måste jag verkligen göra! Men vart kommer ni ifrån ?

Precis, min är hur arbetssam som helst, näst in till en arbetsmyra.. Min fick 6-7, någon femma rakt igenom. Kan säga att skritten har aldrig varit bra, men annars har han underbara gångarter, luftoiga och fina, Min deressyr tränare försöker få mig att bli dressyr ryttare.. Men icke!

Måste bara slänga in några bilder som vi tog igår när vi var på stranden ! Han är dock väldigt omusklad nu oga skada!

10855048.jpg

10855049.jpg

10855052.jpg

Nja, svårt att säga. Visst har det gjort att han har lättare att röra sig korrekt och inte överbelastar och att han är jä,n. Sista besöket förra tisdagen var han jämn och fin i ryggen igen. Men nu hittade de något i bogen. Så han är behandlad i bogleden. Troligen har boget varit probelm från första början bara att det inte har visat sig innan.

oj oj, vad jobbigt, men hoppas att det löser sig nu. *styrkekramar*

oj oj, vad jobbigt, men hoppas att det löser sig nu. *styrkekramar*

Tack! Hur går det för er, har det kommit något föl än?

Det känns lite segt nu., vi har hållt på nu i mer än ett halvår och det känns fortfarande som att vi står och stampar på samma ställa. Men det gäller ju att vara tålmodig När han blir frisk, lär han i alla fall inte vara för hårt tagen ;)

Beräknad till 5 juli:cool:

Mitt sto blev rättdiagnostiserad efter drygt 1 år! Får se om hon kommer hålla som ridhäst när fölis är avvand

Liknande trådar

Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
3 146
Senast: Badger
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 443
Senast: Sedna
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 784
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar