Sv: Aerline H

*KL*

Jag har en Aerline H-avkomma, en 4-årig valack. Hur go som helst, tyvärr dock väldigt slö, men det kanske går över.
Har hopptränat honom i 3 månader nu (varannan vecka) och det var först förra gången som han fattade hur han skulle hoppa av.

Hur har era Aerline H-avkommor varit? Är det mycket fart i dem?

Min är lugn men kan tända till. Så när man rider är det alldeles lagom med fart i honom.

Min är ifos bara en 06a men det är mkt fart i honom i alla fall:D
Lite försiktig och känslig är han, kanske Cortezblodet som träder fram?

Någon som har en Aerline bebis med ** på mödernet?

Hur är tempramentet/ridbarheten och typen?

Jag är nämligen lite kär i Aerline och funderar stark på honom. Hans höga dräktighet är ju inte helt fel heller :idea:

Fick en liten Aerline H på nationaldagen :)
Aerline H - Ragazzo (uu: Corona - condorM, Flamingo, Gaspari)
Otroligt cool och lugn, social och älskar att umgås med människor.

Dag1
38975_1212780350.jpg

Dag2
21584_1212823695.jpg

Dag3
18934_1212959844.jpg

Dag10
58889_1213958487.jpg

1.5 Månad
48635_1217528047.jpg

2 Månader, fölvisning
94846_1218811346.jpg

Klass1, 46p - enligt många var hon värd mer. Och eftersom hon hade lite överbygd bak där kunde hon inte sträcka ut i galopp+trav därför bara 7or där. Men otroligt nöjda ändå :D

Kanske vi skall uppdatera lite om hur det går för våra fina Aerline avkommor? Eftersom tråden nu har fått liv igen!

Jag kan väl börja med min.

Efter alla tragiska olyckor har han nu kommit igång och går bättre än någonsin. Han har nu debuterat i 130 och sköter sig galant. Men än vad vi någonsin vågade hoppas på efter trafikolyckan.

Slänger in några bilder så fi får se honom i en något bättre form än innan !

23415568.jpg

23415249.jpg

23415437.jpg

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_25/23410000-23419999/640x480/23415485.jpg?0

Hur går det nu för era Aerline avkommor?

Här kommer en liten rapport om min Aerline-bebis!

På morgonen den 20 maj låg denna lilla krabat i halmen. Tyvärr åt han dåligt och verkade lite svag redan första dagen. Vi försökte med nappflaska för att få i honom så mycket som möjligt. Det räckte dock inte, och på förmiddagen dag 2 bar det av mot Helsingborg. Han hade aldrig fölsjuka, men låg klart i riskzonen. Behandlades med antibiotika och plasma i 7 dagar. Under tiden där inne gick han omkull i gången och slog upp utsidan av hasen på vb som gjorde att de ville behålla honom ytterligare 3 dagar, totalt 10 dagar på sjukhus. Det blev ett enorm sår som fortfarande inte har läkt ihop ordentligt, därför blev det ingen fölvisning för vår del. Även om han aldrig varit halt av det så tycker jag inte att man kör iväg med ett sådant sår.

11 dagar gammal, för första gången i hage:

Nu känns det oerhört avlägset att han har varit en såndär liten parvel, trots att det bara är 4 månader sedan! Fy vad de växer...

Här ser man vad som är kvar av såret på utsidan av vb, och då är det ändå 4 månader sedan...

Tack, visst är han!? :love:

Mamman är e: Rambo - Caracas - Utrillo.

Alla som har sett honom live och in action säger att det verkligen är något speciellt med den fölungen... Hans tecken gör ju att man lägger märke till honom lite extra också. :D

Liknande trådar

Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
3 146
Senast: Badger
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 442
Senast: Sedna
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar