Sv: Aerline H

Nu har vi varit på fölvisning med vår lilla dragster efter Aerline H - Maraton - Prince Fair** och det blev som jag trodde, klass 2 med 44p. Poängen blev 8-7-8-7-7-7, jag hade trott att hon skulle få en 8:a på HHB och en 7:a på benen, men det blev tvärtom. Inte ett travsteg tog hon, skritt och sedan fullt ös medvetslös i galopp....

Kommentarerna - feminin, för dagen överbyggd, vackert huvud, välansatt hals, bra överlinje, välbenad (?), skritt - god energi, ngt kort, traven - lätt, energisk, ngt kort och galoppen - framåtgripande, energisk.

Desto roligare var det att visa mamman. Det var ju därför jag åkte, för att stambokföra henne och hon fick idel lovord. Klass 1 och AB-premierad. Bara positiva kommentarer och speciellt att hon var så väl bibehållen trots sina 16 år och fölsto.

http://img.photobucket.com/albums/v708/casale/Fia.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v708/casale/FiaoM.jpg

Mmm, det blir mycket häst... Hon är född den 30 maj.

Men det bästa med henne är hennes temperament. Otroligt social både mot människor och djur (hästar, hundar, katter allt ska undersökas.) Helt orädd, gör sina egna små utflykter och är man ute och inte kommer in i hennes hage, så ser hon till att man går in - kommer till staket och gnäggar....

Hejsan! Vad kul att din oxå är Aerline H - Stanford. Vår 3-åring har samma stam!! Hennes mamma är Valencia som Helena Persson red förut =)
Hur går det med din? Löshoppar bra? Temperament??

Hejsan! Vad kul att din oxå är Aerline H - Stanford. Vår 3-åring har samma stam!! Hennes mamma är Valencia som Helena Persson red förut =)
Hur går det med din? Löshoppar bra? Temperament??
Aha, då är mamman halvsyster till Verona!:idea: Athena här på Buke äger väl numer Valencia. Vår 4-åring är väldigt mysig. Tyvärr blir det ingen kvalitetstävlan för honom då han inte är så utbildad ännu. Men han verkar ha bra teknik, är klok och ser ut att ha kapacitet vid löshoppning. Är din visad? Din borde väl kunna hoppa med en mamma som gått svår hoppning!

Ja Vienna visades i Strömsholm på 3 års test. Hon fick 9 -9 i hoppningen. Blev Klass 1 som Hopptalang. Nu är hon anmäld till Mälardalschampionatet. Vi får se hur det går. Vad heter din 4-åring ?

*kl*
Tänkte lägga in en lite bättre bild på vårt föl så man ser hur hon ser ut:
skanna.jpg

I grannens stall står det en Aerline H avkomma på 6 år och 182 cm i mkh!!!.
Han är en väldigt trevlig häst som fick bli dressyrhäst eftersom det skulle fresta på för mycket på hans ben att hoppa...

Rambo-Caracas-Utrillo är mamman :love:

Kommer din bli brun då? Jag kan nada om färger.. :angel: Hoppas på en skimmel dock!

ok men det blir nog en bra kombination.
ja hon kommer förbli brun. Hade gärna velat ha en skimmel men vi har ju redan två i stallet så ja får väl va nöjd. men nästa år blir det nog garanterat en skimmel bebis, mamman är skimmel och pappan Cardento:D
Vårt föl som nu är 3 månader, var två månader på bilden, är hur go som helst, hon är modig, nyfiken och jättesnäll, hon har sjukt mycket muskler också över korset och ryggen men det kommer väl ifrån allt rejsande i hagen.

Åh, va roligt, hon verkar ju vara en liten fullträff! :love:

Jag hoppas också på skimmel... men vet inte hur höga oddsen är... :crazy: Vi får väl se i maj! :D

Min Aerline häst heter Fille och är född -03. Han är väldigt snäll och mysig.
Han blev klass 2 på 3-årstesten. 43 poäng som hopp och 42 som dressyr.
Utbildningmässigt ligger han lite efter pga en skada och att jag fått barn. Men nu är han på utbildning hos Sofia Björserud och skall utbildas i hoppning. Står i boxen bredvid farsan :p.

ue: Robin Z. På bilderna är han lite fet efter vila pga skada och bete.

http://s238.photobucket.com/albums/ff67/wyntzi/?action=view&current=Allaikameran071120477.jpg

http://s238.photobucket.com/albums/ff67/wyntzi/?action=view&current=Allaikameran071120488.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Guuud vilken härlig färg! :love:

Han ser inte så jättestor ut, har du mätt på senaste?

(Om du är och hälsar på, kan du inte knäppa några kort på papsen? Jag glömde kameran när vi var och träffade honom! :()

Han är 160, står 162 i pappret men vet inte riktigt hur det gick till :)

Min hoppade igår för 3:e gången med ryttare, men för första gången sedan jan -07 och det hade gått jättebra!! Han är på inhoppning och det är otroligt spännande att se hur han kommer utvecklas...

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
3 146
Senast: Badger
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 442
Senast: Sedna
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar