Sv: Aerline H

Lite nya bilder på min lilla prinsessa:love:

Miss Venus

010-1.jpg

009-1.jpg

004.jpg

och en dålig filmsnutt från löshoppningen idag

http://s27.photobucket.com/albums/c155/mariamp/nea/?action=view&current=68112910.flv

Hon är en riktig d´goding! Är hon trevlig att ha och göra med ? Har ni ställt ut henne ?

Tackar! Nu är det så att jag har haft henne hemma ca 1 vecka, och där de stod tidigare har de inte hanterat henne, så just nu är vi på "nyfiken på matte" stadiet;) Har tänkt att ta upp dem till stallet i dag och sätta på en grimma och klappa lite. (Tar givetvis av grimman vid utsläp:smirk: )

Spännande! Men hon är snäll att hantera och bra i psyket eller ? Skall hålkla alla tummarna för att hon blir en toppen häst ;) Vad är tanken med henne, behålla och matcha mot champinat eller sälja ?

Hon verkar ha samma fina temprament som sin mor:love: Inga sparkar eller bakåtöron( som fölkompisen:crazy:) utan väldigt vänlig:love:
Lyckades bra idag, hon var lite rädd i början, men lät sig klappas lugnt sen. Ska ta upp dem i morgon oxå.

Hon är framavlad till migsjälv, har inga direkta mål utan bara göra så gott vi kan tillsammans

Senast ändrad av en moderator:

Vakul ! Och sedan Aerlines fina lynne på det"

Det skall ng bli alldels super. Ska bli kul att höra och se vad det blir av henne!

Lycka till :)

*lånar lite*
Ursäkta, men jag måste bara få fråga vad ni tycker stoet ska ha för egenskaper om man vill betäcka med Aerline?
Hur dana är era är era ston? :D

Vad jag tycker;)
Han passar till de flesta ston, jag kan inte komma på någon svaghet hos honom faktiskt:D
Kanske dock ett ädlare sto, då han är maffig:d
Han har ju väldigt bra benställning, så har man ett sto med sämre, kan det vara tänkvärt.

Ok, de låter ju jättebra!:love:
Det är inte längre jätteaktuellt att betäcka mitt sto, det blir nog först om något/några år. Men hon är väldigt ädel för att vara såpass stor som hon är (1.68m men upplevs som mycket större), så det verkar ju super!
Hur blir hans avkommor i temperamentet i framförallt hoppningen? Min häst är egentligen lite för modig i hoppningen (Hoppar allt jag styr henne på och i alla lägen, oftast ett stort plus men i tex. terränghoppningen är det inte jättekul om man skulle komma jättefel) och därför skulle jag vilja ha en försiktig, men fortfarande inte feg hingst, vad tror du/ni?

Några fler?

*kl*
lite uppdatering nu när Billie Jean e: Aerline H-Democritos är snart två månader. Hon fick klass 1 på fölmönstringen idag. bild från idag:
DSC004031.jpg

Jag tycker Aerline H passar till dem flesta ston, vårt sto är inte precis jätteädel men Billie Jean ser väldigt ädel ut.

Gud va fin den var! Super trevlig modell. Och grattis till Klass 1!

Jag visste inte hur det skulle bil såhärårs, vi har ju nyligen flyttat och Nea med Miss Venus stod på stuteri tills för en vecka sedan, och de visar inte föl

Nu är Miss V på Ultuna:cry: Halt höger fram, åkte in igår kväll. De har inte hittat något men ska lägga ett gips, och är hon bättre i morgon får de komma hem då

Grattis till klass 1 - vad fin hon var!

De bilder jag sett på era Aerline-fölisar, så är de mycket ädlare än mitt rejäla sto som är tre månader nästa vecka. Mamman som är hälften fullblod har tidigare lämnat ganska ädla föl, men denna blir en rejäl häst. Ska försöka fota dom i helgen då jag ska visa min "lilla". Har krasst räknat med klass 2 (blir dock besviken om det blir klass 3, men benen är inte vad de borde vara så därför lägger jag in en brasklapp, väldigt hastrång.)

Maria-mp - hoppas din lilla kryar på sig.

tack så mycket. Skulle va roligt att se din lilla också, vad har mamman för stam? Billie Jean fick väldigt fina vitsord av domaren vilket var roligt att hon var ädel,feminin,välmusklat kors,bra bakbensaktivitet och det roligaste av allt att hon hade bra temperament!slänger in en till bild när hon har sin rosett på:
2007-08-1901_22_0001.jpg

Liknande trådar

Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
3 146
Senast: Badger
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 442
Senast: Sedna
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar