Sv: Aerline H

Han är jättesnygg, men efter 6 år med min skäck som är vit till 85% så hatar jag att hålla på och duscha och rengöra och ändå aldrig ha en ren häst... :D Så, jag vill ha en brun med mycket tecken :crazy:

Jadu! Det kan jag förstå. Som tur va rullar sig aldrig min häst ute och han får aldrig kissfläckar. Men man skall väl aldrig säga för mycket. När jag kommer till stallet i morgon ser han väl ut som bara den ;)

Skönt att höra om skimmlar som inte är skitgrisar, min valack är skimmel och har alltid haft titeln "Stallets skitigaste häst":eek: . Får nästan alltid duscha honom med regntäcket på när det är lerigt. Leran sitter på örona, i ansiktet, ÖVERALLT, och så har han "skimmelcancer":eek: Så jag hoppas oxå Miss Venus förblir brun, men där de står, de tror hon skimlar av:cool:
Skulle prova ett täcke på honom, ni ser halsen:crazy:
klickbar

Hej! Har också en Aerline avkomma som jag bara älskar! Hon är en 2002:a och brun med massa tecken, eg skäck då hon har en fläck under magen... men som tur är så står det brun i passet! :D Har lite bilder på henne på www.legendier.se

Nya bilder från idag, Miss Venus, 2 veckor gammal
Ena fram lite rakt, men det ska rätta till sig

031.jpg

010.jpg

Jag förstår vad du menar, Jag ska bara vara glad tills han kommer på hur skönt det kan va. Just nu rullar han sig bara om det finns nytt spån i boxen. Han är ganska bortskämd!

Den är så grymt sött, och som du sade, det belv ju inte en skimmel! Alla nöjda och belåtna eller ?

Ja, det verkar som hon inte skimmlar av:)
jag är jättenöjd, KÄR!:love:
Längtar tills jag får hem henne nu, måste bygga färdigt hagen bara:cool:

Skönt! de flets Aerline avkommoerna bliv väl oftast bruna? Har inte så så många skimlar efter honom.

Det kan jag tänka mig. Jag hade gärna haft en sådan där mysig plutt hemma i mina hagar! Hur är hon i temperamentet ?

Tack s¨mycket! Vi är så galda för honom! har aldrig haft en trevligare individ med ett så bra psyke! Han är bara helt underbar ! Finns inget negativt att säga om honom..

Skönt! de flets Aerline avkommoerna bliv väl oftast bruna? Har inte så så många skimlar efter honom.

Det kan jag tänka mig. Jag hade gärna haft en sådan där mysig plutt hemma i mina hagar! Hur är hon i temperamentet ?

Det blir 50/50 brunt/skimmel om inte stoet är skimmel, då blir avkomman skimmel

Jo, i och för sig. men tycker ändå att de bruna avkommorna är överepresenterade.

*KL*

Idag är min konstaterad dräktigt på 16 dygnet med Aerline :banana:

Stort och fint ägg, eller embryo är det väl snarare :D Så nu väntar vi på 40 dygns.

Spänande! Hoppas ny att det fortätte lika bra, så du oxå kan få en alldeles underbar Aerline avkomma !

Usch ja! Nu blev det lite mer verkligt. Kanske får börja fundera på fölningsbox och sånt nu :angel:

Fast de mer genomtänkta planerna får vänta till 90-dygns...

Liknande trådar

Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
3 146
Senast: Badger
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 443
Senast: Sedna
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 784
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII