Sv: Aerline H

De hittar inte vart hälstan sitter. De har konstaterat att den är vä fram+bak som är problmet. Han har överbelastat frambenet för att kunna använda akenet "normalt".

Frambenetvar bedövat på alla ställen som går att bedöva, men inte släckte hälstan. Han reagerar inte alls å böjprov trots mycket hårt provokation, bara på böjtspår syns hältan. De satte på klackar fram för att provocera strålbenet men fortfarande ika fräsch på rakt spår.

Han är behandlad vänster fram och skall tillbaka om två veckor.

Fysioterapeuten gick över honom och så att han var lite sne i bäcnet och hade en liten låsning, men inget som skulle göra att hälstan blev sämre eler bättre. behandlade det.

Ska skos med specialbeslag, ska ske på torsdag nästa vecka.

Ja, sådär står vi nu. Utan att egentligen veta någonting.

Min avkomma efter Aerline H född-04. Har varit på 3-årstest på Strömsholm den 5/5. Hon blev Klass 1 som hopphäst. 9-9 på hoppningen och 47 poäng !:banana: Jag är jätteglad !
Ridprovet gick utmärkt. Nu står hon på Askö för betäckning. Jag väntar på resultat.......spännande. Sedan ska hon få gå på bete hela sommaren. Det behöver hon. :rofl: :rofl:

Va kul, man får gratulera !

Vad är det mer för stam i henne? Har ni inga bilder ? Vilken hingst betäcker ni med. Tror jag att hon behöver vial efter ett så lysande test!

Jag kan inte lägga in bilder. Men hon är E: Aerline H U: Valencia UE: Stanford. Den 28/5 ska hon dräktighetsundersökas.
Gud vad spännanade. Hoppas det har tagit.

Kan tänka mig att den kan hopa då jag :) Har ju lite att brås på! det kan nog bli extremt bra. Carland är såå fin! Funderade faktsikt på honom till min förra häst, men fick tyvärr tabort henne.

Vad tråkigt. Varför blev det så med din märr ?
Idag kollades min Aerline H- märr. Hon var inte dräktig....:cry:
Nu får hon stå kvar till nästa brunst, så försöker vi igen.

OKej, va tråkigt! Men förhoppningvis tar hon väl sig nästa gång.

Ja du, det är en lång historia. Det började med Kotledsinflammation. sedan slogs magen ut totlat, hon hade mycket kraftiga kramper och diarrer. Det visade sig att hon hade en inflammation i hela tarm systemet och en rubbar bakterie flora. Detta gjorde att inflammationerna i lederna i släptte eftersom det är så att inflammationer vandrar runt. Till slut hade hon ont överallt. Hon kunde inte ens galoppera. Det var väldigt tragiskt. Vi såg hu hon blev sämre för varje dag som gick, men tillslut fanns det ingen utväg. Sista återbesöket bestämde vi oss, så veterinären gick on ringde direkt till Försäkringbolaget och de godkände avlivningen (brukar nomalt ta 2-4 veckor) Så de tog henne direkt.

Det var väl allt i en mycket förkortad variant, var mycket till som inte stod rätt till med henne tyvärr.

Det var en väldigt fin individ med en otrolig hopp kapacite och en guld kantag härstammning! Men pga av detta blev vi inställde med en Aerline häst! Inget ont som har något gott med sig, eller vad brukar man säga?

"Albin" föddes den 26:e, e. Aeline H - Elmshorn - Krocket. Mycket trevlig krabat. Vi får se vad det blir av honom. :idea:

IMGP0477.jpg

GRATTIS ! Vilken fin fölis. Just kombinationen Aerline H- Elmshorn är jättespännande. Jag hade bestämt mig för Aerline H men bytte till Elmshorn. Eftersom han är äldre och har för få avkommor, tycker jag.
Imorgon ska mitt ena sto insemineras med Elmshorn:bump: :bump: .
Hoppas, hoppas hon blir dräktig den här gången.
Jag hoppas Aerline H stannar i Sverige och lever länge, så jag kan använda honom i framtiden.
Det ska bli spännande att följa ditt föls utveckling. LYCKA TILL !

Just Amazing "Justus" e. Aerline-Goldlöwe-Judex xx.

En högrest herre med underbart temp. född 2006.

CACXAR05.jpg

CAWLGHOJ.jpg

GRATTIS ! Vilken fin fölis. Just kombinationen Aerline H- Elmshorn är jättespännande. Jag hade bestämt mig för Aerline H men bytte till Elmshorn. Eftersom han är äldre och har för få avkommor, tycker jag.
Imorgon ska mitt ena sto insemineras med Elmshorn:bump: :bump: .
Hoppas, hoppas hon blir dräktig den här gången.
Jag hoppas Aerline H stannar i Sverige och lever länge, så jag kan använda honom i framtiden.
Det ska bli spännande att följa ditt föls utveckling. LYCKA TILL !

Jag hoppas att jag valt rätt. Men med Elmshorns nedärvning av hoppförmåga och Aerlins typ, gångarter och temerament hoppas jag det blir bra.

Kul att du valt Elmshorn! Används pinsamt lite. :crazy:

Vi får se vad det blir med lille "albin" men man hoppas ju på det bästa. (LÄS: final bland 5-6 åringar :angel: )

Svarar bägge 2:

Tack! Ja, han har ju vuxit till sig på några år...! han mäter numera drygt 170 cm...trodde ju när jag betäckte mitt lilla Nactus sto som var knappt 162 med Aerline 168 att det skulle bli en lagom bäbis på 164-165 men ack nej...

Han är u.Nactus-Tolstoy-Pan xx Mamman blev tyvärr skadad i tidig ålder så hon har inga meriter men han kommer från en förärvningssäker stam och har nu yngre syskon också som visar bra resultat på t ex 3-års test och premieringar.

Då är han precis som dotterns Aerline-häst, en häst med superteknik i hoppningen, stora gångarter, underbart temperament och som bara ääälskar att jobba!

gabriellaH4.jpg
[/IMG]

Åh vad jag längtar efter min Aerlinebebis:love: Mitt sto är trött, och ligger för det mesta, men det är inte dags förren i mitten av juli:crazy:

Liknande trådar

Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
3 146
Senast: Badger
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 443
Senast: Sedna
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 784
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar