Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min farbror var ett sånt exemplar, levern var finfin fast han supit hela sitt liv.Jag har träffat extremt grava missbrukare, som ändå på något vis lyckats ha en bra lever. Typ sådär att man knappt kan tro att provsvaren är korrekta.
Kan inte släppa känslan att jag känner mig som en "fejk"alkis. Provsvaren var ju inte så hemska?
De på AA har ju betydligt större problem än mig osv osv.
Samtidigt fattar jag ju att det inte är normalt att dricka två boxar vin på 7 dagar...
Tack! Köpte dom nu har ju tänkt börja med b12 tidigare, men inte fått tummen ur...
Man ska inte jämföra sig med andra. Dina bekymmer är tillräckligt stora för att du ska söka hjälp - vilket du gjort. Det finns alltid dom som har de värre, men så kan man inte tänka.
Det är vitamin B1, Tiamin, som du behöver. Det är främst det som personer med alkoholberoende har brist på även om man även kan ha brist på B6, B12 och Folat.
Kan inte släppa känslan att jag känner mig som en "fejk"alkis. Provsvaren var ju inte så hemska?
De på AA har ju betydligt större problem än mig osv osv.
Samtidigt fattar jag ju att det inte är normalt att dricka två boxar vin på 7 dagar...
Kämpa på, fortsätt gå på mötena och till vården. Det tar tid att bryta ett mönster.Dåligt. Drack i fredags och lite igår. Ska börja med Antabus ikväll.
Slå inte på dig själv och säg att det är dåligt, då kommer du in i en negativ spiral. Säg att nu kan det bara bli bättre!Dåligt. Drack i fredags och lite igår. Ska börja med Antabus ikväll.
Det betyder ingenting att du drack nu, det är nog betydligt vanligare att man gör det i början när man försöker sluta än att man klarar att vara helt avhållsam. Du kommer i mål så småningom. Det är bara jävligt tufft.Dåligt. Drack i fredags och lite igår. Ska börja med Antabus ikväll.
Kämpa på, fortsätt gå på mötena och till vården. Det tar tid att bryta ett mönster.
Slå inte på dig själv och säg att det är dåligt, då kommer du in i en negativ spiral. Säg att nu kan det bara bli bättre!
Du är bra, trampa inte på dig. Tänk på att vägen är både krokig och backig. Men ta sikte på målet. Kämpa på hejar på dig.
Det betyder ingenting att du drack nu, det är nog betydligt vanligare att man gör det i början när man försöker sluta än att man klarar att vara helt avhållsam. Du kommer i mål så småningom. Det är bara jävligt tufft.
Tack hörrni har en förmåga att trycka ner mig själv när jag inte klarar av saker..
Försöker lägga det bakom mig.. vågade inte ta tablett när jag väl hade druckit eftersom jag inte vet hur dålig jag skulle bli (vill vara kapabel att se till min hund)
Tagit en fin långpromenad med vovvi nu iallafall
Dåligt. Drack i fredags och lite igår. Ska börja med Antabus ikväll.