AA möten. Hur går dom till?

Noll lust eller ork för möte idag, men knatade iväg ändå. På vägen dit blev det blodbad (det är inte ens dags för det??!)
Så jag fick rusa upp till en kompis jobb i stan och fixa, här var jag verkligen på g att lägga ner.

Men gick ändå efter att ha tryckt upp massor av papper 😂
Bra möte, mindre folk än tidigare. Efteråt så stod S utanför och gav mig en kram och småpratade lite.
Fint, men skitjobbigt... :(

Glad hursom att jag gick.
Bra gjort att ta dig dit trots problem på vägen.
Heja! 😊
 
Noll lust eller ork för möte idag, men knatade iväg ändå. På vägen dit blev det blodbad (det är inte ens dags för det??!)
Så jag fick rusa upp till en kompis jobb i stan och fixa, här var jag verkligen på g att lägga ner.

Men gick ändå efter att ha tryckt upp massor av papper 😂
Bra möte, mindre folk än tidigare. Efteråt så stod S utanför och gav mig en kram och småpratade lite.
Fint, men skitjobbigt... :(

Glad hursom att jag gick.
Så bra att du kom iväg trots att du inte ville eller orkade egentligen! :up:
 
Vet inte om det är tabletterna eller nåt annat. Men jag är så vansinnigt trött. Mer än vanligt alltså, noll energi på jobbet...

En positiv sak är iallafall att jag sover hela nätter nu, tidigare vaknade jag upp till 5 gånger varje natt och sen gärna 30 min innan klockan ringde 😏
 
Vet inte om det är tabletterna eller nåt annat. Men jag är så vansinnigt trött. Mer än vanligt alltså, noll energi på jobbet...

En positiv sak är iallafall att jag sover hela nätter nu, tidigare vaknade jag upp till 5 gånger varje natt och sen gärna 30 min innan klockan ringde 😏

Det kan nog vara en kombination av flera saker... det är jobbigt att jobba med sig själv så jag är inte förvånad att du är trött :heart
 
Vet inte om det är tabletterna eller nåt annat. Men jag är så vansinnigt trött. Mer än vanligt alltså, noll energi på jobbet...

En positiv sak är iallafall att jag sover hela nätter nu, tidigare vaknade jag upp till 5 gånger varje natt och sen gärna 30 min innan klockan ringde 😏

Vad skönt att du får sova gott!

I övrigt - läs gärna lite om postakut abstinens. Det kommer att hända en del med hjärnan och kroppen nu när du gör denna (fantastiska!) omställning och det är helt normalt. Men det kan vara skönt att veta varför 😊
 
Vad skönt att du får sova gott!

I övrigt - läs gärna lite om postakut abstinens. Det kommer att hända en del med hjärnan och kroppen nu när du gör denna (fantastiska!) omställning och det är helt normalt. Men det kan vara skönt att veta varför 😊

Tack för tipset! Aldrig hört talas om...
 
Man blir så inspirerad av din styrka @pepp 😍 Bara den omställningen du gjort det senaste är nog anledning nog att vara trött, det är inte gjort i en handvändning liksom, då hade det ju varit plättlätt för alla att göra stora ändringar i sitt liv. Du är skitbra och jobbar hårt oavsett vad du ibland tänker om dig själv ❤
 
Det lät... fruktansvärt :cautious:

Ja, jag tror faktiskt inte att de flesta drabbas av alla dessa symtom heller. Pratade med en nykter alkoholist i min närhet efter denna utbildning för att få höra lite mer om det praktiska och hen upplevde trötthet, vissa koncentrationssvårigheter och ett galet sötsug de första veckorna. Så inte alls så illa som det kan låta på nätet men alla är ju olika.

Det viktigaste är väl just det här med hur hjärnan och belöningscentrum osv funkar - att man får acceptera att det kommer att komma förändringar och effekter, men att de är en av väldigt god anledning. Så jag menade inte att skrämma upp dig med att tipsa om att läsa ❤️
 
Ja, jag tror faktiskt inte att de flesta drabbas av alla dessa symtom heller. Pratade med en nykter alkoholist i min närhet efter denna utbildning för att få höra lite mer om det praktiska och hen upplevde trötthet, vissa koncentrationssvårigheter och ett galet sötsug de första veckorna. Så inte alls så illa som det kan låta på nätet men alla är ju olika.

Det viktigaste är väl just det här med hur hjärnan och belöningscentrum osv funkar - att man får acceptera att det kommer att komma förändringar och effekter, men att de är en av väldigt god anledning. Så jag menade inte att skrämma upp dig med att tipsa om att läsa ❤

Det är ingen fara, är inte så lättskrämd :D tycker det är intressant att läsa om iallafall. Och tiden får utvisa helt enkelt :)

Jag äter mer, helt klart... sugen på ALLT. Inklusive vin... snark.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 872
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 856
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 163
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp