4-årskvalitetstävlan i år?

Sv: 4-årskvalitetstävlan i år?

*kl*

Här finns nu en liten videosnutt från min träning på gamleman (det kan ni ju bortse ifrån) och en lite mindre men mycket redigerad snutt från kvalet i söndags.
Vi var ju två som red kvalprogrammet samtidigt och jag har verkligen ansträngt mig för inte lägga ut delar där den andra ryttarinna blir oskyldigt exponerad.

FILMEN

Kram på er!

KL

Attans osis! Varför måste min häst gå parallellt med den högst bedömda från förra året? Vem är så taskig? Nu blev jag nervös! :eek:

Ska du till strömsholm? För då ska jag titta på dej. Ska dit och titta på hästen du rider med som min tränare äger. lycka till i vilket fall!

Lycka till!!!

Attans osis säger jag också, varför ska jag och min hoppehäst göra ridprovet tillsammans med en dressyrpolle dessutom bra bedömd sådan som 3åring..
Gah min plutt var inte ens inriden som 3, och är hoppehäst...

Senaste uppdatering nu då dagen innan.. (ingen som läst mitt förra inlägg med diverse akutfrågor)
Vår matchning gick ikras pga oväder igår så blev tvungen att rida idag- dagen innan, hoppas han fixar morgondagen endå.. han bockade i galoppen och är kort i både skritten och galoppen men superfin i traven. så han är ju inte 100 igång och tillfreds nu, men samtidigt ingen hälta och han är positiv och pigg vilken han INTE var när han hade ont (hovböld som inte riktigt ens bröt ut)

Sedan dushade jag honom, något han inte älskar men KAN och borde acceptera (liiite skönt tycker han det är)

2 grimmor, en bindring fattigare blev vi (slet sig fyra gånger)
men nu så står han färdigdushad i boxen.

Är dock sjukt nöjd med startiden, 15.30 :banana:
första start är vid 07.30 så det känns sjukt bra (brukar alltid få starta först :eek: och jag är en nervös människa som helst vill "titta på ngn annan först")

snälla håll tummarna imon!

TACK, dock sket sig ALLT

Hästen var knoppad och dushad, transporten var påkopplad och allt var lastat i sadelkammaren, tävlingsshabraket var på.. jag var visningsklädd.

Så är hästen, som nästan aldrig är skadad, svullen!!! ett litet jävla sår, och liten j*vla svullnad, dock lite varm, på höger bak, antagligen något som hände igår när han dushades och att det svullnade upp över natten, testade att släppa ut en stund i rasthage för att se om det släppte av att han rörde sig, men inte tillräckligt, så det var bara att ringa och stryka sig :(

passade på att fota lite när han endå var knoppad...

8420_148485074433_582504433_3359141_8068509_n.jpg

uppställd- står dumt med benen
http://joizmeds.mittspejs.se/P2277184

travar för hand- hemma istället för där...
http://joizmeds.mittspejs.se/P2277185#body

det finns en chans till, nästa helg (och ja, nu på em har svullnaden nästan redan försvunnit) men då ska vi göra om allt, + slänga ut 2000:- i efteranmälningsavgift, + att vi antagligen inte får tillbaka denna avgiften... + massa bensin att åka längre.. det blir typ 4000:- för en visning...

Samtidigt är hästen sedan tidigare ovisad och behövde bli bedömd (är bättre än vad blup:en visar, och han ska antagligen säljas..)

Har visar Cesar idag på strömsholm, eller Cesára som han egentligen heter.

Han har skött sej som en ängel, jag är så himla stolt över honom. Är dock lite besviken över hopp poängen, då jag tycker att dom var snåla.

Han var 1 tiondel från att bli klass 1, så det gjorde det hela ännu lite surare.

men hans poäng blev i alla fall

Veterinär - 10, 9
Gångarter - 6, 6, 7 (ngt. kort skritt och trav, fin galopp men power, avslappnad häst med bra framåtbjudning)
Exteriör - 8, 8, 8 (trevlig spormodell, långlinjerad, ngt. lågt ansatt hals, lång hals)
Hoppning - 7, 7 (bra hoppteknik fram och bak, hoppar upp sej för dåligt med buken. rytmisk, välbalanserad, positiv och samarbetsvillig, litar på sin ryttare och är orädd)

Tycker det var lite snålt med 7:an på ridbarheten på hoppningen, då han var så himla positiv, reglerbar och samarbetsvillig.

Men jag vet inte om det kan ha någon betydelse att dom under hela bedömningen av hoppningen trodde att han var ett sto :grin: :crazy:

- Cesára, hon... för visst är det en hon (frågar dommaren mej, när hon ska läsa upp poäng)

Men, men så är det.

Cesar har varit grymt fin idag i alla fall :bump: :love:

sommar-2009-151_52020016.jpg

Min lilla gubbe har förövrigt gått och blivit 1.70 i manken (1.69 utan skor)

KL
Kvalad!!! En av typ tre ekipage från strömsholm... Puh... Är det bara jag, eller var poängen snålt satta? Det var ju ändå 100 ekipage sammanlagt. Jag kan bara andas ut.

Åh, grattis! :bump:
Berätta mer...!!! Vi vill ju ha alla detaljer!

Iaraphel:
Trist att du missade visningen.
Har du bestämt om du ska försöka igen än?
Jag hann inte se dina frågor i tid för att svara, men det mesta kan du läsa dig till i reglementet. Ska du visa igen och fortfarande har funderingar - fråga igen! :)

Mazarinen:
Grattis, det blev ju jättefina siffror på exteriören!
Får jag fråga vad som "drog ner" till 9 på veterinärchecken? *nyfiken*
Jag vill så himla gärna få Klass I jag också, så jag förstår precis hur nesligt det måste kännas att vara så nära...

9-10 dagar kvar till Plönninges visning. :crazy:

Han var lite gallig i bakknäna, vilket med största sannorlikhet beror på att han har växt så mycket.

Ja, jag är som sagt supernöjd med Cesar, han kunde inte skött sej bättre. Men det känns verkligen surt när vi var så nära. Jag tycker att han förtjänade att bli åtminstone klass I. Sedan ska han ju inte användas till avel, och jag har inga planer på att sälja honom. Jag vet vilken fin häst han är, och han kommer bli superhopphäst! Men det hade endå varit kul om han hade kunnat få bli klass I.

Senast ändrad:

Åh, grattis! :bump:
Berätta mer...!!! Vi vill ju ha alla detaljer!

Oh... :p Vad vill ni veta?
Det var inte jag som red, men hästen gick bra, eller så bra som han var tränad (har bara varit i träning i två månader). Jag tror det finns mer elasticitet och power i hästen när han blir starkare. Förhoppningsvis kan vi toppa poängen lite till oktober. Bara tre hästar fick biljett dit, så antingen var det en ganska dålig årgång, eller så var betygen snålt satta. Någon annan som var där?

Jag förstår vilken häst som var din;)

Tror att många i år valt att inte visa sin häst på kvaliten utan försöker kvala in från andra hållet (har just nu hjärnsläpp och minns inte vad det är).

Jag förstår vilken häst som var din;)

Tror att många i år valt att inte visa sin häst på kvaliten utan försöker kvala in från andra hållet (har just nu hjärnsläpp och minns inte vad det är).

Via championatskvalen? Min häst var anmäld till båda, för att ha en andra chans om kvaliteten skulle misslyckas pga en dålig dag. Tror att ganska många var dubbelanmälda.

hmm jag trodde jag skrev i denna tråden i går kväll. Men icke!
Min häst halvbror fick diplom som dressyrtalang trots stammen Cornetto - Bordeaux. Synd att de inte betäckte det stoet med nån dressyrhäst för om den elasticiteten med gångartshingst hade varit mumma. :d

Just det, så var det!

Är så oerhört trött i huvuden efter alla hästar som passerat framför ögonen i helgen. Men det var väldigt intressant!

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 091
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 345
Senast: mackan
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 328
Senast: Svartfot
·
Träning Jag ska börja löshoppa min 07:a när vi flyttat in i stallet igen och hon vant sig vid nya hagarna osv :) - Om ett par veckor! Nu...
Svar
11
· Visningar
1 291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar