B
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ska visa min 4-åring
Dock inte på kvaliteten utan på en sån där dressyruttagning, kanske inte får vara med här och skriva då, men gör det ändå
Tänkte iaf visa honom 30/8 i Motala.
Sötnos!
Hästen heter Romance "Ove" -05 och är e. Rubinrot u. Vermonthea - Vermonth.
//Magda
*knapplån*
Det verkar som om det inte blir någon kvalite för oss. Hästen har alltid varit lite dålig med framåtbjudningen men senaste månaderna har det blivit mycket bättre. Hon är dock inte så jättemycket riden utan mest tömkörd och där har hon kommit långt (börjat bla sniffa på att försöka trampa lite).
Nu när vi har ridit henne ordentligt ett tag så har jag kommit fram till att frånvaron av framåtbjudning måste bero på något. Det är inte bara så att hon har dålig framåtbjuding snarare att den saknas totalt. Om man tex lägger till spöt så kan hon gå på något steg för att sedan dö igen.
Tom i löshoppningen så tycker jag att hon saknar bjudning, tar aldrig i något och busar sällan.
Jag har en hyffsad stor unghästvana och visst är bjudningen olika från häst till häst men aldrig att jag har stött på en sådan avsaknad av framåtbjudning.
Känner att hon inte jobbar riktigt med vänster bak heller (i höger varv så skjuter hon ut bogen och i vänster varv så faller hon inåt).
Tror inte hon är halt (syns inget på böjt spår) men misstänker att hon kanske har lite "omogna bakknän" dvs att ligamenten runt knät inte riktigt hänger med än så länge. Det gör då ont när hästen springer.
Skall till veterinären på torsdag och se om han hittar något/bekräftar min misstanke.
Var anmäld till Plönninge.
Mvh
Tora