4-årskvalitetstävlan i år?

Sv: 4-årskvalitetstävlan i år?

Är det Strömsholm du ska visa på?

Jag ska skriva exteriörprotokoll och även om du inte vill hälsa för att du är blyg så vet du vem du sett;)

Är det Strömsholm du ska visa på?

Jag ska skriva exteriörprotokoll och även om du inte vill hälsa för att du är blyg så vet du vem du sett;)

Asch, jag är inte blyg för dig, inte ;)
Jag ska gå fram och skaka tass om möjligheten finns! :)

Åhh vad roligt, jag ska också till A-sås med min. Hur reglerna är för framridning osv vet jag dock inte longera får man ju säkert nånstans men inspänd vet jag ej, kolla TR. Min 4-åring är så jäkla lugn att ha med sig, även om han är pigg att rida så är han världens snällaste det är verkligen skönt. Jag har dock aldrig ens vart o tittat på en sån här dressyruttagning innan så jag har inga större förväntningar men det känns ändå som en kul grej :laugh:

Åh, vad roligt! Jag har bara varit iväg med "min" på 3-års testet, då skötte hon sig bra. Men det är en häst med mkt nerv och egna åsikter. Jag gör det oxå mest som en kul grej och som ett bra steg i utbildningen. Tyckte att det var intressanta domare!

Vad har du för häst?

Visade vårt sto 1/8 i Umeå. Alldeles för tidigt på säsongen, och tyvärr samtidigt som hon är i en växtfas eller något sådant och går inte riktigt lika bra som innan betet. Började dagen med att mätas in som störst på stället, 172 cm. Vägrade lyfta bakhovarna vid veterinärbesiktningen, suck! Visade gångarter på uselt underlag då det hade regnat. Många hästar, bland annat vår, fick omdömet att de var för markbundna. Inte så konstigt, då fötterna sög fast i marken... Gångartsprovet gick helt ok, fick 7-7-7 där de sa att hon var mycket nära 8 i galoppen, fick otroligt fina omdömen "en något valpig och inte färdig häst vilket påverkar bedömningen idag, men med stor potential som framtida dressyrhäst". Exteriört fick hon 8-8-7. Blev totalt 1 poäng, el 7/100 från klass 1 sto, hade ett snitt på 7,33. I hoppningen gjorde hon det hon skulle, rev en gång men rättade sig fint och hoppade 1,10. Fick bra omdömen men bara betyg 6-6, vilket vi tyckte var lite snålt... Hade för stunden inte lust att fatta rätt galopp, utan strulade en del, vilket säkert påverkade poängen. Vet inte hur man lägger in bilder el video, ska försöka senare.

Har inte hittat om man får ha spö på gångarterna? Någon som vet?

Enligt Bedömningsreglementets sid 9 så får ryttaren bära både spö och sporrar på de uppsuttna momenten.

Även jag ska visa mitt sto på dressyruttagningen i Alingsås. Vi är egentligen inte alls redo och förmodligen blir resultatet därefter. Men då även jag tycker att domarna är intressanta och gärna vill ha henne bedömd av just dem så åker vi dit mest för skoj skull. Har vi en bra dag kan vi säkert prestera bra men min lilla dam är långt efter i sin utbildning och har MYCKET kvar att lära så det får gå som det går. Mycket nerv och låg utbildningsnivå är inte alltid en bra kombination..
Donnatello lär det gå bra för då hennes fina 4-åring redan har hunnit prestera jätte bra på tävlingsbanan. Så jag hoppas innerligt att jag slipper rida tillsammans med henne. :angel:

Här är bilder på min tös:
Lgenheten24-25april09047.jpg

Flisan.jpg

Fin är hon iaf! lycka till!!!

Vi ska troligtvis vida våran i tingsryd (kronobergs), kvaliten. 5 september

är är ovisad sen innan, sent född och lite sent utevcklad, men när han väl började ridas så har han haft riktigt lätt för sig!!!
Dock varit bockig emellanåt, men alltid gått samlat och fint i alla gångarter.
Är dock hoppstammad, men kommer nog visas i löshoppningen istället så vi nu fått världens bakslag så jag vill inte pressa honom i hoppningen utan är nöjd om han skärper till sig och visar sig ok i gångarterna.
och löshoppning tyckte han var kul förr så det borde ju gå bra.. *hoppas*

Iad Adonis CosmoStar, egen uppfödning E: Cosmopolite S (cardento) - Columbus xx

4975_107679974433_582504433_2691217_4509586_n.jpg

4975_108212759433_582504433_2699582_1121391_n.jpg

6570_119479099433_582504433_2907595_5021945_n.jpg

6570_119479104433_582504433_2907596_2525885_n.jpg

6170_132239769433_582504433_3127638_5997777_n.jpg

fler bilder:
http://joizmeds.mittspejs.se/A54493

han nollade en clear round, klubbtävling i våras, typ bara 60 cm (hade aldrig hoppat bana innan) annars har han inte gjort något.

jag är skitnervös :o

Spännande!

Haha det verkar bara vara jag som har noll koll på vad det är för domare :p tror jag får läsa på lite!

Jag har en tysk import som jag haft sen januari tror jag. Stammen är för alla helt okänd så den är ganska ointressant men men ungefär så här ser han ut iaf:

(för att kunna se bilderna måste man ha uppe tex. jlundgren.zoomin.se)

I2177037W676H507V20090809T192211Z.jpeg

Vad är det för ngt du har?

Hihi jag tror det skulle gå utmärkt om vi red samtidigt för då håller dom sig nog lite lugn iaf :D

Och Flisan rör sig definitivt lika bra eller bättre så ni har nog mer att hämta egentligen men men det blir skoj och spännande :p

Det stod i ryttarmeddelandet vilka domare det är, var det inte lite konstigt att de skickat ut det redan? Anm.tiden har väl inte ens gått ut än?

Egentligen är jag för feg för att avslöja vem jag är, men nu gör jag det än då:p Jag har ett sto e.Rubinrot. Hon är stor och lite valpig, skulle önska att hon orkade bära sig ännu lite mer, särskillt i galoppen, men har ingen lust att forcera nått för en enda dag, jag hoppas bara hon håller sig på mattan och gör det jag ber henne om utan att tjura;)

Funderar på att visa min pålle Carisma i Plönninge. Hon är ett 5 årigt fölsto, men jag är en sån som velar in i det sista :angel:
Så här ser hon ut:
Carran2.jpg

Hon har startat några 1 meters klasser i år, och kvalar jag till 4 års championatet så blir det nog ingen kvalité. Men vi får se.
Hon är efter Casir Ask - Lobster

Jo just det det stod ju där men jag la inte namnen på minnet så det ringde nog inga klockor :angel: Jo det var tidigt att skicka ut men den vanliga anmälan har ju gått ut sas det är väl bara efteranmälan nu.

Det låter som en trevlig stam iaf så det kommer säkerligen gå toppen :laugh:

Var det till mig du menade?

Jag har inte ridit in henne själv, fick henne ett par månader innan 3-årstestet. Hon kommer ner i från dina trakter nånstanns - nu har jag verkligen avslöjat för mkt, haha! Äger henne inte själv heller - än.

Ja det var till dig det var menat, då kan jag nog avslöja att det är jag som har ridit in henne ;) det är en riktigt trevlig häst!

Gud så roligt! Vi berömde faktiskt inridningen av henne när hon kom hit:D Då får du nästan komma och hälsa om du är i Alingsås samtidigt som oss!

Tävlar du för Borås? Det gör nämligen jag, såg att det stod Borås på "din ort".

Nej men gud vad världen är liten ibland alltså. Jag hade glömt hur gammal hon var så det kopplade inte direkt men när jag gick in och tjuvkikade i TDB så förstod jag allt vilken häst du har. Hon var underbart trevlig och lätt att ha o göra med ägaren hade gjort ett fint grundjobb så att sitta in henne var väldigt enkelt.

Jag får definitivt spana in er och komma och hälsa i A-sås. Ska se om jag känner igen henne hon kanske har ändrat färg en del?! Ska hennes ägare med o kika också kanske?
Jag tävlar för Borås och min häst heter Luigi så vet du vem jag är också ;)

Klart ljusare är hon men inte är hon vit än iallafall. Men stor har hon blivit den lilla tarmen:D

Japp ägaren ska med och agera hästskötare.

Visst är världen liten, helt otroligt!

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 091
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 345
Senast: mackan
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 328
Senast: Svartfot
·
Träning Jag ska börja löshoppa min 07:a när vi flyttat in i stallet igen och hon vant sig vid nya hagarna osv :) - Om ett par veckor! Nu...
Svar
11
· Visningar
1 291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka