4-årskvalitetstävlan i år?

Sv: 4-årskvalitetstävlan i år?

Jag har hört att man får det men jag är inte helt 100, isåfall blir de nog Motala 30/8 och Enköping 13/9, om vi inte smäller till och kvalar i Motala *kors i taket* :D

Fredag - Vad kul! Jag är tokkär i hennes fina häst! *mums* :)

Jag vågar inte spekulera, blir dö nervös bara att tänka på testet. Det blir i Plönninge i alla fall.
Hon hoppades i går gick bra, men vill gärna krypa in i hindren, hon är inte precis någon hoppkanon men kommer i alla fall över höjderna lätt. Hoppas att det blir bättre hon är ju bara hoppad tre gånger än så länge.

Vad kul att ni väljer Plönninge!
Vi får hålla utkik och tummar för varandra på plats - om allt går väl och vi båda är där. :bow:

åh, har du ny häst. lycka till på kvalitén :laugh:

till alla:
vad ska man visa på kvalitéstävlan?
ska man visa för hand?
vill vara med med min nästa år.
Kan man ha olika ryttare på dressyr och hoppning? (eller kan man välja löshoppning)?
Inte insatt alls i kvalitén, vart finns det info där man kan läsa om det?

Senast ändrad av en moderator:

På ASVH´s hemsida står det hur det hela går till. Man kan välja uppsutten hoppning eller löshoppning, men jag tror att om man vill gå till final så måste man köra uppsuttet.

Min 4åring ska visas, dock inte jag som ska rida.
Hon är e, Cagliostro - xx

Har tävlat flera 1m med 0or o 4 fel. Just nu vilar hon och har gjort hela juli men ska igång nu i dagarna igen : )
Har inga förhoppningar eller gissningar utan vi får se hur det går, det är ju så mycket från dag till dag när dom är så unga.

Hon ska visas på Bollerup.

ja, har aldrig haft någon häst själv som blivit visad så det ska bli skoj : )

den 29 och 30 augusti, hon ska visas den 30e.

kl

Min 4åring (e. Briar, egen uppfödn) ska visas om allt går som det ska, dock inte av mig. Platsen blir isf Vreta.
Han är inte visad varken som föl eller 3åring så det ska bli kul att få en bedömning på honom.
Han är tyvärr lite efter och är väl mer som en 3åring utb-mässigt och tycker heller inte löshoppningen är jätterolig, men men, vi får väl se hur det går. :)
BrixtonEmmelie6.jpg

Han ser toppentrevlig ut på bilden!
Är han hoppad alls uppsuttet? Det är ju inte alla hästar som tycker löshoppningen är lattjo lajban och presterar betydligt bättre uppsuttet även om de inte är hopptalanger - men det kanske är för sent?
Vad är det för möderne på hästen?

Vi verkar sammanfattningsvis vara ett gäng som visar våra något sent utbildade hästar i alla fall. ;)

Nej han har ganska precis börjat bli riden "på allvar" så han är inte hoppad uppsuttet. Funderade faktiskt på att han säkert skulle hoppa bättre med ryttare. Det är viljan som tryter när han löshoppar, tekniken är det inget fel på.
Det är rent fullblod på mödernet.

Superfin pålle du ser ut att ha! Jag håller med Fredag, uppsutten hoppning kan nog göra susen :). Löshoppning kan ju lätt bli tråkigt tycker en del och hittar på andra saker istället :P.

Min dotter ska visa sin 4-åring, e Buddenbrock u Kassia ue Machandel. Hästen är ca 172 cm, växer fortfarande och är lite valpig. Dessutom tokbrunstig och tjurig förra veckan... Inte de bästa förutsättningarna. Ska visa i Umeå vilket blir redan nu på lördag!!! Alldeles för tidigt enligt min mening, har inte hunnit vara igång så länge efter sommarvilan. Men kan gå i en trevlig form och arbetar bra de allra flesta dagar. Ska hoppas uppsuttet, har startat en 90 cm innan sommarvilan vilket gick utmärkt, så vi hoppas hon kan gå med hela vägen.

Vi gör det här för första gången, ska bli jättespännande!

Vi håller tummar och tår nu och hoppas på en rapport innan dagen är slut! :bump:

Vi ska visa vårt 5-åriga fölsto på Flyinge den 13/9. Är det någon annan som ska till Flyinge? Hon är E: Aerline H UE: Stanford. Hon har varit igång sedan i Januari. Med uppehåll under sommaren. Hon har startat några 1m-hoppningar.
Jag är så nyfiken på hur det ska gå. Det är hästens "Matte", min dotter, som ska visa henne.

och så glömmer ni inte filmkameran och visar oss andra sedan!

Jag ska visa min 4-åring E: Camaro M - Cortez - Maximus
På strömsholm. Planen är att han ska gå den uppsuttna hoppningen. Just nu håller vi på och matchar honom för fullt, han är just nu borta hos en väldigt duktig unghästryttare, som ska hoppa honom lite mer, och sedan nästa vecka ska han förmodligen ut på sin första tävling och skutta runt en liten bana.

Jag har själv varit inne på flera gånger att låta någon annan visa honom, eftersom det är en sådan fin häst, och jag vill att han ska få så bra poäng som möjligt, men alla andra tycker bara att jag är jättefjantig då dom tycker att jag själv rider honom så bra, och att jag gott kan visa honom själv, så jag får göra det och det ska självklart bli väldigt kul och spännande. Men vad töntig man blir endå, jag visade en unghäst förra året, och då var jag inte ett dugg nervös, men det är en annan sak när det är ens egna.

28670168.jpg

27944331.jpg

Ajuste i 05: ornas tråd har vi pratat om hur det ser ut med den uppsuttna hoppningen, det var en person som trodde att kraven hade höjts i år, och hon hade uppfattat det som att dom ska hoppa en bana på 1.10 med grindar och allt möjligt, men hur ser det ut, stämmer det eller är det ungefär som tidigare år (förra året var det komb. räcke in, oxer ut. snett igenom över ett räcke, och sedan avslutade man på nästa långsida med oxer - räcke.) jag tänker på er som redan har visat hästarna, eller åtminstone har en dator som fungerar normalt så ni kan öppna bedömningsreglementet osv. om ni har något svar på det här :bow:

Senast ändrad:

Som jag har läst mig till är det samma bana som tidigare år, skillnaden är att det tillåts mer "tävlingslika" hinder - typ utsmyckningar på lokal tävling, dvs grind, plank och blommor (inte i överdrift, inbjudande).

Själv är jag precis hemma från 4 dagars hårdträning med min donna nere på Flyinge, dressyrkurs för Bo Jenå.
Det har varit supernyttigt och i vanlig ordning väldigt trevligt.
Men nu är hon sååå trött och får gå i hagen hela helgen innan hon behöver göra något igen.
ET:n är inbokad för en rundservice i morgon - blir nog väldigt poppis. :)

Kommande månad blir det fokus på hoppningen, nu måste den komma framåt fort för att vi ska ha någon chans att klara det med äran i behåll.
Jag är absolut ingen hoppryttare (många år sedan jag tävlade i hoppning), men tycker det är urkul att visa själv så jag är beredd på att förlora någon poäng pga amatörmässig ryttare. ;)
Visserligen funderar jag på att sälja henne och borde jaga poäng, men det är ju så kul...! :bump:

Jag funderar oxå på att visa min lilla pålle i flyinge!
En 4 årig valack efter Quite Easy-Granit!
Jag har hela tiden varit inne på att löshoppa honom, för att han inte riktigt har kommit på det där med hoppning med ryttare, men nu efter betet så verkar det som poletten har trillat ner och nu hoppar han som tusan! Så nu börjar det luta mot uppsutten hoppningen.
Men måste det vara samma ryttare som visar hoppningen som dressyren, eller det kan vara olika? Kan man anmäla en ryttare på hoppningen nu, och ändra sig när det väl är dags?

Det kan vara olika ryttare/visare.
Hur det fungerar med anmälningen vet jag tyvärr inte.

Kul att du ska visa i alla fall - allra helst uppsutten hoppning! :laugh:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 091
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 345
Senast: mackan
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 328
Senast: Svartfot
·
Träning Jag ska börja löshoppa min 07:a när vi flyttat in i stallet igen och hon vant sig vid nya hagarna osv :) - Om ett par veckor! Nu...
Svar
11
· Visningar
1 291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka