Sv: 4-årskvalitetstävlan i år?
Då var tävlingsdebuten avklarad
Cesar fick hoppa en 70cm och en 80cm idag.
Det var dock inte jag som red, utan jag följde för första gången med och kollade, Det var verkligen jättekul
När ryttaren satt upp på Cesar, så började det dock spöregna, och tävlingarna hölls på en stoooor gräsbana, men Cesar var självklart broddad. På framridningen var det fullt med en massa hästar, och Cesar som kan var lite bakskygg brydde sej inte alls.
Dom började med 70 banan, som bestog av 7 hinder. Första hindret gick jättebra, men 2:a hindret sprang han förbi, haha söte, han trodde att han var klar, för han är ju van att oftast hoppa ett hinder, och sedan gå en lång väg till ett annat hinder, men nu kom 2:an väldigt fort efter 1:an och han var helt enkelt inte med på noterna, men dom började om, och han hoppade hela banan helt klockrent!!!
Sedan var det dags för 80, och Cesar, spettsade öronen och hoppade på jättebra, det var samma bana som 70 banan, men efter 7:e hindret som var det sista i 70, så var det 3 hinder till. En linje med 2 oxrar, med 4 galoppsprång mellan, och sedan vidare på 7 galoppsprång till ett ganska smalt räcke på något böjt spår. Och efter 7:e hindret så trodde Cesar att han var klar, så han blev jättetrött, men nehej han var inte klar, och han hoppade på jättebra igenom sista linjen, men han rev dom 3 sista hindrerna. Men jag bryr mej inte ett dugg, fyfasen vad duktig han var!!!!!!!
Det var ju verkligen inte dom bästa förhålladerna för att tävla, Det spöregnade och var på gräs, och dessutom var ridbanan som en stor hage, men Cesar höll hela tiden fokuset på hindrerna och lyssnade på ryttaren, så jag är väldigt stolt över min lilla Beppe nu!!!
Det var även första gången som Cesar hoppade riktiga banor med såhär många hinder osv.