372 dgr dräktighet,nån som slår?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare armaani
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 70
  • Visningar Visningar 7 299
Sv: 372 dgr dräktighet,nån som slår?

Jättetråkigt!

Samtidigt är ju det en av tjusningarna med hästar, man blir aldrig fullärd:idea:

Corzette- du med, din såg ju mer dräktig ut.
Veterinär kollade henne i oktober vi hade sånt avtal med hingstägare, sen har vi faktiskt inte kollat henne,men nästa gång(om det nu blir)skall jag minsann kolla fler ggr.
Samt att jag betalar hellre levande föl avgift.Vi är välkomna tillbaka till hingsten snarast men hon har ju inte brunstat sen midsommar..Jag funderar på att köpa mig ett litet fölsto el 1-åring istället

Vi hade ju som tur e en "levande föl hingst" så för min del blev kostnaden "bara" betäckningen samt uppstallning (naturlig betäckning). Men men ...

Jättetråkigt, verkligen... :(

Jäkla veterinärer som inte vill komma ut & kolla stona! Så var det ju för mig med, men jag gav mig ju inte förrän jag fått ut en. Det var bara ett par veckor efter beräknat datum och stoet var ju tomt såklart.
Skulle aldrig orkat vänta så länge som du gjorde.

Hoppas det går bättre nästa gång! :)

Tråkigt med ditt sto oxå... :(
Man lär sig av sina misstag.
Mitt ena sto har ju resorberat/kastat två år på rad nu.
Nu senast var hon klart dräktig i juli och oktober, men jag ville vara säker så jag tog ju ett blodprov i januari. Då var hon tom.
Hon är betäckt & dräktig igen denna sommar, men nu hoppas jag inte på något. Kommer kolla henne igen i höst och i januari.

Lycka till med framtida betäckningar! :)

Det gör nog jag med,bara jag hittar det rätta, nu blir man ju kräsen

Vad trist att det inte blev nåt föl, här har man gått och väntat:(
Hör gärna av dig om jag kan komma förbi nån dag ändå:)

Hej,
beklagar att det blev så här för er båda. Min gick ju över en månad och var dräktighetskollad i oktober med ultraljud, vi såg fölisen på monitorn. Så besviken jag skulle varit om det inte blivit något, lider verkligen med er, då vi väntat sista tiden tillsammans här på forumet. Min fölis blev sjuk förra veckan med diarre och feber, givetvis var distriktvet en ny oerfaren sommarvikarie, som nära på skrämde livet ur fölis när han skulle undersöka honom. Nu är iallafall fölis på bättringsvägen, gudskelov och tack.

Hoppas ni hittar någon urgullig fölis istället. Jag ska inte ha något föl nästa år men förmodligen året därpå då kanske vi fölväntar ihop igen med bättre resultat.

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej... 2
Svar
25
· Visningar
2 706
Senast: Karro-Lina
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: cili
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 183
Senast: Johanna1988
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka