372 dgr dräktighet,nån som slår?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare armaani
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 70
  • Visningar Visningar 7 299
Sv: 372 dgr dräktighet,nån som slår?

På den bilden tycker iaf inte jag att hästen ser dräktig ut....

Jag är ledsen att säga det men jag tycker inte hon ser dräktig ut.

Hoppas jag har fel !

Men min har å andra sidan gått dräktig nu 2 år i rad och haft 3 (förhoppningsvis 4 nu då) föl inom 5 år. Fölade 2002, 2004, 2006 och förhoppningsvis nu 2007... + att hon är ändå 24 år så att hon "hänger" mer är ju inte så konstigt än på ett yngre sto...

I morron är även jag inne på 372 dygn (eller JAG :angel: menar såklart min märr.... :D)

Fast nu har även jag krypit till "kritan"... Men mer för att nu kan jag slå två flugor i en smäll... Vaccinera Liten och kolla tanten på samma gång... Så en mkt erfaren stuteriveterinär kommer på onsdag och kollar henne... Hon var lite "stelare" i muskulaturen i korset innan det blev så varmt men har nu börjat "mjukna" igen, men tror inte nåt föl hinner komma innan onsdag iaf...

:cry:Det var inget hon var tom....Att de inte kunde kollat henne tidigare hela sommaren har vi gått och väntat

NEJ, men gud sååå tråkigt!!!

//Carro

Vad synd !

Men personligen skulle jag bli mkt förvånad om min e tom.
Men som sagt i morron kommer vet... Hon har nu de två senaste dagarna även börjat se lite mer "fylld" ut precis framför spenarna. Men som sagt långt ifrån vaxproppar än... Och fortfarande ingen "ko" i juvret...

Fy f**n alltså, :devil: endel veterinärer.
Vad trött man blir, hade de kollat när du sa första gången hade du sluppit allt detta, SAMT kunnat seminera/betäcka om ifall du ville

Gud vad trist, skönt att få det bekräftat dock.

När kollades hon av veterinär sist ?

Har följt tråden men ej skrivit innan.
Tråkigt att hon inte var dräktig, du har ju väntat så länge och nu e de lite sent att betäcka om ändå.
När kollades hon sist??

Mitt sto skulle föla 10 april, den 14:e verkade det vara på gång, men sedan hände inget. Juvret gick tillbaka och den 6 maj födde hon ett fullgånget men dödfött hingstföl:cry:. Jag hade en känsla av att det var dött sista veckan, men veterinären ville avakta innan hon kollade.

:cry:Det var inget hon var tom....Att de inte kunde kollat henne tidigare hela sommaren har vi gått och väntat

:( Jaha ... Och här va vi lika "korkade"... Tomt så de nästan ekade :angel:... Hade jag bara vart så smart att jag kollade henne innan i våras hade jag ju med kunnat betäcka om *SUCK*

Men inga visade brunster, (visserligen går hon ju bara med sin son) ...Men men... Får ta å betäcka henne tidigt nästa år om de vill sej väl då helt enkelt... Men de känns så snöpligt :crazy:

Och till de som nu sa att de kan ha stora tarmrörelser... Jag erkänner att jag tydligen kan ha fel... :D Men så stora tarmrörelser trodde jag verkligen inte fanns... Men erkänner mej "okunnig"... :)

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej... 2
Svar
25
· Visningar
2 706
Senast: Karro-Lina
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: cili
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 183
Senast: Johanna1988
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka