Hellre 210 kr/vecka än 30/dag.
Jag tror inte att det blivit så stor vinst att baka eget bröd jämfört med att köpa ett dubbelpaket Falu rågrut eller Wasa husman, så jag hade hellre lagt pengarna på det. Till det någon billig mjukost eller om jag hittade leverpastej på extrapris.
Sen:
Lök, morötter, purjo, snabbnudlar, ägg (förmodligen inte samma vecka som jag köper ost), krossade tomater, pasta, röda linser, potatis, någon frukt om det finns billigt. Kaffe är dyrt, jag skulle nog ta ett gäng billiga tepåsar.
Korv och liknande på kort datum. Gärna komplettera med en flaska ketchup och en flaska soja när det finns en tjuga över.
Med ovanstående kan jag äta knäckemackor till frukost (med ägg, leverpastej eller mjukost). Mackor, frukt, en morot eller ägg till mellanmål. Snabbnudlar som wokas med rivna morötter och lök till lunch eller middag. Knäcker man i ett ägg och låter det bli krämigt blir det väldigt gott. Andra alternativ: pasta med "bolognese" gjord på röda linser, korv och klyftpotatis i ugn, omelett med lök och purjo.
Jag skulle kunna göra potatissoppa, löksoppa, tomatsoppa, morotssoppa och linssoppa.
Verkligen ingen lyx, men det skulle funka.