30 sek regel

DAngel

Trådstartare
Vad innebär det att det i ryttarmeddelandet står "Pga det stora antalet starter kommer 30 sek regeln att tillämpas" ?

Sv: 30 sek regel

Är inte det att efter startsignalen gått så har du 30 sek på dig att starta? (Har nått vagt minne om det)

Jag trodde de hade satt en regel som gjorde att klubbarna inte fick göra så längre. Antar att jag hade fel...:o

Det finns vad jag vet inget stöd i TR för att ha 30 sek efter startsignal som gräns.
TR säger entydigt 45 sek, utom när det är ny startsignal till fas 2, då gäller 30 sek.

Liknande trådar

Hoppning Nu startar EM i hoppning och jag tycker att det förtjänar en tråd. Det är väl inte bara jag som kommer att titta?
35 36 37
Svar
723
· Visningar
32 437
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 414
Senast: ako
·
Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 971

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka