Jag handlar lunch för att äta på kvällen. Ibland är det kulturskolan eller ridskolan på fredagskvällen så skönt att fixa det innan.Ja är det lunch kanske det går fortare de få gånger jag handlar är det oftast till middag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag handlar lunch för att äta på kvällen. Ibland är det kulturskolan eller ridskolan på fredagskvällen så skönt att fixa det innan.Ja är det lunch kanske det går fortare de få gånger jag handlar är det oftast till middag.
Kommer det här att gälla alla som säljer takeaway, som t.ex. 7eleven och pressbyrån? Tror inte såna små ställen kommer ha plats och organisation för att kunna återanvända flergångsförpackningar, för de måste ju diska allt innan det kan användas igen.
Man undantas kravet om man säljer färre än 150 enheter engångs per dag.Kommer det här att gälla alla som säljer takeaway, som t.ex. 7eleven och pressbyrån? Tror inte såna små ställen kommer ha plats och organisation för att kunna återanvända flergångsförpackningar, för de måste ju diska allt innan det kan användas igen.
Ja? I min värld är det supervanligt att ha en flergångsmugg för take away-kaffe och liknande drycker Jag köpte nog min första för 15 år sedan…
Brukar inte använda plastpåsar särskilt ofta, men vad har du för märklig variant som bara kan användas en gång?
Själv upplever jag att det är jättemånga som kommer ihåg och tar med egen påse när man handlar. Faktiskt rätt sällan jag ser någon köpa påse för att dom inte har med egen.Ingen kommer ens ihåg att ta med egen påse till butiken så hur ska man komma ihåg att ta med alla muggar igen?
Hade varit bättre om man fick maten/drycken lite billigare om man har med en egen förpackning. Flergångsförpackningar fungerar bara om man äter där.
Föreslagit för moderator att tråden ska låsas då den i princip enbart handlar om sopsortering nu. Fortsätt gärna i en egen tråd med den diskussionen om ni vill fortsätta den diskussionen.
En utbrytning kan vara lämpligt, så kan båda diskussionerna fortsätta, för de är intressanta båda två.
Inget intresse, tror inte ens folk vet om det ärligt talat.Tycker det ska bli intressant att följa detta närmaste året iallafall. @Magnum hur har det gått nu när ni öppnat verkar det finnas någon medvetenhet och efterfrågan på detta hos kunderna?
Någon som redan hunnit testa detta någonstans?
Stockholm Uppsala och Göteborg.Det finns system som företagen kan ansluta sig till. Då har man 7 dagar på sig att panta och få tillbaka hela panten. Efter 10 dagar tas en avgift på 10 kr ut och efter 90 dagar kan man inte längre panta sin låda. https://www.panter.se/
?Stockholm Uppsala och Göteborg.