2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fan mina vänner har bokat bord på en italiensk pizzeria på lördag. Jag trodde såklart det fanns NÅGOT annat än pizza på menyn... men nej :nailbiting::arghh:

Allt låter även djävulskt gott (och onyttigt) typ:

"Napoletanska pizza med svampkräm, mozzarella, färska pachinotomater, vildsvinssalami, parmesan, basilika och tryffelolja"
:arghh::arghh::arghh: Jag som levt på naturdiet idag! JAG VILL HA NAPOLETANSK PIZZA!

Nu behöver jag hjälp med mat! Jag är huuungrig och vill äta mig mätt ikväll. Jag har 550kcal kvar. Letar recept men allt är typ "kryddig blomkålstabbolueh med medelhavsfritatas". Okej, kanske inte, men ni fattar grejen. Jag vill ha något som är enkelt, billigt och MÄTTANDE. Jag vet att jag har sojabönor i frysen och lite grönsaker, typ gröna bönor och brocolle. Kolhydrater skippar jag gärna, gillar de flesta grönsaker. Äter kött i måttliga mängder. Någon som vet vad man kan göra med en tuppfilé? Har ett halvkilo i frysen.
Soppa går inte, då jag dricker naturdiet. Jag vill tugga.

Kan tillägga att jag inte är mycket för asiatiskt och att söta smaker, typ kokosmjölk, skyr jag som elden!

Senast ändrad:
Nu behöver jag hjälp med mat! Jag är huuungrig och vill äta mig mätt ikväll. Jag har 550kcal kvar. Letar recept men allt är typ "kryddig blomkålstabbolueh med medelhavsfritatas". Okej, kanske inte, men ni fattar grejen. Jag vill ha något som är enkelt, billigt och MÄTTANDE. Jag vet att jag har sojabönor i frysen och lite grönsaker, typ gröna bönor och brocolle. Kolhydrater skippar jag gärna, gillar de flesta grönsaker. Äter kött i måttliga mängder. Någon som vet vad man kan göra med en tuppfilé? Har ett halvkilo i frysen.
Soppa går inte, då jag dricker naturdiet. Jag vill tugga.

Kan tillägga att jag inte är mycket för asiatiskt och att söta smaker, typ kokosmjölk, skyr jag som elden!
Jag tycker keso är väldigt mättande. Det är 100 kcal per 100 gram. Kokta varma grönsaker till? du kan krydda keson lite med vad du gillar :)

@GardenAngel Jag skulle helt sonika göra typ lax alt kyckling med en god och matig sallad till. Och så lite tzatziki vid sidan av. Mums :)
DSC_0109_zpshj1lfkma.jpg

Typ precis vad det blev också! Helt vansinnigt gott! Paprika och svamp stekta i smör och vitlök, vitlökssås, sallad och kyckling ugnsstekt i bbq-sås. 500kcal. WIN!

Köpte viktväktarnas 100-kcal-soppor idag. Tillsammans med lösgodis. :meh: Jaja, fett dålig dag. Mensvärken från helvetet och lite halvtjorvig dag i allmänhet.

Imorgon fastedag. Ska bli kul. :up:

Funderar på VLCD.. kan det vara ett alternativ under en kortare period, bara för att få igång viktnedgången? 5:2 verkar ju göra ingen skillnad för mig tyvärr.
Tänker mig att jag byter ut lunchen mot pulver. Fast det kanske är bättre att fortsätta som jag gör, smoothie till lunch fast kanske en ännu mindre.

Mitt mål på 63 kg till slutet på maj känns ytterst avlägset nu. Sen januari har det hänt noll och nada med vikten trots strikt diet.. ligger kvar på 66-67 kg.

Funderar på VLCD.. kan det vara ett alternativ under en kortare period, bara för att få igång viktnedgången? 5:2 verkar ju göra ingen skillnad för mig tyvärr.
Tänker mig att jag byter ut lunchen mot pulver. Fast det kanske är bättre att fortsätta som jag gör, smoothie till lunch fast kanske en ännu mindre.

Mitt mål på 63 kg till slutet på maj känns ytterst avlägset nu. Sen januari har det hänt noll och nada med vikten trots strikt diet.. ligger kvar på 66-67 kg.

VLCD är ett mått på hur många kalorier man får i sig per dygn (450-800), så bara för att man byter ut ett mål mot pulver blir det inte automatiskt VLCD. Men visst kan en pulverpåse vara en användbar måltidsersättning - påsarna brukar dock ligga på 135 kcal så det finns många motsvarande saker man kan välja till lunch, till exempel soppa, kvarg eller två ägg. Eller en smoothie.

Började morgonen med vågen (inte vägdag förrän torsdag eg) och var i alla fall -0.4 sen i torsdags... men trodde det skulle vara mer eftersom jag stått stilla förra veckan och dessutom hade mens :(

Jaja. Efter vågen körde jag ett styrkepass på 30 min. Ska försöka få med min uppsatskompis ut på en promenad på lunchen också, blir nog inte svårt i det här fina vädret! :)

även om vågen står på samma så känner jag mig mer plufsig och ur form

Ovanstående verkar ha sin förklaring i att jag nog bundit på mig en hel del vätska, ty igår kissade jag stup i kvarten och säkerligen flera liter mer än normalt på en dag O_o

Varför vet jag dock inte, för det brukar vara mest sommartid när det är som varmast som jag binder vätska och skvalpar fram. så det kan ju bli intressant när jag ställer mig på vågen kommande lördag och ser hur mycket jag kissat bort :D

Jag kör ju kombinerat. Dricker naturdiet frukost och lunch, och brukar försöka åka något till middag. Ligger på 1300kcal. på mig funkar det bra. Men längtar tills jag får börja äta mer mat igen! :arghh:

Nu börjar det bli jobbigt med viljan här alltså! Skulle behöva börja röra mig mer så jag får fler kalorier att äta, för min inre styrka börjar fallera. Tror egentligen inte jag är sötsugen, jag vill mest tröstäta! Har en del ångest just nu och det är svårt att inte ta ut det på en påse godis. Ni som har mer problematisk relation till mat, hur hanterar ni det?

Äldsta dottern har varit magsjuk i två dygn nu och innan dess var yngsta dottern magsjuk i några dagar. Dock långt mellan spyorna på henne, äldsta dottern spydde nästan konstant i 19 timmar innan det började lugna sig :arghh:

Igår försökte vi muta henne med godis, chips och dipp och annat för att få henne att börja äta. Jag ÄLSKAR chips och dipp men orkade stå emot trots att jag var hungrig! Gårdagen var riktigt bra mätmässigt för mig och jag tränade och promenerade också. Bara att fortsätta vara duktig resten av veckan :p

jag vill mest tröstäta! Har en del ångest just nu och det är svårt att inte ta ut det på en påse godis.

Byt ut godiset mot en påse snacksmorötter och försök hitta ett annat sätt att hantera ångesten?

Låter ju sådär jättepräktigt, men jag menar det inte så mästrande som det ser ut i text :crazy:

Tänker mer att har man en matproblematik som är kopplat till ångest/mående överlag i den graden att man har svårt att stå emot suget, så måste man nog börja i ångeständen, med eller utan professionell hjälp hitta ett annat sätt att hantera det än att trösta sig med mat/godis och kan/orkar man inte nysta i det så kan man som ett steg försöka byta ut det man egentligen vill äta mot något annat, hälsosammare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar