2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas man får hoppa in här för lite frågor, ni som har koll på detta ;)

Jag är 168 cm, har inte vågat väga mig på ett tag men gissar typ 64 kg, vill gärna väga 60 eller lite under. Har rätt mycket muskler, men skulle vilja Vera mer deffad. Jag har rätt bra disciplin i perioder, typ just nu. Äter normalt, undviker dock pasta, potatis, ris, mjukt bröd och socker förstås. Ett mål riktig mat/dag till lunchen. Mellanmål fm och em. Typ knäcke/kvarg/ägg till middag. Har testat strikt LCHF förut i 3 månader, gick inte ner ett gram och var helt slutkörd så det gick inte. Har även testat att svulla järnet i perioder utan nån skillnad heller, känns som jag fastnat här. På gott och ont då...

"Problemet" är min aktiva vardag, jag tycker att det gör att jag inte kan äta hur lite som helst. Jobbar heltid på ridskola med 40 hästar, mockar över 100 boxar/vecka tex och ligger på 25000-30000 steg/dag. Tränar olika gympass 1-3 ggr/veckan, rider lektion 2-4 ggr/vecka. Jag borde ju göra av med en del kalorier? Har testat löpträning, inte min grej tyvärr. Kan det vara problemet att jag inte går ner, att jag måste ha mer pulshöjande aktiviteter? Eller ändra nåt med maten? Hjälp! :crazy:

Har du testat matdagbok/räkna kalorier? :)

Har du testat matdagbok/räkna kalorier? :)
Jaa, glömde skriva det. Hade en app jag la in allt i och man lär sig ju vad man kan äta på en dag för att ligga under, så nu har jag slutat. Känns dock lite godtyckligt med hur mycket kcal/dag man ska äta. Appen vet ju inget om mig, förutom dom få uppgifter man lagt in där då. Men behovet är ju säkert mer individuellt än så..?

Jaa, glömde skriva det. Hade en app jag la in allt i och man lär sig ju vad man kan äta på en dag för att ligga under, så nu har jag slutat. Känns dock lite godtyckligt med hur mycket kcal/dag man ska äta. Appen vet ju inget om mig, förutom dom få uppgifter man lagt in där då. Men behovet är ju säkert mer individuellt än så..?
Inga tips men har haft samma problem...
Jag gav upp och tänker att kroppen trivs bra där...

Haha okej. Jo så har jag ju tänkt många gånger, men så får jag ny fart och tänker, men va 17, det måste ju gå!
Gör det säkert. Men man får nog chocka kroppen.
Min känns som att den är byggd för överlevnad och verkligen håller i allt när jag närmar mig 61 kg (jag är kortare än dig). Sen kan jag äta helt uppåt väggarna utan att gå upp särskilt mycket. Intressant faktum.

Gör det säkert. Men man får nog chocka kroppen.
Min känns som att den är byggd för överlevnad och verkligen håller i allt när jag närmar mig 61 kg (jag är kortare än dig). Sen kan jag äta helt uppåt väggarna utan att gå upp särskilt mycket. Intressant faktum.
Precis som mig då!

• Gilla
Reactions: Ray
Ätit och tränat ganska dåligt i helgen, men fick iaf till nästan 7 km power walk plus ett pass Power hour på Friskis idag.
Så lite har jag fått gjort. Och vågen lär inte stå så högt som 67,5 imorn, vilket det gjorde förra måndagen. Gissar på strax över 66 imorn, men det återstår att se.

Totalt 5 mil rask promenad i veckan, och två styrketräningspass utöver det.

Helgen helt ok. Ätit lite tårta och kakor idag eftersom vi firat sambon.

Hoppas att vågen visar i alla fall nåt neråt nästa vecka :( Annars behöver jag tajta till kaloribudgeten ännu mer och då kommer mitt liv bli dödstråkigt :( Kommer inte kunna äta så lite kalorier och klara det under en längre period, så hoppas verkligen det släpper snart för annars struntar jag att gå ner i vikt.

(Japp idag har jag jätte-PMS)

Totalt 5 mil rask promenad i veckan, och två styrketräningspass utöver det.

Helgen helt ok. Ätit lite tårta och kakor idag eftersom vi firat sambon.

Hoppas att vågen visar i alla fall nåt neråt nästa vecka :( Annars behöver jag tajta till kaloribudgeten ännu mer och då kommer mitt liv bli dödstråkigt :( Kommer inte kunna äta så lite kalorier och klara det under en längre period, så hoppas verkligen det släpper snart för annars struntar jag att gå ner i vikt.

(Japp idag har jag jätte-PMS)

Snyggt jobbat med så mycket promenad (och träning!)

Behöver gå ner rejält i vikt och ska försöka göra en kraftansträngning med 16:8 från och med imorgon. Förra gången halverade det mitt matintag men rutinen förstördes ganska snabbt av min insomni och andra psykiska besvär.
Nu känner sambon också att han måste skärpa sig för sin egen skull så det blir lite mer draghjälp än förra gången då han bara följde vad jag gjorde för min skull.

Trooor 14-22 blir tiden vi får käka. Svårt att bestämma när dygnsrytmen varierar så väldigt. Men det bör bli bra, kanske.

Äger ingen våg och har inte tänkt gå efter vad en siffra säger. Målet är så långt bort att det bör märkas ändå.

Wish me luck :nailbiting:

Hoppas man får hoppa in här för lite frågor, ni som har koll på detta ;)

Jag är 168 cm, har inte vågat väga mig på ett tag men gissar typ 64 kg, vill gärna väga 60 eller lite under. Har rätt mycket muskler, men skulle vilja Vera mer deffad. Jag har rätt bra disciplin i perioder, typ just nu. Äter normalt, undviker dock pasta, potatis, ris, mjukt bröd och socker förstås. Ett mål riktig mat/dag till lunchen. Mellanmål fm och em. Typ knäcke/kvarg/ägg till middag. Har testat strikt LCHF förut i 3 månader, gick inte ner ett gram och var helt slutkörd så det gick inte. Har även testat att svulla järnet i perioder utan nån skillnad heller, känns som jag fastnat här. På gott och ont då...

"Problemet" är min aktiva vardag, jag tycker att det gör att jag inte kan äta hur lite som helst. Jobbar heltid på ridskola med 40 hästar, mockar över 100 boxar/vecka tex och ligger på 25000-30000 steg/dag. Tränar olika gympass 1-3 ggr/veckan, rider lektion 2-4 ggr/vecka. Jag borde ju göra av med en del kalorier? Har testat löpträning, inte min grej tyvärr. Kan det vara problemet att jag inte går ner, att jag måste ha mer pulshöjande aktiviteter? Eller ändra nåt med maten? Hjälp! :crazy:
Om du vill öka pulsen så kan högintensiv träning kanske vara något för dig?

http://iform.se/traning/kondition/traningsprogram-kom-i-form-med-hit-traning

Det finns appar bla a "7 minuter" och många klipp på Youtube om du vill ha tips.
Jag avskyr att lägga tid på långa jogging/gympapass flera ggr i veckan. Högintensiv träning passar mig bäst.

• Gilla
Reactions: Ray
28/2 66,8kg
2/3 67,3kg
3/3 66,9kg
5/3 66,3kg
7/3 66,2kg
8/3 66.1kg
10/3 66,1kg
11/3 66,3 kg
12/3 66,3 kg
14/3 66.1 kg
15/3 65,5 kg
16/3 65,8 kg
17/3 65,9 kg
18/3 65,8 kg
20/3 65,4 kg
Allt annat är skit med min kropp just nu ( säljer den på auktion till högst bjudande) men viktplanen verkar åtminstone fungera än så länge.

Om du vill öka pulsen så kan högintensiv träning kanske vara något för dig?

http://iform.se/traning/kondition/traningsprogram-kom-i-form-med-hit-traning

Det finns appar bla a "7 minuter" och många klipp på Youtube om du vill ha tips.
Jag avskyr att lägga tid på långa jogging/gympapass flera ggr i veckan. Högintensiv träning passar mig bäst.
Sån träning passar ju mig mycket bättre än tex löpning! Kör ett sånt pass på gymmet varje vecka, innehåller många av dom övningarna i dokumentet. Men man kanske skulle behöva få in det lite oftare än en gång i veckan. Tack snälla för tips!

Har inte vägt mig på en vecka men sist stod jag still i vikt, vilket faktiskt är bra :) Ska kämpa på den här veckan och sen hur det ser ut på torsdag eller fredag.

Fan mina vänner har bokat bord på en italiensk pizzeria på lördag. Jag trodde såklart det fanns NÅGOT annat än pizza på menyn... men nej :nailbiting::arghh:

Allt låter även djävulskt gott (och onyttigt) typ:

"Napoletanska pizza med svampkräm, mozzarella, färska pachinotomater, vildsvinssalami, parmesan, basilika och tryffelolja"

6/3 - 64,9 kg
13/3 - 63,7 kg (-1,2)
20/3 - 63,2 kg (-0,5)

Nöjd! :) Fortfarande ganska fort nedåt, men det borde nog stabilisera sig nästa vecka. "Lyxproblem," men jag vill inte gå ner för fort :p Jag gjorde det förra våren och tror inte att det var bra för kroppen.

Ny vecka, nya friska tag. :)

Har bestämt mig för att väga mig på onsdagar för att helgens överflöd ska få en chans att försvinna ur systemet. Gick ner 2,5 kg och har sen typ legat still - lite upp och lite ner- i två veckor. Nu tänker jag försöka göra ett ryck till och få bort 2,5 kg till.

Kan knappt röra mig mer än vad jag redan gör, då hinner jag ju ingenting annat. Gick/sprang 45 km förra veckan. Funderar på att testa ett cirkelgymspass här hemma. Armmusklerna har helt förtvinat sen jag sålde hästen.:mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA