R
Raderad medlem 68338
Hoppas man får hoppa in här för lite frågor, ni som har koll på detta
Jag är 168 cm, har inte vågat väga mig på ett tag men gissar typ 64 kg, vill gärna väga 60 eller lite under. Har rätt mycket muskler, men skulle vilja Vera mer deffad. Jag har rätt bra disciplin i perioder, typ just nu. Äter normalt, undviker dock pasta, potatis, ris, mjukt bröd och socker förstås. Ett mål riktig mat/dag till lunchen. Mellanmål fm och em. Typ knäcke/kvarg/ägg till middag. Har testat strikt LCHF förut i 3 månader, gick inte ner ett gram och var helt slutkörd så det gick inte. Har även testat att svulla järnet i perioder utan nån skillnad heller, känns som jag fastnat här. På gott och ont då...
"Problemet" är min aktiva vardag, jag tycker att det gör att jag inte kan äta hur lite som helst. Jobbar heltid på ridskola med 40 hästar, mockar över 100 boxar/vecka tex och ligger på 25000-30000 steg/dag. Tränar olika gympass 1-3 ggr/veckan, rider lektion 2-4 ggr/vecka. Jag borde ju göra av med en del kalorier? Har testat löpträning, inte min grej tyvärr. Kan det vara problemet att jag inte går ner, att jag måste ha mer pulshöjande aktiviteter? Eller ändra nåt med maten? Hjälp!
Har du testat matdagbok/räkna kalorier?