2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
-13 kg totalt på 8 veckor.
Syns mest på magen och i ansiktet. Kan numera böja mig utan att "gravidmagen" tar emot. ;) Börjar märkas på kläderna också.
Går ner snabbt, minst ett kg i veckan men är lite otålig i alla fall. :o Det är så många kg kvar känns det som.....(25)
Annars, det är svårt att äta allt man "ska". (Har gjort gastric sleeve).
Prioriterar protein och har svårt att äta vissa livsmedel.
Pasta, ris och vitt bröd går inte alls. Det känns som någon har dragit en snara om halsen när jag äter det. Sen kräks jag av det. :crazy:
Behöver också äta typ varannan/var tredje timme vilket är lite tröttsamt ibland.
Känns rätt meningslöst att laga mat och kunna äta en halv köffärsbiff, typ. Men jag spar och äter samma mat flera gånger.

Jag är hemma i Stockholm sen i torsdags och det går faktiskt ganska bra! Ingen överätning ännu. Jag kan inte räkna eftersom jag inte står för någon mat, men jag är nöjd så länge jag inte faller in i hetsätning av typ godis och chips. Jag går mycket när jag är här så det får väga upp att jag äter lite mer okontrollerat av vanlig mat.

-1,2 kg sen i måndags. :)
Jag kör på min egen variant av lchf. Skippar kolhydrater men äter inte jättemycket fett. De extrema inom dieten förespråkar majonäs och grädde i överflöd och även kokosfett i kaffet. Jag skulle inte kunna få i mig allt det fettet.
Jag vet att jag inte skulle klara att räkna kalorier och riskera att ständigt vara lite hungrig, då passar lc-dieten bättre för mig. :)

Vad bra det verkar gå för många i tråden! Heja er!

Själv är jag påväg upp i vikt igen. Var nere och nosade på 70 men släppte allt och nu äter jag ALLT varje dag. Klarar inte av att utesluta kolhydrater, är inte vidare bra på kaloriräkning (ork, intresse, tid osv). Funderar på om 5:2 kan vara något för mig. En kollega berättade igår om hur hon körde på viktväktarnas färdigrätter hennes 5:2-dagar och det lät ju onekligen bekvämt.

Ska ge det en månads försök och se vad som händer. Här kommer jag, hypoglykemi!

28/2 66,8kg
2/3 67,3kg
3/3 66,9kg
5/3 66,3kg
7/3 66,2kg
8/3 66.1kg
10/3 66,1kg
11/3 66,3 kg
12/3 66,3 kg
14/3 66.1 kg
15/3 65,5 kg
16/3 65,8 kg
17/3 65,9 kg
18/3 65,8 kg
Vad som händer vet jag inte riktigt.. och hur jag kunde väga 65,5 en dag vet jag inte heller hur det gick till. får hoppas det blir någon ändring snart.

Vad bra det verkar gå för många i tråden! Heja er!

Själv är jag påväg upp i vikt igen. Var nere och nosade på 70 men släppte allt och nu äter jag ALLT varje dag. Klarar inte av att utesluta kolhydrater, är inte vidare bra på kaloriräkning (ork, intresse, tid osv). Funderar på om 5:2 kan vara något för mig. En kollega berättade igår om hur hon körde på viktväktarnas färdigrätter hennes 5:2-dagar och det lät ju onekligen bekvämt.

Ska ge det en månads försök och se vad som händer. Här kommer jag, hypoglykemi!

Jag kör ju 5:2 sen en tid tillbaka. Funkar bra. Går visserligen inte ner, men inte upp mer heller.

Har gått upp till 67,7 kg igen, skyller på mensvecka och alldeles för mycket pasta på kursen i Gävle. Enda vegetariska alternativet var pasta tre dagar i sträck..

Du har gått ner ca ett halvkilo i veckan, det är väl alldeles utmärkt. 0.3 kilo per vecka var väl det förväntade på den diet du håller. Detta till FiA alltså.

Jag kör ju 5:2 sen en tid tillbaka. Funkar bra. Går visserligen inte ner, men inte upp mer heller.

Hur äter du "vanliga" dagar? Hur delar du upp måltiderna på fastedagarna? Jag tror jag kommer skippa frukosten, äta ca 300 kcal till lunch och sen 200 kcal till middag.

Min tanke är att fasta 2 d/v under 4 veckor mha viktväktarnas färdigportioner och se hur det går. Går jag inte ner någonting alls funderar jag på att dra till med 3 fastedagar/v och se om jag kan få igång någonting.

Du har gått ner ca ett halvkilo i veckan, det är väl alldeles utmärkt. 0.3 kilo per vecka var väl det förväntade på den diet du håller. Detta till FiA alltså.
haha ja du har rätt, känns som det står totalt still, men som du säger så är ju tanken enligt appen att det skall gå väldigt långsamt.

Hur äter du "vanliga" dagar? Hur delar du upp måltiderna på fastedagarna? Jag tror jag kommer skippa frukosten, äta ca 300 kcal till lunch och sen 200 kcal till middag.

Min tanke är att fasta 2 d/v under 4 veckor mha viktväktarnas färdigportioner och se hur det går. Går jag inte ner någonting alls funderar jag på att dra till med 3 fastedagar/v och se om jag kan få igång någonting.

Vanliga dagar räknat jag också kalorier och ligger på ca 1100 om dan.
En fastedag är ofta
Frukost: kaffe
Lunch: smoothie på fil och kiwi eller banan
Middag: en sallad

Ibland skippar jag lunchen. Vanliga dagar ser ungefär lika ut fast med en rejälare middag. Ofta nån linsgryta eller liknande.

En fastedag är ofta

Ibland skippar jag lunchen. Vanliga dagar ser ungefär lika ut fast med en rejälare middag. Ofta nån linsgryta eller liknande.

Oj jäklar vilken tuff diet! Ursäkta jag frågar men ligger du på undervikt?

En fastedag är ofta

Det där låter som VÄLDIGT lite mat.

Oj jäklar vilken tuff diet! Ursäkta jag frågar men ligger du på undervikt?

Nope, 162 cm och 67,7 kg. Så snarare i den övre halvan av normal bmi. Ligger stadigt på 66-67 kg på den dieten. Erkänner att jag fuskar ibland och kommer upp på kanske 1300 kcal men oftast håller jag mig på 1100.
Käkar medicin som påverkar vikten, så förmodligen är det den som gör att jag inte går ner..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar