2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! Jag har varit ute på två långpromenader idag så får kanske ta max en lite kortare istället (för hälen). Eller cykla som du säger, men de borde också sopa vägarna här när som helst, då tar jag inlinesen! :) Tråkigt bara för jag verkligen älskar att gå!

Härligt att du kom ut i det dina vädret i alla fall. Är det bra eller dåligt att röra sig med diskbråck?

Jag tycker att det blir bättre om man promenerar i lagom mängd!

Veckans mål:

Efter att ha haft en vecka med mycket fuskande (fick mens igår så har varit hopplöst sugen på allt sött) ska jag från idag ta nya tag. Dags att komma igång ordentligt med träningen också. Har som mål att gå minst en mil den här veckan, simma 4 km, cykla någon mil och rida minst fyra pass.

Delrapport. Jag har gått 6.95 km. Simmat 1 km och ridit ett pass än så länge den här veckan. Ska rida imorgon och fredag. Simma 2 km på lördag och 1 på söndag. Borde kunna få in en promenad under helgen. Det fjärde ridpass ett kanske jag får hoppa över, ska lämna in sadeln på omstoppning på lördag. Och så ska jag cykla också. När jag ni ska hinna det.

Jag måste ha varit lite uttorkad när jag glädjevägde mig förra veckan, för även här står vågen stilla. Men jag har ätit bra hela veckan och kommit igång och börjat springa. Och igår satte jag på mig mina jobbarbyxor för första gången på ett tag, de satt märkbart lösare. :)

Började om, igen, i måndags.
Då stod vågen på 67,5. Vägdagar på torsdagar.
Dagens resultat: 65,8 kg.
Tydligt att min kropp blir glad av nyttigare mat :p

13/3 67,5
16/3 65,8

Nu ska det här hållas i också... :p
Utelunch idag, middag hos vän med övernattning imorn - och middag ute på Lördag...

Ooook första vägdagen imorgon bitti. Har en dålig feeling men kan iaf med gott samvete säga att jag har skött mig! ;)

Hurra, hurra, minus 0,8 denna vecka! 5,7 totalt.

Grymt jobbat!!

Som väntat en mkt modest nedgång: 0,4 ...
hade väntat mig minst 1 kg iaf. Kommer köra på på 1200 kcal/dag en vecka till och sen får jag se om jag kan ändra ngt

28/2 66,8kg
2/3 67,3kg
3/3 66,9kg
5/3 66,3kg
7/3 66,2kg
8/3 66.1kg
10/3 66,1kg
11/3 66,3 kg
12/3 66,3 kg
14/3 66.1 kg
15/3 65,5 kg
16/3 65,8 kg
17/3 65,9 kg

Jag börjar må lite bättre nu, har fortfarande lite ont i magen men jag åtminstone lämnat lägenheten en stund idag och gått en långsam promenad. Något gym blir det inte tal om den här veckan då magen inte känns helt okej. Trots att jag inte gått ner så mycket så tycker jag faktiskt att det syns på kroppen, men det kanske det gör när man inte är överviktig från början. Muffinsfettet ser lite mindre ut ;):cool:
Dessvärre ser tuttarna lite mindre ut också, men av dom två alternativen "ha större bröst + större kropp" eller "mindre bröst + mindre kropp" så väljer jag alternativ 2. :angel::D

Ni får säga till om ni tycker min dagliga viktregistrering är jobbigt , för då gör jag den mer sällan!

28/2 66,8kg
2/3 67,3kg
3/3 66,9kg
5/3 66,3kg
7/3 66,2kg
8/3 66.1kg
10/3 66,1kg
11/3 66,3 kg
12/3 66,3 kg
14/3 66.1 kg
15/3 65,5 kg
16/3 65,8 kg
17/3 65,9 kg

Jag börjar må lite bättre nu, har fortfarande lite ont i magen men jag åtminstone lämnat lägenheten en stund idag och gått en långsam promenad. Något gym blir det inte tal om den här veckan då magen inte känns helt okej. Trots att jag inte gått ner så mycket så tycker jag faktiskt att det syns på kroppen, men det kanske det gör när man inte är överviktig från början. Muffinsfettet ser lite mindre ut ;):cool:
Dessvärre ser tuttarna lite mindre ut också, men av dom två alternativen "ha större bröst + större kropp" eller "mindre bröst + mindre kropp" så väljer jag alternativ 2. :angel::D

Ni får säga till om ni tycker min dagliga viktregistrering är jobbigt , för då gör jag den mer sällan!

Posta på om det hjälper dig! Men törs man försynt fråga om du kan skippa fetstilen? En del av oss överkänsliga gammelbukefalister tycker att det ser lite högljutt ut. :) :laugh:

Posta på om det hjälper dig! Men törs man försynt fråga om du kan skippa fetstilen? En del av oss överkänsliga gammelbukefalister tycker att det ser lite högljutt ut. :) :laugh:
Hehe, jag undrar var alla är som bara inte kunde läsa här när en person hade TVÅ ORD i fetstil. Fast det kanske var de smala bukefalisterna. ;)

Jag tror att du som är ganska nätt och inte har jättemycket att gå ner får räkna med ungefär ett halvkilo i veckan på 1200 kalorier.

Ja kanske! Skulle kunna dra ner till 1100 kcal men kör en vecka till på 1200 och kollar vad det ger för utslag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar