2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
  1. Kan tipsa om en fantastiskt god grönsaksgryta jag gjorde igår.
500 gram tomatkross, 2 msk tomatpuré, 1 aubergine, 1 squasch, 1 paprika, 2 gula lökar, 200 gr champinjoner, 1,5 dl rödvin, två grönsaksbuljongtärningar och 1 dl vatten. Stekte utan olja och sen i med allting i en gryta, fick koka ihop kanske 10 minuter. Kryddade med timjan, oregano, lagerblad och svartpeppar.

Alltså: Det blev vansinnigt gott och blev en hel gryta mat som räckte till 4 portioner - och alltihop bara 500 kcal. :)

Till det kan man då äta något , valfritt vad. Det finns ju en hel del kalorier kvar att spendera. Jag tog 0.5 port pasta och så gjorde jag "tagiatelle" av morot koka med sista minuten. Plus lite stekt halloumi. Grymmegott.

-1 kg till visade vågen idag = bara 2 kg kvar till delmål #1 och jag satsar på att nå dit inom en månad, så det går rätt bra med tränandet här även om jag längtar till barmarkssäsongen när jag kan röra mig mer i terrängen.

Det blev spenat och en bit vit fisk till lunch idag. Hade så gärna velat ha lite potatismos till men eftersom maken planerat potatisgratäng och kassler till middag så fick jag vara utan. Så mycket potatis på en dag fixar inte min mage utan att bli orolig. Kunde så klart tagit något annat till men tog extra spenat :D :love:

Har köpt hem en ny smak på te med som jag hoppas håller igång vätskeflödet lite. Jag dricker ju mycket mindre Pepsi Max nu så måste få i mig mer vätska och det har inte varit jätteenkelt att byta till vatten som att bara sluta dricka Pepsin. Så har börjat dricka en kopp te om dagen och dricka vatten till middagen iaf. Känns lite som att jag står på en platå vad det gäller att minska ännu mer på drickat. Låter det dock ta lite mer tid. Det har ju inte ens gått en månad och jag är iaf på G.
Nästa vecka har jag egentligen världens möjlighet att börja motionera lite (promenera) utan barn så jag ska se om jag kan få upp motivationen lite och hoppas mitt knä vill samarbeta. En halvtimma om dagen ute i friska luften helt själv vore väl som medicin för själen och inte bara bra för kroppen :)

Började dagen med 45 min högintensiv (med mina mått mätt) och styrketräning. Kände mig riktigt stark.
Kvarg med flingor när jag var klar.
Lax, mos, sallad och aioli till middag. Så gott.
Äpple och två mackor till kvällsmat.
Det bästa av allt är att jag inte var godissugen varken idag eller igår.

Invägning i dag. -0,9 kg vilket är helt okej, speciellt som jag minskat en del runt midjan, höft, lår och biceps på en vecka. Dessutom så har jag verkat behålla min fettfria massa (jag beräknar fett% också) och tappar mest fett så det känns bra att musklerna blir kvar. Känner mig starkare och kan ha mina jeans igen som jag nästan växte ur och som gav mig den spark i häcken jag behövde för att ta tag i vikten.

Nästa vecka ställer till det lite i min planering men om vädret fortsätter så här så kan jag iaf jogga litegrann vilket får väga upp för en del dagar med mindre aktivitet och minst ett missat styrkepass.

Oftast minikeso och frukt. Eller bara frukt. Jag är inte så hungrig på morgonen, ju mer jag äter till frukost, desto hungrigare blir jag framåt dagen.
Skönt att höra att någon mer fungerar som jag gör! :D Äter jag nästan ingenting till frukost kan jag ibland klara mig fram till middagen på bara lite varm choklad (en stor anledning till mitt ofrivilliga viktras sista månaderna på 2016), men äter jag en rejäl frukost blir jag oftast rejält hungrig till lunch också.

Helgen var inte direkt kalorisnål. Men men jag har tränat och rört på mig i alla fall. Idag blir det skärpning igen :)

Gröt med chokladkräm till frukost :love:

2 cm i midjan och -1,1 kg på en vecka. Känns stabilt och bra.

Men med tanke på hur mycket jag har motionerat och hur ordentligt jag bokfört ALLT jag ätit tycker jag att jag borde gått ner minst dubbelt, som någon sorts duktighetsbonus. :D Motvilligt accepterar jag att det inte är så det funkar. ..

I dag tänker jag göra något med torsk och broccoli och vitt vin. Eller avokado och räkor. :d

2 cm i midjan och -1,1 kg på en vecka. Känns stabilt och bra.

Men med tanke på hur mycket jag har motionerat och hur ordentligt jag bokfört ALLT jag ätit tycker jag att jag borde gått ner minst dubbelt, som någon sorts duktighetsbonus. :D Motvilligt accepterar jag att det inte är så det funkar. ..

I dag tänker jag göra något med torsk och broccoli och vitt vin. Eller avokado och räkor. :d
Förstår känslan men lyft på ngt som väger 1 kg så känner du att det är rätt mycket!

+/- 0 blev det för mig den här veckan, och med tanke på hur mycket jag käkat den här helgen så är jag mer än nöjd med det. Kalas fredag, lördag, söndag är inte bra för disciplinen :o :meh: :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar