2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vägdag och -0.3. Är inte förvånad, har fuskat lite för mycket för att det ska vara mer. Har dessutom börjat träna mer, vilket alltid gör att jag binder mer vätska initialt.

Vi ska göra ett litet "hemmagym" för att ha möjlighet att träna. Att gå på gym hinns inte med utan det här är chansen att träna. Har en crosstrainer, en roddmaskin och en pilatesboll. Även några hantlar i olika vikter. Vad mer kan man behöva? Ge mig era bästa tips!

Vi ska göra ett litet "hemmagym" för att ha möjlighet att träna. Att gå på gym hinns inte med utan det här är chansen att träna. Har en crosstrainer, en roddmaskin och en pilatesboll. Även några hantlar i olika vikter. Vad mer kan man behöva? Ge mig era bästa tips!

Kettlebell! Väldigt mångsidigt redskap.

Vågen sa några hekto mindre än sist jag besökte den så det är väl bra. Jag är inte så strikt och har inte så bråttom :)

• Gilla
Reactions: MM
Vägdag och -0.3. Är inte förvånad, har fuskat lite för mycket för att det ska vara mer. Har dessutom börjat träna mer, vilket alltid gör att jag binder mer vätska initialt.

TRX band!

Hopprep, kettleballs och en riktigt bra träningsmatta.
Jag skulle vilja ha en boxsäck!

Band du hänger upp i dörrpost eller krok och gör övningar, anpassade efter din egen nivå. Jag hade en grymt snygg kropp (enligt mig själv, men det är ju viktigast ;) ) för ett par år sedan när jag använde den regelbundet hemma!

Tack för tipset, ska kolla upp det!

Var och handlade innan. Fick med mig sjögräsnudlar hem :nailbiting:
Någon som ätit det? Är dom goda?

Vet inte om jag försökte lite för mycket här. Köpte vanliga med ifall jag måste byta ut dom när vi ska äta om dom smakar konstigt :p

En skivstång med viktplattor. Då kommer man långt på.

Hmm - 0,4 sedan i Söndags :meh:! Men man får väl vara nöjd så länge det är minus . Äter ju ändå gotta varje Fredag fast mkt striktare innan jag tog tag i viktnedgången :up:. Är annars peppad och är mentalt rätt inställd, hoppas det fortsätter nu:)

Efter mycket tankekraft så bestämde jag mig för att ge efter för fredagsgodis.
Skulle jag äta mjölkchoklad och cheeze cruncherz?
Kanske kan jag välja ett litet "bubbel" marabou istället för ett 200g. Fasiken att det inte finns smakpåsar på ICA när det gäller cruncherz.
Slutade med att jag köpte två delicatobollar. Ett litet steg för mänskligheten, men ett stort för Pilot.
giphy.gif

Alltså, det här går som tåget ... :) Tycker att det är KUL, vilket jag aldrig varit med om. Är lite tävlingsmänniska så jag har lagt upp det som tävling mot mig själv. Har också rensat ut alla onyttigheter hemma och i stället fyllt kylen med goda men nyttiga grejer. Till lunch nu åt jag ett knäckebröd med rökt kalkon och skivad tomat + 1 dl minikeso med 1 dl hallon + kaffe med mjölk. Totalt 250 kcal. Jättegott och jag blev faktiskt väldigt mätt.

Här händer absolut ingenting. :cautious:

Största problemet är nog helt klart bristen på motion. Nu ligger jag dessutom däckad i dunderförkylning så några härliga långpromenader i solskenet blev det ju inte riktigt... :meh:

Men att hålla sig ifrån vardagsölen och vardagsgodiset är helt enkelt inte nog för att få vågen att röra på sig. Misstänkte förstås det, det är ju trots allt meningen att även maten och matrutinerna ska med som en förbättring på tåget! Ska nog börja göra matlistor, vår spontana matlagning blir gärna lite fet och "köttig". Ska också börja planera mina frukostar! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar