2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjuvvägde mig imorse (har måndagar som vägdag) och hade GÅTT UPP nästan ett kilo?!!!? :eek: :confused: :banghead:
Äter i enlighet med vad Lifesum säger och tränar lite mer nu eftersom jag orkar mer nu. Är det nu medicinhelvetet ska förstöra mitt liv? :meh:
Kroppen har ju sina naturliga variationer också. Jag går till exempel alltid upp ett kilo när det är dags för ägglossning. Ofelbart. Från en dag till nästa. Det tog ett par månader innan jag gjorde den kopplingen.

Idag gick maten kalas tills mannen ringde och sa att han tappat en kettlebell på tummen...
Akuten några timmar precis efter att vi båda tränade resulterade i två utsvultna pizzakrävande personer.
En halv pizza senare är jag mycket nöjd, och mätt.

Testade iaf Indoor walking för första gången idag. Riktigt kul! :)

Bra matdag igår men lite låg kcal-mässigt tror jag. Bättre matdag idag även om jag inte helt kapade kolhydraterna.

2 ägg på falu rågrut till frukost, pulled pork med lite ris och blomkål till lunch (för liten portion, ska ta med mig mer imorgon) och sen 2 tortillabröd med pulled pork (dagens Tema), sallad, tomat, creme fraishe och picklad rödlök till middag. Tortillabröden och den picklade rödlöken var onödigt men ja, jag åt för lite till lunch så jag var så hungrig och ledsen när det väl var dags för middag.

Har varit lite tunga dagar med ytterst lite kolhydrater och ett enormt sötsug. Tror säkert det blir bättre när sockersuget är borta. Jag känner mig mer bestämd den här gången än de tidigare gångerna jag har försökt ta tag i extrakilona.

@Albatross Vad man kallar det är nog inte huvudsaken. De flesta kallar nog målet mitt på dagen för lunch, det man äter tidigt på kvällen för middag och därefter kvällsmat. Du kallar det istället middag, kvällsmat och något lätt. Men det behöver ju inte betyda att vi äter olika.

Det är sant, vi borde ha inlett diskussionen med att definiera vad vi menar med de olika begreppen...;) Middag (och lunch) är för mig lagad mat. Kvällsmat är smörgåsar eller dylikt. Något lätt är en frukt.

Jag hade från början inte tänkt använda mig av vågen, men jag kunde visst inte låta bli.
Har gått ner tre kg nu sen start. Och ändå har jag ätit lite onyttigt om helgen, godis och glass, äppelpaj med vaniljsås. Tillåter mig också att ta ett par ostknäcke innan läggdags om vardagarna, ibland med en kopp te.

Fast middag kl 17? För att hinna hem, hämta småbarnen och laga mat, hade jag behövt mer tid. Vanliga arbetstider är ju inte att sluta kl 15.

Jag äter något litet som frukt, en smörgås el dyl (eller inget) runt kl 17 och middag framåt kl 21, efter stallet.

+ @AraSlei

Vi äter alltid middag mellan kl 17 och 18 beroende på vad lång tid det tar att laga den. Maken slutar kl 16 och åker då och hämtar barnen. De brukar vara hemma 16.45 ca. Jag slutar mellan 16 och 17 och börjar med maten när jag jobbat klart. Sen hjälps vi åt med det som är klar av matlagningen och tar sen disken och undanplockningen tillsammans.

Vi äter lunch på jobbet vid 12 och barnen äter lunch på dagis. Sen som sagt middag direkt vi kommer hem och sen brukar barnen vilja ha något litet, typ en yoghurt eller ett knäckebröd, innan de lägger sig vid 19-19.30 tiden. Jag och maken äter kvällsmat om vi är hungriga, annars försöker vi låta bli. Om inte det där suget tar överhanden :angel: Ridning, träning och sånt gör vi efter ungarna lagt sig.

Häromkring verkar det vanligast att man äter middag runt 17-18 tiden.

Det är sant, vi borde ha inlett diskussionen med att definiera vad vi menar med de olika begreppen...;) Middag (och lunch) är för mig lagad mat. Kvällsmat är smörgåsar eller dylikt. Något lätt är en frukt.

Vi äter både lunch och middag, alltså lagad mat två ggr per dag. På helgerna kan det bli något lättare till lunch, t.ex pannkakor eller soppa beroende på vad barnen vill ha :)

Vägdag idag. Står still på samma vikt som förra veckan men det är jag nöjd med med tanke på helgen :p Har däremot minskat 1 cm runt midjan och 0,5 cm runt höfterna.

Jag har ju dille på havegrynsgröt kokad på mjölk och med ett ägg i och chokladkräm på som är gjord av banan, jordnötssmör och kakao :love:

Annars har jag inga tips för jag är en sucker för smörgås :p

Jag äter samma sak varje dag. Antingen havregrynsgröt med keso, frukt, pumpakärnor och kanel, eller knäckebröd med leverpastej eller hommus, paprika och massor med babyspenat. Jag känner att jag behöver variera mig :o

Jag äter samma sak varje dag. Antingen havregrynsgröt med keso, frukt, pumpakärnor och kanel, eller knäckebröd med leverpastej eller hommus, paprika och massor med babyspenat. Jag känner att jag behöver variera mig :o

Jag är superdålig på att variera mat överhuvudtaget :o:p

Så länge det man äter innehåller det man behöver måste man ju inte variera för sakens skull :)

Vad äter ni till frukost? Jag behöver tips på variation! :)
Jag varierar lite. Nu ett tag så har jag ätit en hel del kokt ägg på morgonen. Favoriten är guacamole, två kokta ekoägg och en skiva supergrovt rågbröd. Riktigt gott och jag står mig länge. Kan kanske upplevas som lite för mycket fett för en del direkt på morgonen.

Vad äter ni till frukost? Jag behöver tips på variation! :)

Jag har hittat en ny favorit: minikeso med hallon. Jättegott och jag håller mig mätt länge på 1 dl av varje.

För övrigt är jag faktiskt riktigt nöjd med mig själv. Har utan problem klarat mig på 1300 kcal/ dag den här veckan. Och då har jag ändå löptränat två dagar, gått minst 5 km / dag samt testat zumba och yoga för första gången. :) Tjuvvägde mig efter tre dagar och hade gått ner 8 hg, men det säger ju ingenting. Känner dock att jag är på rätt väg och är superpepp.

I dag gjorde jag en fantastiskt god tomatsoppa med vitt vin, basilika, vitlök, chili och timjan. 150 kcal / jätteportion. Kunde äta två skivor nybakt surdegsbröd till. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar