17-åring flytta hemifrån?

Sv: 17-åring flytta hemifrån?

Hur löste det sig för dig?

Du kan pm:a om du inte vill skriva det i tråden.
 
Sv: 17-åring flytta hemifrån?

Skriver kortis här och Pmar den litet längre versionen.

Var tvungen att fly (!) hemifrån redan vid 13 års ålder pga föräldrar som inte kunde behärska sig riktigt..
Har haft otroliga problem med Soc, som ville att jag skulle flytta hem igen!:eek:
Trots tidigare polisanmälan osv..
Men efter många om och men så fick jag familjehem.
Det sista familjehemmet jag bodde i från 15 års ålder, tills jag var ca 19 ränkar jag idag som min familj.
Bättre kan jag inte ha fått tror jag..
Men det var slitigt att själv stampa i backen utan "många" vuxnas hjälp.
Jag hade en vuxen som hjälpte mig från början där jag kunde fått bo osv, men soc godkände inte.. Vet ej varför, min dåvarande kommuns Socialförvaltning har varit uppe i medierna det senaste för att de inte kan sköta sitt jobb, kanske har med det att göra.
Vareviga jäkla gång man var där uppe och sökte sin handläggare, så befann den sig-jo-i kaffeterian. :crazy:

Det löste sig, men tog tiiid. Men de ville hela tiden att jag skulle flytta hem til min sk mor. :eek: (idioter.. )
Har bott i tre olika familjehem, bott hos otal kompisar, lagom vagabonderande.. Haft ett LVU (:eek:) på mig för att jag bodde hos en kompis och inte i familjehemmet (som jag inte alls trivdes i). Soc skickade iväg mig till ett behandligshem för missbrukande ungdommar, jag som inte alls hade några som helst sådana problem. *suck*
Ibland undrar man om de som jobbade där hade några känslor eller hjärna alls. :crazy:
Har inte talat med min bilogiska mor sedan jag stack.

Lagon förvirrande text, men en extrem kortis.
Idag firar jag jul och andra högtider med min familj. :love:
 
Sv: 17-åring flytta hemifrån?

Gnist - jag vet precis vad ni går igenom !

Herregud, det är som en repris av vad jag var med om för ett år sen.

Det är bara att vara stenhård och tuff nu ! Du har valt sida (rätt sida). Inte lätt, men RÄTT.

En sak som kan vara bra att göra, det är att du dokumenterar allt. Alla samtal osv.
 
Sv: 17-åring flytta hemifrån?

Känner igen din historia (också).
Soc's strävan att barnen absolut MÅSTE bo med sina bio föräldrar även om det är totalt katastrof.

En frivilligplacering för ett barn som inte har problem själv, verkar vara det svåraste av allt.
 
Sv: 17-åring flytta hemifrån?

blir varm i hela hjartat nar jag laser hur mycket du bryr dig...
mannsikor som du ar varda sin vikt i guld...:bow:
 
Sv: 17-åring flytta hemifrån?

Eftersom jag är en klottermaja, så finns allt föräldern sagt till mig nedskrivet och det ska bli intressant att se hur kvällen utvecklar sig :eek: :devil: :cool:
 
Sv: 17-åring flytta hemifrån?

Ville bara säga all heder åt dig. Det är inte lätt att gå till socialen, hoppas nu bara att de inte bara skiter i det. Har tyvärr varit med om det själv att de lagt ner en anmälan som jag gjort utan att undersöka saken.
 
Sv: 17-åring flytta hemifrån?

Hemskt. Heder åt dig som tar dig an detta. :bow:

Jag har suttit i ungefär samma sits som din tonåring, och gör fortfarande. För mig har det inte löst sig, och kommer inte lösa sig heller.

Behövs fler som du i den här världen :bow:
 
Sv: 17-åring flytta hemifrån?

Kvällen har varit lugn. H*n meddelade via sms att h*v varit till soc och pratat och att h*n visst fick vara här och alltså åkt hit. Föräldrarna har inte ens svarat, eller kontaktat oss vuxna :confused:

Nåväl i morgon ska vi ringa soc. igen för att bestämma tid när h*n kan få komma och prata igenom allt och se hur de kan hjälpa vid flytt!

Lite lustigt var ju att h*n fick komma in till samma handläggare, som jag pratat med på morgonen, så handl. kände ju igen en hel del av vad som kom fram och ingen av föräldrarna har då pratat med dem... Som den förälder jag pratade med påstod att h*n gjort.. :cool:
 
Sv: 17-åring flytta hemifrån?

:bow::bow::bow:
Vilken lättnad för ungen!
Verkar ju som föräldrarna gett upp men ett litet tips för undvikande av objudna gäster - löplina från farstubron till infarten, i löplinan sätter du fast den största och skälligaste jycken du har, helst en modell som hoppar också!
Tala om för ungen att en hel internetsajt står på din sida;)
 
Sv: 17-åring flytta hemifrån?

hoppas verkligen att det löser sig.
:bow::bow::bow: till dig som gör det här för henom.
jag tycker du gör helt rätt, hade inte tvekat en sekund.
jag hjälpte en tjej som var yngre en gång (13) att få flytta till sin pappa mot mammans vilja.
fick bra hjälp av soc då.
hon flydde till mig och gömde sig i vår grund :crazy: när mamman kom och frågade efter henne...... :angel:
efter mycket bråk och utredningar kunde hon flytta till pappan istället och under tiden bodde hon hos oss.
Stå på dig nu!
det blir nog en jobbig tid men du gör helt rätt tycker jag.
 
Sv: 17-åring flytta hemifrån?

H*n + föräldrar har tid hos mottagningsgruppen nästa vecka och mamman ringde igår kväll och efter en lång stunds rätt högljutt tjafs (som hördes tydligt!!) från hennes sida och lugnt resonemang från tonåringens sida, så kom de fram till att h*n får vara här denna vecka ut till att börja med och sedan ska h*n och en av mina stora barn tillbringa helgen hos mamman. Om då h*n vill åka hit igen så får h*n sjuts eller så tar h*n bussen hit efter skolan.

Jag vet inte om jag tror på att föräldrarna kommer att hålla det de utlovat i form av att de ska inte ta upp detta med att tonåringen vill flytta och att om de gör det så får h*n direkt sjuts hit av den andra föräldern direkt.. Jag tror de säger vad de vet tonåringen vill höra :crazy:

Men, men vi får se.. Jag hoppas jag har fel och att de seriöst vill göra detta för sitt barn.
 
Sv: 17-åring flytta hemifrån?

Har inte läst hela tråden, men...

Jag flyttade hemifrån när jag var 17, pga en skilsmässa där jag kände mig sviken av båda föräldrarna och inget fungerade.

Mamma var helt emot det till en början, men med pappas och farmors hjälp gick allt jättebra. Det bästa beslut jag tagit i mitt liv, faktiskt!

Fick en enorm kick av att faktiskt ha genomfört det trots att jag hade motstånd, och att få stå på mina egna ben och skita i "alla idioter"...;)

Vet inte hur långt mamma hade kunnat gå för att stoppa mig om hon verkligen velat göra det? :confused:

Gäller det att flytta hem till en "normal" familj för att barnet ska må bättre ser jag inte problemet, möjligen att föräldrarna kan opponera sig när de inser att de mister en av sina "skitsnacksmedlare" och vapen i kampen mot den andre... :cool:
 
Sv: 17-åring flytta hemifrån?

Jag tror att ett problem är rent ekonomiskt.

Vem skall betala uppehälle i det läget ?
Föräldrarna lär ju inte vilja det.
Soc gör det nog inte.
 
Sv: 17-åring flytta hemifrån?

Jag har ju upplyst soc. om att den biten är helt ovesäntlig för oss. Bor tonåringen här så kommer h*n att få allt som h* behöver i mat, klädsel, etc. oavsett hur föräldrarna väljer att göra.
 
Sv: 17-åring flytta hemifrån?

Åhh, det är bra ! Då är en stor knut löst.
Det är ju inte alla som har råd att försörja extra barn hur som helst.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
61 827
Senast: lundsbo
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 158
Senast: TinyWiny
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 329
Senast: a1agnlju
·
Övr. Barn Hej! Då detta inte rör mitt barn har jag skapat ett hemligt nick. Jag vill inte att någon ska förstå vilken familj det rör sig om, så om...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 816
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp