Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

*Lånar knapp*

Lyckades.. eller jag försökte fota idag men Hälge ville helst sova så han tyckte inte om fotografen. Nogge poserade bättre.

Här har vi Hälge som idag blir en vecka:
DSC_0104.jpg

DSC_0113.jpg

Nogge som nu är 2 dygn gammal:
DSC_0142.jpg

DSC_0127.jpg

Hollie ser så jämn och fin ut i kroppen:love: Verkligen fina bilder på henne (även dina egna).

Yttik: Jag tycker att Nogge har ett riktigt härligt uttryck, superfin:d

Gasque: Skönt att allt verkar vara i sin ordning:laugh: Han är söt den lille bruna.

När brukar fölen tappa den lille navelstumpen? Hur ofta tvättar ni andra den? Silhouettes navel har torkat fint och den är hård och skrumpen. Jag smorde lite runt om med skillingaryd salvan för att inte flugorna ska hitta dit, men annars har jag inte descinficerat den sedan hon var någon vecka gammal.

Nogge är så fin :) Ska försöka fånga hans trav för den är :love: Han påminner mycket om sin halvsyster Nessi här hemma. Bra typ, ädelt huvud och fina rörelser :) Så good mama ;)

Vilken stam är det på vilken?? Hälge? Nogge?? Har nog inte hängt med och du har ju så många föl!

Haha :) Tror du jag hänger med alltid ;)

Hälge är efter Cabachon - Landprinz I - Kadett
Nogge är efter Cohiba - Nactus - Pontus

Vilken fining ! Jag tycker att han har en väldigt "här kommer jag" uppsyn.

Och vad välmusklad baken är.

Ska du visa honom ?

*KL*

Idag föddes vårt fjärde föl efter Belamour - Lasandos - Napoleon. Som det ser ut övertar stoets nya ägare även fölet så tyvärr blir det inte bilder mm från mig här :) Men blev ett fuxsto. Föddes på 346 dygn. Lite tufft då efterbörden inte ville släppa så stoet fick hjälp men fölet mår bra och nu även stoet med efter fått vila.

Så fina alla fölungar är! :love:

Imorgon blir det att träffa hovis för andra gången för Belisario , "Prinsen", + avmaskning, jag undrar hur glad han blir på mig sedan.... ;)

Ska ge mamma häst + Prinsen en liten rykt också, ev.lite nya foton för er i tråden kommer imorgon också :idea:

kl*
Nu hoppar jag in i tråden med en liten krabat född i natt( dygn 318), ett litet sto e. Simberg spinner :) Allt gick bra, hon fölade ute då jag absolut inte trodde att de skulle komma en bebis nu. Hon visade inget tecken alls på fölning. Jag kom dit precis när bebis kommit och ut och fosterhinnan brast, den va kvar över bakbenen bara. In med fölis och mamma och sen kom diandet igång och moderkakan kom ut. Däremot har jag inte sett lillan bajsa, inte mamma häst heller. Förslag på vad som kan göras?
33147869.jpg

Tack!:)
Planen är att visa honom. Visningarna ligger så tidigt nuförtiden så jag visar nog om han inte är i väldig växtfas.

Finns laxerande att köpa på apoteket.
Har ni inte sett henne bajsa än hade jag tryckt in det in case of.
Första tarmbecket kan tydligen vara trögt.

*KL*

Senaste fölet fick jag bild via mobil på. Stoföl efter Belamour - Lasandos - Napoleon

602295_10150949523889775_2108424765_n.jpg

Hollie ser så jämn och fin ut i kroppen:love: Verkligen fina bilder på henne (även dina egna).

När brukar fölen tappa den lille navelstumpen? Hur ofta tvättar ni andra den? Silhouettes navel har torkat fint och den är hård och skrumpen. Jag smorde lite runt om med skillingaryd salvan för att inte flugorna ska hitta dit, men annars har jag inte descinficerat den sedan hon var någon vecka gammal.

Tack! Vi är jättenöjda över henne och ffa hennes temperament! Hon är verkligen helt underbart rar, jag är helt såld över denna lilla häst:love:

Hollie tappade sin stump vid ca 3-4 veckor gammal, jag har låtit den vara helt.
Descinficerade den när hon var nyfödd endast.:)

*KL*

Idag döpte matte om Hälge till TurboHälge.
Han körde lite dirtroad, offroad och allmän lerbrottning :o men kul hade han (ja fläckarna förklarar sig själva :))

turbo.jpg

Vilken liten sötnos!
Vad är det mer bakom än Simberg Spinner? Har själv en welsh med honom som morfar så därför är jag väldigt nyfiken. ;)
Hoppas på fler bilder så småning om också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar