Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Tack! Vi är jättenöjda över henne och ffa hennes temperament! Hon är verkligen helt underbart rar, jag är helt såld över denna lilla häst:love:

Hollie tappade sin stump vid ca 3-4 veckor gammal, jag har låtit den vara helt.
Descinficerade den när hon var nyfödd endast.:)

Underbart när det känns så rätt, eller hur:laugh: Jag är också väldigt nöjd med temperamentet på min lilla (rätt stora, hoppas hon inte blir för stor för mig:grin:) tjej. Hon är också väldigt rar och verkar positiv till allt man gör med henne (lyfta ben, hovis, flugmedel etc.) Hon är lite av en problemlösare, tror jag. Tex när hon hamnade på andra sidan staketet, letade hon upp öppningen istället för att bli rädd och springa genom trådarna:love::love:

Silhouette är drygt 6 veckor nu och hon har inte tappat sin navelstump än. Men den är torr och fin så den trillar väl snart hoppas jag:)

Tack :) Hade så kul för tog ut kameran för ta fina uppställningsbilder och ansiktsbilder.. ja Hälge stod sååå stilla (inte) så blev bildserie av hans lekande i stället. Han är 8 dygn på bilderna :) Han märks att han hanteras dagligen med för inga problem med grimma eller leda (ja vi leder fölen). Nogge som idag är 4 dygn har inte helt accepterat det än med grimman men igår ledde vi honom med mamma och det gick väl okej ;)

Kan bjuda på lite bättre bild. Nogge ser rätt feminin ut och en blekrosa grimma gjorde honom inte mindre tjejig i utseendet ;)

575429_133049610167037_1758233926_n.jpg

Har du sett att hon sover som sin mamma?
Helt utslagen på sidan med ögat öppet, jag får ju
hjärtslag när de ligger så!

Klart du är förtjust i din fuxflicka :love:

Tack så mycket :) Ska försöka ta en roadtrip för fota mina stoföl med. Typiskt ha båda stofölen på bortaplan och hingstarna på hemma. Men kul jämnföra killarna. Två helt olika psyken och typer.

Men skickligt planerat ändå ;) att killarna går tillsammans så att de som hingstföl får busa av sig ordentligt med en jämnårig och en som troligen uppskattar det.

Här blev det inget fölbete tyvärr. Antingen var betena på tok för långt borta eller så kändes det inte hundra % ok med tillsynen och sånt. Men sommaren är inte slut ännu och jag har många krokar ute om att hitta bete till mitt sto och föl. Så jag har inte gett upp hoppet :)
Otur att mitt andra sto gick tomt för annars hade just sällskapsbiten varit löst. Jag tycker ju verkligen att fölen ska få leka med jämnåriga och att stona ska få lite hjälp av varandra.

Ja vi kan ju hoppas den här i juli blir hingst med då ;) Annars får den sen gå med stallägarens cobsto :) För hon har två hingstar och ett sto i år. Vi har dåligt med bete i år men vi flyttar runt mellan alla hagar så det får vilas här och var. Sprider ut flockarna så gott det går på det gräs vi har :)

Senast ändrad:

Jag känner precis likadant. Jag har också ev en fölkompis på gång men det andra Stoet skulle betäckas först och det har krånglat lite med brunsterna, tydligen.

Jag önskar också att vi hittar fölkompis till den lilla, de har ju sådan glädje av varandra har jag sett på andra ställen

Min fölis f 2012-06-13 är väldigt passaktig i skritten, tar få travsteg. Hopp och galopp är mera hennes melodi ;) i början hade hon svårt med galoppen också, mera fyrsprång. Hon är väldigt långbent ska tilläggas e-vivaldi k -dammen. Nån fler som har liknande erfarenheter?

Nackdelen med att ha rejäl zoom på objektivet. Man kommer lite för nära ibland.

trotting_by_eldfuxen-d55ygh3.jpg

cantering_by_eldfuxen-d55ygqa.jpg

Och den här, även om den är helt värdelös i kvalitén. :love:

fuzzy_by_eldfuxen-d55yh6y.jpg

Min fölis f 2012-06-13 är väldigt passaktig i skritten, tar få travsteg. Hopp och galopp är mera hennes melodi ;) i början hade hon svårt med galoppen också, mera fyrsprång. Hon är väldigt långbent ska tilläggas e-vivaldi k -dammen. Nån fler som har liknande erfarenheter?

Min är född 28/5 men travar i princip fortfarande inte heller. Jag har sett det bara någon gång.
Hon har inte haft svårt med galoppen men det handlar oftast om att ta sig runt fortast möjligt så det är inte mycket elegans där.:D hon hoppr gärna över tuvor eller bockar runt.
Men sen två-tre dagar tillbaka är hon väldigt stillsam och ligger mycket, misstänker att det är rejäl växtfas på g.
Min är ganska långbent men inte extremt på något sätt, däremot är hon ädel och liten hela hon.

Westernhorsemanship& ironwill: njuter av att se era fina fölungar :)

Min som är född 18 maj har inte travat förens nu, eller trava och trava, hon tar några
stelbenta struttiga travsteg för att sedan falla in i galopp. Typ. :p

Har du sett att hon sover som sin mamma?
Helt utslagen på sidan med ögat öppet, jag får ju
hjärtslag när de ligger så!

Klart du är förtjust i din fuxflicka :love:

:D hon har väl sett hur mamma gör!

Jag är löjligt förtjust i henne:love: men jäklans vad hon växer!

yttik galet fina föl! Vackra huvuden!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar