Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Och den här, även om den är helt värdelös i kvalitén. :love:
fuzzy_by_eldfuxen-d55yh6y.jpg

oj så häftig bild på lilla gräddnosen!!!:d

Taaack :love: *Stolt matte* Nogges huvud är lätt fota för han är sååå feminin och ädel (likaså min -11 efter samma sto). Hälge är svårare fånga på bild ;) Han står inte still men han har fint huvud med men.. ja.. det är överallt :rofl:

Taaack :love: *Stolt matte* Nogges huvud är lätt fota för han är sååå feminin och ädel (likaså min -11 efter samma sto). Hälge är svårare fånga på bild ;) Han står inte still men han har fint huvud med men.. ja.. det är överallt :rofl:

jag känner igen det där med att inte stå still :angel:

Kl.
Hollie fick bekanta sig med herr hovslagare för första gången idag:)
Det gick kanon att lyfta benen ( även om jag övar själv sedan tidigare är det ju en annan sak när någon annan ska göra det).

Blir 6 veckor på fredag och är en stor tjej!
396896_10150921378316344_96088508_n.jpg

Oj vad stora alla fölisar börjar bli! :D

Själv har mina utväxlats mycket och växer så det knakar, speciellt den här killen :). Chicago Fire e.Chirlon u.e.Briar som nu börjar bli mycket mörk vid ögonen och mulen.

chicago-fire-en-och-en-halv-mnad-016_207416070.jpg

chicago-fire-en-och-en-halv-mnad-033_207416099.jpg

Sen har vi den här lilla damen, Rindi e.Zamir u.e.Denver som är en blivande rodeo-ponny :love:

rindi-lisas-avslutning-151_207416413.jpg

rindi-lisas-avslutning-153_207416480.jpg

rindi-lisas-avslutning-124_207416549.jpg

KL

Tyvärr inte några nya bilder på min lilla dam.. förutom denna..

lyckan_ar_total_5minuter_pa_kakans_rygg_och_jag_forstar_redan_varfor_jag_alskar_henne_sa_mycket_det_4ff3f159ddf2b35804001056.jpg

Kunde inte hålla mig och kravlade upp på stoet och skrittade lite i hagen. Blev så lycklig av att sitta på hennes rygg igen att jag blev helt salig. Fölis däremot tyckte det var jätte onödigt av mig att sitta på hennes mamma och dessutom gå runt ;)
Förövrigt har hon börjat skimmla nu..! Hurra!

Så det ska vara ;)

Mina killar hemma är som natt och dag :o Ikväll skulle grimmor på och ut i hagen. Hälge ser ut såhär :love: när matte kommer. Ska kramas, klias, pussas och grimman på. Lyfter benen och övar. Får tvätta bajsrumpa (mamma brunstig) utan problem. Sen ut med honom och mamma i varsitt grimskaft. Nemas problemas. Sen ska man ta Nogge. Han ser ut som en eldsprutande :devil: när man kommer in i boxen. Öronen bak och benen sprattlar som på en galen kosack :rofl: Men till slut stannar han upp för matte gör ju inget :o så DÅ satte matte på grimman, kliar hals och rygg. Får inte helt lyfta benen. Sen hade han nog med men för livet för denna dag så då fick han gå ut ;) Bör jag säga att Hälge leder poängligan hos matte :D

Charlotee: jag är väl lite fixerad vid höjden, men jag måste få fråga hur hög hollie blivit så jag får jämföra med räkan här hemma? :D hollie är såååå fin!

Remaining: härligt så där med ridkänsla på sitt sto och nog lite bra för fölisen att se det. De gamla hästkarlarna sa pratade alltid om hur bra det var för fölungarna att följa med när mamman blev körd. Mycket lättare att köra in de där ungarna sen sa de :)

:D vet inte hur hög nu så jag måste ta och mäta henne igen! Misstänker att hon vuxit en del sedan sist. Hennes mamma är 170+ och pappa är hög han också så hon har att brås på. Men hon utvecklas jämnt och fint och ser harmonisk ut. Bara synd om hon tänker bli för stor för mig:(

Hennes storebror var mkt mindre vid samma ålder och är idag som ca 14 månader 150 cm, han landar nog under 170 iaf.

Bara för att göra er andra stellafans avundsjuka! Nu ska jag åka och hälsa på en viss liten gul gräddnos!;):D:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18