Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Nu känner jag att jag kan hoppa in med min älgkalv i den här tråden!

I söndags morse föddes han - brunt hingstföl, welsh cob e. Enmarkens Mr Merlin. Att mamma häst såg ut som hon skulle explodera förstår jag, för han är verkligen JÄTTEstor. Stort huvud och bara ben.

Han har haft en trög start, trodde att tuttarna hängde mellan mammas framben. Sen hittade han sin egen unika stil på att dia (se dräktiga-ston-tråden) och har diat väldigt bra och lagt på sig ordentligt, men var vinglig och hade lite dålig koll på benen i början. Han föddes med väldigt röd tunga, så frågan är om han inte var lite "prematur light", men han har kommit sig jättefint. Dock fick jag vaka till sent på natten för att se honom kissa, han passade väl på de gånger jag vände ryggen till.

Alltid är det nått, så nu är det ett öga som strular (blodröd i den vita hinnan runt iris), men veterinär är kontaktad och hon rekommenderade att ha is i magen så länge som ögat inte rinner, han kniper med ögat eller det blir grumligt.

Så här kommer bilder på älgen Madoc!

196179_10150836129413414_757533523_n.jpg

198394_10150836130543414_1441013074_n.jpg

556546_10150836129658414_903445225_n.jpg

600117_10150836131763414_1487589699_n.jpg

Vilken sötnos! Helt bedårande!

KL

Försökt få film eller bild på min lilla tös när hon travar men inte då.. när kameran är framme är det rääääser med kaningalopp som gäller ;) Dressyrhäst var det ja ^^
Nu Kakan och hennes Smula fått en ny stor gräshage och kompis. Fast dom små vågar inte riktigt leka ännu men dom är nyfikna på varandra.

Detta är vad lillan bjuder mig på.. mest bus http://youtu.be/YGCz7BXPe50

Jag berättade ju för dig att Gräddnosen ser helt galen ut just nu.

Lyckades fånga hur ful hon är just nu på bild. :rofl: :eek: Jag tror att bakdelen har insett att hon är liten, men framdelen har stannat i växten.
Nu står hon ju lite i nedförsbacke, men hon är väldigt hög bak på plan mark också.
]

Men hallåå, hon är ju en dragster förstår ni väl :mad: :D

images

Men jisses så bedårande han är. Otroligt snyggt med det vita till hans mörka färg.

Mooi, Jahaa, är det det hon ska föreställa. :rofl:

Just nu så känner jag för att sluta med hästar.

Troligtvis - enligt min oprofessionella, amatörmässiga åsikt - så har Stella en senskada på ena frambenet. I gaffelband eller böjsenans fäste.
Hon var halt och svullen igår och är inte bättre idag. Veterinären kommer ut och ULar imorgon, om det går att se något.

Hur fasiken gör man om hon har en senskada och en liten unge vid sidan. :cry:

Nej vad tråkigt! :(

Står själv med en halt häst (om vi har otur är det ligamentskada i hoven), men min har ju ingen fölis brevid.
Håller tummarna att hon bara fått en ordentlig smäll....

Det är riktigt jävla skittråkigt.

Halta hästar är verkligen bland det värsta som finns, lider med dig.

Just nu får mina gå kvar ute, i alla fall tills veterinären fäller sin "dom" över Stellans ben imorgon.
Har inte hjärta att låsa in varken mamma eller fölis när dom har det så underbart ute. Just nu orkar
jag inte ta ställning till hur vi ska göra nu heller. Jag är bara så trött på hästar.

Kl

Var nere och lämnade mitt gula sto på seminstation, där mitt andra sto är sedan en vecka tillbaka för seminering. Hälsade på lilla Appe som vuxit massor på den här veckan:love:

appesindarve.jpg

Garbo, vilken vacker fölunge!!

Iron Will, så väldigt tråkigt ....:eek: Men ta inte ut det hela i förskott, vänta och se vad vet. säger!

Här är Eliza Day, fyra dagar gammal nu. Pigg och skuttig!

551210_10151837553390193_498986711_n.jpg

Hon är verkligen otroligt vacker! Vad är det för ras?

Vi får se vad vet säger imorgon. Förhoppningsvis kan de väl gå ute i alla fall.

För att inte förpesta tråden helt slänger jag upp två bilder till på min lilla boll av fett och fluff. :rofl:

tank_by_eldfuxen-d53gx2f.jpg

tank_ii_by_eldfuxen-d53gwps.jpg

Jisses vad hon maffat på sig, men hon är som alltid bedårande:love:

Cornelia: din fölis är också otroligt vacker!

"Boll av fett och fluff" .....:laugh::laugh::laugh:
Hon är något extra den lilla (stora?) babyn!
Meeen hon måste väl få ett namn snart?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18