Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Jag är just nu väldigt glad att hon är en mini! Hon är totalt sjövild och har en himla humör och är inte rädd för något. Tuff till tusen!

xfvtdz.jpg

Vilken liten plutt! :D

Själv önskar jag ibland att vår fjordtös kunde stanna liten förevigt, idag skulle vi ta in dem för första gången (hon är två och en halv vecka gammal) och mamman gick lugnt med oss och vi väntade oss att pluttan skulle följa med men nej du! Hon visste då precis att det fanns staket och inte tänkte hon gå utanför hagen, för det fick man inte! Efter en 45 minuter så lyckades jag få fram henne till "hag-kanten" och nosa på gräset utanför. Sedan kom min styvpappa med bil och skrämde tillbaka henne...
Tillslut fick vi in henne i stallet i varje fall, men hon var mycket missnöjd om det hela. Den enda hon inte var sur på var faktiskt mig :)
389244_305768989514908_1603158660_n.jpg

Men jisses vilka fina fjordingar :love:

Jag har också en som ser högdräktig ut såhär efter att bäbis är född, hon är också gul, måste ha med färgen att göra :angel:

Men jisses vilka fina fjordingar :love:

Jag har också en som ser högdräktig ut såhär efter att bäbis är född, hon är också gul, måste ha med färgen att göra :angel:

min är inte gul men ser minst lika högdräktig ut fortfarande:D

.. magen drog visst inté ihop sig lika bra efter denna dräktighet:angel:

Tack för det ! :)Nyfödda ,vecko gamla barn kan få sk häxmjölk men jag har aldrig hört talas om det på föl . Jag släppte i allafall ut dom i morse och man kan se att det stramade på fölis när hon gick men inget annat ,ingen temp.Det har varit mycket strul med den här fölisen ,bilder kommer.

Här är din sötnos:

ladylopp1.jpg

ladylopp2.jpg

ladyopp3.jpg

ladylopp4.jpg

OT jisses vad stora bilderna var... går det att minska ner dem? (tar evigheter att ladda sidan här.. ) :o

men en väldigt fin fölunge! grattis dee79 och skönt att det inte verkar vara nån fara med alla konstigheter :)

Nu är jag rejält orolig ....:confused:

Exelencjas stoföl, som idag är två dygn gammal, har varit pigg som bara den och skuttat och sprungit, helt normalt, i både hagen och boxen.

Nu ikväll när maken och jag tog in dem började lilltjejen bete sig mycket underligt.

Hon blev lite orolig när hon skulle in genom stalldörren, och plötsligt började hon böja huvudet kraftigt bakåt, såg ut som om hon skulle ramla baklänges .... Sedan fortsatte hon vingla med huvudet, nästan som om hon ville gå i cirklar ... Väl inne i boxen hittade hon först inte mammas juver, men när hon väl hittat det åt hon länge och väl. Men- de konstiga huvudrörelserna fortsatte.

Självklart blir det att hänga på låset till vet. i morgon, men är det någon som varit med om detta? Hon äter som sagt, bajsar, kissar, ingen feber, pigg som en mört, men så dessa konstiga grejer med huvud och hals ...:(

:cry: Det ser ut som om Gräddnosen tänker ärva sin mors lurviga ben.
Tur att jag har vanan att klippa ben med maskin innem, inga lurviga ben på min ponny när hon ska ridas sen.
När Stella reds och tävlades så klipptes hennes ben med maskin varannan vecka på grund av benskägget.

Senast ändrad:

:D som körponny är väl lurviga ben passande?

Hollie verkar ha ärvt sin mors slappa underläpp.. inte heller så smickrande:grin: men ingen av dom lider av det konstant som tur är :D även om det tillför en viss charm..

*kl*

Don Pedro :love: e: Sir Donnerhall II u: PRE

33114795.jpg

33114793.jpg

33114796.jpg

Han pratar mycket i sömnen :D Har spelat in, men måste redigera lite först tror jag.

hur har det gått med fölet Cornelia?

Vet. kommer idag vid tretiden, de är ute nu och hon är pigg som en mört, försöker beta, diar, springer .... Märks ingenting, funderar på om hon fick något i näsan?! En fluga kanske? Jättekonstigt, men jag är SÅ glad att vet. kommer, har ju redan oroat ihjäl mig ....:confused:

Nu har vet. varit här och undersökt Eliza från topp till tå. Inga fel någonstans, hon ser så fin ut sa han, så nu får jag försöka intala mig att det var något helt tillfälligt och harmlöst ....:crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18