Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Cornelia: :) Jag, hon är jätte lurvig och mysig att gosa med, fast ganska våldsam, eftersom hon bestämt sig för att jag är hennes lekkamrat :devil: :love:

Wrangler och Lewellyn: ja, partisk som man är (fjordmänniska i grunden) så håller jag ju absolut med om att fjordföl är underbara, speciellt när det handlar om min familjs gangster:D

Wrangler: Nej, nog har den föl-magen inte dragit ihop sig inte, men jag tror som du; det är färgen ;)

:D äääälskar när fölis pratar i slutet:love:

Kl.
Hollie fick sista dosen pencillin i lördags och mår nu kalas! jätteskönt!
185155_10150876786931344_869783151_n.jpg

Idag fick mina donnor gå ut i den riktiga hagen tillsammans med de andra fölstona, de har inga föl i år,
men ett par - tre stycken är dräktiga.

Stella var inte road av nyfikna märrar. Arabsvansen kom till och med fram. ;)

trot_by_eldfuxen-d53bd3e.jpg

run_by_eldfuxen-d53bd9j.jpg

stella_and_baby_by_eldfuxen-d53bdf6.jpg

jättefina!!!

är det mamman som CG ungen hänger efter? Har hon två ungar?

Ironwill vem behöver svung med så höga knälyft!;):D Häftigt!

jättefina!!!

är det mamman som CG ungen hänger efter? Har hon två ungar?

Ironwill vem behöver svung med så höga knälyft!;):D Häftigt!

Nej det är inte mamman det är ett av våra travston.
Fölen i år är en enda stor familj så de tycker det går lika bra med någon annans mamma. Samma är det när vi tar in dem, inte alls säkert att det kommer med något föl utan man får gå och hämta dem.
Så underbara:)

Jag berättade ju för dig att Gräddnosen ser helt galen ut just nu.

Lyckades fånga hur ful hon är just nu på bild. :rofl: :eek: Jag tror att bakdelen har insett att hon är liten, men framdelen har stannat i växten.
Nu står hon ju lite i nedförsbacke, men hon är väldigt hög bak på plan mark också.

high_by_eldfuxen-d53cwb5.jpg

Jag hittade dom knappt i hagen när jag kom på kvällen, Dom hade gömt sig och jag hittade dom efter att jag letat typ en kvart. :p
eldvakt_by_eldfuxen-d53cv7m.jpg

Arg mammahäst.
dragonlady_by_eldfuxen-d53cvnq.jpg

Hon odlar skägg. ;)
sugarfoot_by_eldfuxen-d53cw1n.jpg

Senast ändrad:

haha okej på första bilden ser man att hon är mkt högre bak:D men jag kan ändå inte låta bli att tycka att hon är bedårande! Den där busiga blicken och huvudet:love:

..hon växer ikapp med frambenen förr eller senare;)

btw stella har en underbar färg nu!

Ja den där filmen gjorde faktiskt att jag blev riktigt fölsjuk nu, istället för att bara tänka på vak, juver, bäckenband osv... så underbart att få sitta så med fölet! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18