Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

lite nya bilder på min lilla flicka från igår :)
Har insett att hon har fått lite av sin mammas temperament.. Detta är en dam som gillar att bestämma. Försökte få se lite trav men det tyckte inte lillan då hon körde fullt ös mest hela tiden när hon inte skulle äta ;)

Idag_blir_Smulan_1_vecka_gammal.jpg

fs_505671852_57284_1337835456.jpg

fs_505671862_23804_1337835475.jpg

fs_505672091_69597_1337836860.jpg

fs_505672099_23811_1337836877.jpg

Tack så jätte mycket!! :D Är så nöjd med dem båda!!

Dock är ja lite orolig över Dinas bebis som fortfarande har lite dålig balans... :( Vet inte om oron kommer över att jag har sätt hur Dina betett sig när bebisen varit i magen och är så rädd över att någonting har skadat bebisen när den låg i magen.... Jag hoppas verkligen att det bara är inbillning från min sida :( Men nu är han 2 dagar gammal och rör sig fortfarande med 5cm steg och är ostadig på benen.. Han äter bra, bajsar hela tiden och kissar när det trycker på! Han ser lite tanig ut trots att Dina var ruggigt fet under dräktigheten så verkar det som att hon tog all näring själv för hon ser fortfarande ut som att hon ska ha tvillingar :eek:

Då tycker jag att du ringer vetrinären ,så dom kommer och tar prover på fölis och en foalcheck samtidigt och det skulle jag göra idag !

För det är inte normalt och inget att vänta på . Även om du får en vetrinär som tycker att du ska avakta skulle jag stå på dig för alla vetrinärer förstår inte hur fort det kan gå åt andra hållet .

Efter 2 dygn ska ungen springa gallopera raca start stopp stegra osv din fölunge beter sig inte normalt så kolla upp om hon verkleigen kan tillgodogöra sig den mjölk hon får i sig så vänta inte och hoppas på att det löser sig .

Bättre att vara före och att ev prover visar att hon får i sig näring som hon ska än att det går åt andra hållet .

Mia

*kl*

Några nya bilder på Mandalay. Igår var hovis här och han slog en liten kik på hovar och ben. Han rättade till lite på vänster fram då hon har lite Carpus Varus.

33071327.jpg

33071329.jpg

33071328.jpg

33071330.jpg

33071332.jpg

Tack Pontevecchio, hon är verkligen en liten gräddtårta. :love:

Här är mitt welsh partbred föl e. FS Mr Right.

Bebis-1.jpg

bebis3.jpg

bebis2.jpg

bebis4.jpg

bebis5.jpg

Senast ändrad:

Alltså din gräddbakelse är utan tvekan det mest bedårande någonsin :love: du är tyvärr tvungen att göra fler!

Ja jösses en sån söt liten parvel :love:

Fast nu förstår jag vad du menar med att det nog blir en körponny.... ;)

Jag är nog lite kär i henne också!

lewellyn, Jag vet, hon är pytteytteliten. :D Hon väger dock över 24 kg nu. :p Hundtäcket hon hade när hon
åkte in går inte ens runt magen så fort växer hon! (Hon hade storlek 55 i hundtäcke. :love:)

Wrangler, Ja men visst är dom lika! Stig lär väl bli större än den här, Hon får väl ha klackskor?

Charlottee, Jag gissade också på mycket vitt eller inget vitt alls. :D

GRATTIS! :love: Vilken liten goding, såå söt! :bow:

Och så skönt att det har gått bra tillslut. Jag är ju också en av dem som följt dräktiga ston-tråden och varit nervös när du inte uppdaterat på ett tag... :crazy: :D

Men man dör ju :love: Fy tusan vad söt hon är, alltså :D (därför är mitt namnförslag sedan tidigare åh så passande ;) )

Först vill jag gratta alla som fått sina föl.sen en liten uppdatering av Winni som växer och frodas och som igår fick sina hovar raspade,allt gick bra det enda som hon gjorde var att luta hela sin tyngd på matte och hovis.(ja lätta är dom ju inte trots att dom är bebisar) sen fick hon och mamma komma ut i hagen igen,mamma som föll ur lite när hon blev dålig är fortfarande lite för tunn så det får vi kämpa på med och hoppas att det löser sig nu när dom går på gräs (plus lite kraftfoder på kvällen)

STORT GRATTIS!! :banana:

Har följt andra tråden som tusan men har inte haft tiden att gratulera dig ännu. Otroligt fint föl, och stoföl på köpet! Hon var verkligen väntan värd, synd för allt med vet och saker men nu verkar hon då absolut pigg och glad ;)

Lycka till med sötnosen, du ska väl behålla henne? :angel:

Jag kommer följa er stenhårt!

Helt fantastisk fölunge! Älskar mycket vitt. Stort Grattis och skönt att allt gick bra till slut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 555
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård