Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Hejsan alla & Grattis till alla nya föl! :laugh:

Ursäkta om jag har dröjt lite, men har bara njut av min lilla prins! :love:

Verkar som vi ska byta namn på lillen, så istället för Prince Of Benedictin lutar det nu mkt starkt åt Belisario ( det namnet håller liv i traditionen i stostammen, där alla föl oavsett kön heter ngt som börjar på B och har alkoholtema :grin:)

En bild från igår:

9i8nt3.jpg

Grattis till en superfin fölunge!:love:

..men lille Frans är ju bara för söt! Man smälter ju!:love::love: Det riktigt lyser hingstunge och bus om honom:devil::D

Verkligen fullt av fina fölungar i tråden!

I år blev det bara 1 fölunge hos oss. :( Trots att vi väntade 3 st.

Men den vi fick är vi väldigt glada för.

Den 13 mars kom en hingst E: Bellagio - Don Charly - Martini
Fick namnet Libro QRE (Libro betyder balans)
Verkar bli rätt stor. 2 månader gammal och redan passerat 125 cm sträcket.(

Har bilder och film men inte tillgängligt (hur lägger man upp filmer här? Är det länk från youtube eller den tas bort direkt?)

jättefin! :) Bellagio verkar vara en riktigt bra hingst, iaf när det kommer till föl, vi får se om några år vad det blir av dem.. Det är det värsta det, o behöva vänta så länge!!!

Vilken fin grabb med härlig trav!!:love:

Beklagar förlusten av de andra.

Hej!

Tack, jag tycker väldigt mycket om honom. Ett sjukt bra psyke. Hovslagaren verkade honom i lördags för första gången. Han stod som ett ljus o bara lyfte benen när hon bad honom om det.

det blev otroligt tungt ett tag när vi förlorade först ett elit premierat avelssto med hennes föl vid fölningen och sedan 3 veckor senare förlora 2 föl ( de hade missat att det var tvillingar) så det är med otroligt blandade känslor man väntar på nästa års fölningar :/

jättefin! :) Bellagio verkar vara en riktigt bra hingst, iaf när det kommer till föl, vi får se om några år vad det blir av dem.. Det är det värsta det, o behöva vänta så länge!!!

Bellagio är faktiskt sjukt trevlig också :-)

Tror inte jag sett många avkommor som viker av från standarden... långa ben, snygg typ och bra rörelser... (även att min är bäst ha ha ha ha ha:rofl: )

:eek: :love: :love: :love:

Ja jäklar de där två hade det inte gjort ont att ha här heller... En roadtripp söderut med lastbil en mörk natt kanske... utustad med god hund-mutar-korv :angel:

Roligt att fler än jag gillar honom :-)
Skall bli roligt att visa honom på fölvisningen... och vi hoppas ju att han blir uttagen till elit föl auktionen :-)
Hoppet är ju det sista som lämnar en :-)

nej fy sjutton vilken sorg! som sagt, beklagar:(

Jag väntar ju på att mitt sto ska föla (333 dygn idag) men varit "klar" i 9 dagar nu men riktiga vaxproppar och hela paketet.
Tycker också det varit lite väl mkt tråkig utgång i år med fölningar runtom så nu är jag ganska nojjig.

Stallägaren har en jättesnygg åring e. Bellagio som går med min åring. Även han är stor, lååånga ben och väldigt ädel. Liknar sin far minst sagt.
Så hingsten verkar förvärva sig mkt bra!:)

nej fy sjutton vilken sorg! som sagt, beklagar:(

Jag väntar ju på att mitt sto ska föla (333 dygn idag) men varit "klar" i 9 dagar nu men riktiga vaxproppar och hela paketet.
Tycker också det varit lite väl mkt tråkig utgång i år med fölningar runtom så nu är jag ganska nojjig.

Stallägaren har en jättesnygg åring e. Bellagio som går med min åring. Även han är stor, lååånga ben och väldigt ädel. Liknar sin far minst sagt.
Så hingsten verkar förvärva sig mkt bra!:)

Ja det har hänt så himla mycket.Vet en annan som förlorat sitt elit premierade sto (alltså ingen jag känner personligen men som är en vän till en vän.
Samt 2 st som fått avliva sina föl pga missbildningar (varken sto eller hingst är släkt på något vis... finns inga gemensamma nämnare alls i deras stammar) och jätte många som fått svåra fellägen där de varit nära att förlora både sto o föl... Fattar inte hur det kan vara ett sådant skit år rent ut sagt...

Ja de flesta Bellagio föl jag sett har varit väldigt lika honom i teckningen och varit mycket vänliga...

Båtares Dina födde inatt ett litet brunt hingstföl efter Elithingsten Skotte:D:rofl:

2012-05-22135654.jpg

2012-05-22090858.jpg

:bump::banana::bump:

Sedan fölade mitt andra sto Ripadals Ramona för exakt en vecka sedan, också ett litet hingstföl fast fux :D Båda två fölade 3veckor över tiden..
Allting har gått bra med båda!
revan.jpg

2012-05-16085840.jpg

Oj vad han har vuxit! Det händer mycket på kort tid ser jag:)

Viktovie: Frans har också blivit en stor gosse och vilken fin schäfer:love: Vilken härlig kontakt de ser ut att ha:)

Superfina fölisar i denna tråden:love:

Min Silhouette (e Sir Oldenburg u Menuette (47) ue Master) är nu 1,5 dygn gammal. Jag upplever henne som nyfiken och social:love: och idag har hon upptäckt hur kul det är att springa:D Vädret inbjuder ju verkligen till utelek.
Hon hade lite förstoppning innan tarmbecket hade kommit ut, men lite microlax gjorde susen. Jag tycker det ser ut som att hon blir svart, men är lite osäker. Någon som kan se vad för färg hon kommer att få?

DSC_0283.jpg

DSC_0268.jpg

DSC_0267.jpg

DSC_0292.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 551
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar