Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Då hade du fått slåss med mig först om att köpa den! ;) hade mer än gärna haft den fölungen i mitt stall:love:
Grattis festina lenten! Du måste vara hur nöjd som helst med den fölungen :)

Libro är hur häftig som helst, hans trav är en riktig högpoängare!! :d

Mettan: Håller med Festina, tror också han blir svart :)! Jättesöt pojke!
Tack ja dom tycker mkt om varandra! Alltid lika söta ihopa :D

Rajmon: Vilka sockertoppar!

Charlotte: Tack så mkt! :love: Ja han är så härlig!!

Darcía är enkelt sagt rolig att fota, får gåshud av att se henne att röra sig :love:

576478_10150799226530951_588902632_n.jpg

577729_10150799240925951_717330950_9827897_855321537_n.jpg

577356_10150799250770951_717330950_9827917_1483505241_n.jpg

532804_10150799256715951_717330950_9827925_454063297_n.jpg

Tack för de fina orden om Libro vi gillar honom skarpt det bästa är nog hans underbara psyke :) aldrig stött på något liknande.

Vilken underbar tjej du fått :) ser själv fram emot att få se vad vår topaasch avkomma lämnar nästa år.

Mettan: Håller med Festina, tror också han blir svart :)! Jättesöt pojke!
Tack ja dom tycker mkt om varandra! Alltid lika söta ihopa :)

Hihi! Det är ett sto:D

Hon är tre dygn idag och nyss utsläppt i hagen igen. Mamma häst har fullt upp med att hänga med. Tur att bäbis vilar mellan varven så mamman hinner äta lite. :)

Vilken trav :love: den där måste du visa :D

Min -11 Efter Bellagio rör sig så med och ångrar hon inte blev visad :(

Senast ändrad:

Vilken härlig fölung:love:, som vanligt hos er. Jag var väldigt nära att seminera min gula med samma, men ändrade i sista stund till Rausing istället. Synd kanske när man ser din.

Tack Fiorano, skall kanske fundera på en D till Don Schufro stoet, i år blir det dock Amperé igen:love:

Tanken är att han skall visas, men mycket hänger ju på dagsformen också, så vi får se hur han ligger i fas när fölvisningen är...
Men vi satsar på det. :D

Nu har min drömvinst sett dagens ljus! :love: E: Centaurus-Stanford. Här är han ute för första gången. Det lutar åt att han ska heta Orion. Pappa + släkt har stjärnnamn samt att lillen har ju en stjärna i pannan (eller 2) eller är det ett S.:laugh: Samt att i min slogan skrev jag om ”en stjärna på himlen”, så ett stjärnnamn får det nog bli.:D

dromvinsten.jpg

dromvinsten3.jpg

Tack så jätte mycket!! :D Är så nöjd med dem båda!!

Dock är ja lite orolig över Dinas bebis som fortfarande har lite dålig balans... :( Vet inte om oron kommer över att jag har sätt hur Dina betett sig när bebisen varit i magen och är så rädd över att någonting har skadat bebisen när den låg i magen.... Jag hoppas verkligen att det bara är inbillning från min sida :( Men nu är han 2 dagar gammal och rör sig fortfarande med 5cm steg och är ostadig på benen.. Han äter bra, bajsar hela tiden och kissar när det trycker på! Han ser lite tanig ut trots att Dina var ruggigt fet under dräktigheten så verkar det som att hon tog all näring själv för hon ser fortfarande ut som att hon ska ha tvillingar :eek:

Nu har min drömvinst sett dagens ljus! :love: E: Centaurus-Stanford. Här är han ute för första gången. Det lutar åt att han ska heta Orion. Pappa + släkt har stjärnnamn samt att lillen har ju en stjärna i pannan (eller 2) eller är det ett S.:laugh: Samt att i min slogan skrev jag om ”en stjärna på himlen”, så ett stjärnnamn får det nog bli.:D

dromvinsten.jpg

dromvinsten3.jpg

Grattis. Söt Orion:)

Re Volt föddes den 28 april på dygn 319. Allt gick bra och inom en timme var han uppe och åt. Stoets första föl och hon är jätte duktig som mamma. Re Volt är efter Ampere och mamman efter D`avenir (Davignon-Weltmeyer)-Martini-Ceylon. Mamman är 164 så jag har varit lite rädd för att avkomman ska blir för liten (under 160 vore inte roligt) då jag förstått att första avkomman kan bli liten. Mätte Re Volt idag, nu ca 3,5 v och han var ca 107 cm.

Sen har han fått diarre så idag avmaskade jag med axilur och sen sprutar jag i honom en blandning av dofilus och morotspuré enligt vets rekommendation. Hoppas det ger med sig. På bilderna är han någon dag gammal.
DSC_0013.jpg

http://i1270.photobucket.com/albums/jj620/ReVolt12/DSC_0057.jpg
http://i1270.photobucket.com/albums/jj620/ReVolt12/DSC_00090.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 555
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård