Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Nu kan jag också hoppa in i den här tråden. Fick i morse ett bedårande stoföl och kunde inte va nöjdare. Allt har gått bra hittills.

5345445.jpg

2479933.jpg

2358819.jpg

Den lilla kommer ha en stor fan-skara här inne på buke! :love:

*kl*
Frans vet att han är snygg ;)
576259_10150803343340951_717330950_9838176_1449226390_n.jpg

301832_10150803328560951_717330950_9838126_1681820280_n.jpg

292590_10150803353345951_646374450_n.jpg

Fragrant e.Sir Donnerhall II u.Frida(36) ue.Tip Top

Visst är hon en liten skrutt, men en pigg skrutt. :love:

Pontevecchio, Lite? När hon är ut är det full rulle. :d

Athena, Det är så skönt att det har gått bra. Hon får ju medicin nu, antibiotika i skinkan och hippotrim i munnen (25 kg dos. :love:)

phie, Tack snälla å hennes vägnar. :love:

Molin, Hon är mycket pigg och glad och det är väl det som räknas nu! Vet sa t.o.m. när vi kom in att hon var för pigg för att vara så sjuk som hon var.
Hon ska behållas! Självklart. ;)

Lady_Vip, Ja alltså man kan inte motstå att plocka upp henne i famnen ibland. :o

dee79, Tack å hennes vägnar, Jag älskar också mycket vitt! Och grattis till din underbara!

Victovie, Jag tror hon kommer att stjäla lite plats av mamma. ;) Frans är bara så fin! :love: :love: :love:

Häftiga bebis! :love: Ska bli så spännande att se när hon tappat fölpälsen o hur stor hon blir till slut!

+ Mettan: Tack så mkt! :love: :love: Han är helt underbar att hålla på med! Trygg med sig själv men inte det minsta stöddig, trots att han är hingst :love:. Och det ser ut som att han kommer bli riktigt mörkbrun/svartbrun nu, kommer bli så läckert mot allt det vita :d. Ska bli spännande att få se honom på tävlingsbanorna i framtiden :bump:

Remaining: Vilke sockertopp hon är!!

dee79: Undrar också vad det är för en liten sötnos du har! Stam, ras?

Hon springer mest runt :D, men några uppställda bilder har jag nog!

Victovie, Ja det blir spännande att se hur stor hon blir, blir hon liten c-ponny så får jag hitta någon duktig liten ryttare åt henne sen i framtiden. :)

Hon tackar för komplimangen.

Det är en welsh cob. Pappa är Enmarkens Mr Merlin (e. Gwynfaes Manawydan)
1260689.jpg

Mamma är ett importsto som heter Gornoeth Imogen och är efter Taybog Byron. Inte en vanlig stam (jag kände inte till den alls innan jag köpte märren, men gillade stoet och tog en chansning) i Sverige, men hennes helsyster vann en hel del som föl och ifjol vann hon en hel del pris och kom bra i championaten på utställning.

Khartoum C.S. (E Corlensky ue Elmshorn- Calimero) f. 13.maj

b4808d01.jpg
Fancy (hunden) tycker fölis är jättekul :D

c79a6dba.jpg
För - långa - ben

8e9ae7b0.jpg

Khartoum (aka Tommy) är cm 105 cm mh nu.. Är han stor eller liten?? Mitt första föl, har ingen aning:P

Hon tänker bli westernponny också. (Hon gör ju slidestops. :d)

Tramptass, Hon är verkligen ett yrväder! Hon har nu lärt sig springa under staketet så nu får jag sätta tråd mellan mark och lägsta brädan...

Victovie, Ojojoj vad fin Frans är! Hur gammal är han nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård