Jag har precis tagit hem ReVolt. Han gick också på bete raka vägen från 3 års. Så han fick 6 veckors vila. Jag hade tänkt ha honom upp emot 3 månader på bete men tyvärr så måste jag sälja honom eller hans mamma. Jag klarar tyvärr inte av att ha två varken tidsmässigt, pengamässigt eller stressmässigt... Igår red jag honom för första gången sen jag skickade iväg honom till beridaren inför 3 års. Vi red ut och hade hans mamma med oss (med annan ryttare). I vanlig ordning så tog Revolt täten, det har han gjort sen första gången han blev riden och vi red ut. Och han var så fantastiskt fin att rida. Han har så fin bjudning och tar så fint stöd i handen och verkligen suger på bettet. Känns nästan som har går på tygeln när man har lång tygel. Och traven är stor men mjuk och balanserad. Han är så underbar den här hästen! Och det stod lite nya balar på åkern som ReVolt tittade på men han snarare ökade tempot emot dem istället för att bli rädd och vilja vända.
Idag får han vila och imorgon blir det kanske ett kort pass på banan.Blir det mammahäst som säljs så kommer jag rida i 1-2 månader och sen får han vila igen. Läste lite i min unghästbok och de rekommenderade 2 viloperioder till under hösten så det kommer han få.
Idag får han vila och imorgon blir det kanske ett kort pass på banan.Blir det mammahäst som säljs så kommer jag rida i 1-2 månader och sen får han vila igen. Läste lite i min unghästbok och de rekommenderade 2 viloperioder till under hösten så det kommer han få.