12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Storm har även bestämt sig för att överaska mig så ofta hon kan.

Med svart man eller som nu med en stor kofläck under magen! Jag visste att hon hade
några mindre prickar med vitt, men det här var lite större än vad jag trott!

Det är även lite vitt på andra sidan av magen.

_DSC0801.jpg

Jaa... jag sa ju att jag antingen skulle få en fölunge utan tecken alls eller en skäck. :p

Yttik, alla fläckar är kossafläckar. :angel:

Hon behöver inte vara skäck för hon har fläckar där :)
Finns många med bukfläckar osv.

Sött dock :D

Hon har mer fläckar än så. Enligt min vet som är ID kontrollant så var hon
någon slags skäck och då hade han inte ens sett den här stora fläcken. :p

Men vi får se, hennes ljusa färg döljer kanske fläckarna. :angel:

Haha den lilla storm har ständigt nya överraskningar åt oss :)

Här hemma ser den uppdrivna kotan väldigt bra ut. Normal faktiskt::bump:
Återbesök om drygt en vecka på djursjukhuset.

Men det är ju väldigt känsligt med maten så att hennes tillväxttakt ska dämpas. Jag har fått hjälp med foderstat åt stoet, men hon magrar ändå. Det skär i mitt hjärta att inte kunna ge maten så att hon håller hullet, men jag måste stoppa så att vi inte råkar ut för mer uppdrivna kotor.

Stoet får massor med potatisprotein, lite lucern och inget kraftfoder och jag väger noggrannt höet. Men min lilla glupska Ismene äter ju gärna höet, så jag måste ju räkna med hennes de, också när jag väger höet. Men hur mycket tror ni att en 4,5 månaders halvblods- fölunge lyckas få i sig. Hon är glupsk (säkert en av anledningarna till uppdrivna kotan att hon vräkt i sig mammans kraftfoder) :crazy:

Vad tror ni om att ismene får i sig runt 2 kg hö på ett dygn? Mer?
Jag vill ju att stoet i alla fall ska få den högiva som hon faktiskt ska ha i alla fall.

härligt att hon är bättre!!! :bump:

KL.
Hollie växer också .. och har dragit iväg bak rejält igen. Vi tar priset för det mest överbyggda fölet i denna tråd :D

..hon har lååånga ben..
525562_10151105359126344_237618919_n.jpg

.. men vem behöver ben när man kan flyga?;)
36607_10151105358461344_1861695755_n.jpg

Hon är nog 135 :o (drygt 3½ mån gammal)

Helsöt har hon dock blivit. Kul nu med för nu ser man hennes tecken och hela hennes färg :)

För mig är hon inte skäck utan sabino :) Ska bli väldigt intressant att se hur hon ser ut i framtiden, min Ove är sabino och han blir väldigt stickelhårig periodvis nästan som en konstantskimmel. Sedan kan sabinogenen röra runt rejält med deras färger med :p

Hon KAN inte vara vanlig skäck eftersom ingen av föräldrarna är det.

Hon är nog sabino. Vilket iofs är ett sorts skäckanlag.

Mitt halvblod är nog ännu vitfläckigare under magen än vad Storm är; han har med fläckarna i passet, men är inte reggad som skäck för han ÄR inte en skäck.

Åh så spännande det ska bli att se hollie som vuxen. Vilka härligt oändligt långa ben :)

Tycker jag med, hon verkar bli en ädlare typ av sin mor, vilket är vad jag hoppats på! :)

Nu är storebror sämre så jag är väldigt rädd om denna tjej.

Några nya bilder på din lilla flicka?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 523
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 150
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 666
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar