12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Tack för alla svar :laugh: De flesta verkar vara överens om att jag inte behöver stressa över hanteringen och jag kan väl egentligen bara hålla med. Faktum är att det nog skulle vara mest för min egen skull som jag skulle hantera honom nästa sommar. Min "plan" har varit att hantera honom nästa sommar, sen bara låta honom vara till sommaren efter och då börja inridningen lite smått och sen låta honom vara igen till året då han blir 3. Alltså hantera honom bara på somrarna... vilket glidar-hästliv:rofl:

Men han behöver inte hanteras nästa sommar egentligen. Speciellt inte eftersom han faktiskt har gjort en hel del redan. Han lyfter ben, kan ledas, bindas upp och är till och med ganska van att åka transport eftersom han får följa med mammahäst då jag åker och skor henne:bump:

Ja tyvärr har jag fortfarande inte blivit klokare... Beslutsångest är som vanligt mitt andranamn:crazy: Men snart måste jag komma till ett beslut!

Vad kul med ett shettisföl här också! Jag väntar ju hem inte bara en, utan två små sötnosar i nov när de blivit avvanda.

Hade han varit ett sto.... Men jaja, jag får ju åtminstone behålla hans kusin/brosdotter - den vackra svarta tösen som är lika go i sitt temperament.

Fin kille du har!. Lik sin mamma i färg o stjärn. :laugh:

Gick jätte bra för oss idag: Belizario gick igenom besiktningen med väl godkänt,inga anmärkningar mer än ett lindrigt överbett som kan växa bort iom.han bara är föl,och om det skulle vara kvar när han är vuxen skulle det inte påverka honom, så en helt frisk,normal fölunge! :laugh:

Dessutom skrev vet.i protokollet under "övriga iaktagelser" att det var en Lugn och trevlig fölunge! :love:

Vi kunde tom.ta ut han på gårdsplan och leda honom själv ute medan mamma var i boxen, på första försöket, Duktig kille! :bow:

60685_426934277366490_85149070_n.jpg

han är jättefin!! Vilken pingla!!!!

sorbisen kul med film på Benny! Han ser ut som dom flesta Bellagio ungar jag sett med långa ben och lång hals samt ett lätt steg. Jättetjusig!

Hade bellagio inte varit så stor hade jag varit frestad att lägga honom på Solette.. tror det skulle bli kanon.. men nu ska jag inte avla mer på ett tag.

Nougat roligt att det gick så bra med lillkillen! guld värt med coola individer hanteringsmässigt.

KL.
Min Hollie mår kanon och har fällt bort mkt fölpäls äntligen men som ersatts med vinterlurv! :D

kl

Vi har haft vinter i några dagar nu och på morgonen när jag kom ut för att ta av täcken (snöstorm hela natten), fodra osv möts man alltid av en glad liten kille som börjat plocka av sig täcket själv. Det börjar vara dags för nytt täcke till honom nu - det nyss så stora föltäcket är nu snudd på för litet.

tore_snc3b6.jpg

USCH SNÖ!! Hoppas vi slipper sånt Mååånga veckor framöver.. Idag har bebisarna varit åtskiljda från morsorna 2,5h. Duktiga och utan större protest men direkt de blev ihopsläppta så var det nappen som gällde..

http://www.youtube.com/watch?v=iwfchh0Nv8k

Jag lyckades fånga några travsteg (ungefär två stycken eller något. ;)) på film idag. Så det är en tråkig och kort film.
Men idag var första gången hon betade ute! Hon börjar slappna av lite, men går man fram och pratar med henne så flyger hon i luften. :p

Senast ändrad:

Härligt att hon äntligen fällt! :love: Nya bilder? :D

jamen det var på tiden kan man tycka! Även om hon har lite fölpäls kvar fortfarande :D
..ska bli kul att se hela hästen korthårig nästa sommar iaf..

Inga nya bilder men det kommer!

Din Storm ser väldigt reaktionssnabb ut:love: från 0 till 100.. tänkte du rida in henne själv?:D

tack vad snälla ni är, han är verkligen en gullunge av stooora mått - och en liten ligist ;) Fler bilder kommer när det är väder nog att våga ta ut systemkameran istället för kompakten eller i-fånen :)

Jag måste ju lyckas ta bilder till registreringen nån gång också... :angel:

Så Storm har fått behålla sin shettis trots att hon inte ville ha den? :D

Hur ser hagen ut sett från stallet - kan Stella se henne? Eller står hon snällt i sin box numera när bakelsen är ute och motionerar fotografen och shettisen i hagen?

Idag har vi lastat och åkt till kliniken för att verka hästarna. För ReVolt var det första gången. Han har varit med varje gång men hovis har inte behövt ta något tidigare. Nu tog han lite i trakterna och början på en hålvägg. ReVolt var kalasduktig. Så skönt för vi har jobbat mycket med att lyfta ben då det aldrig varit hans favoritsysselsättning.

Dock ville han inte alls bli lastad då vi skulle åka iväg. Jag blev riktigt besviken då han ändå åkt en hel del och jag tycker det är så viktigt att ha en lättlastad häst så jag kan åka själv. Men på hemvägen gick det bättre igen. Räckte med att sambon drev på lite bakifrån så traskade han in:laugh:

Men höjdpunkten idag var ändå att hovslagaren berömde ReVolts ben och fina ledgångar :bump::banana:

Nu är det bara två veckor kvar till avvänjning!

Hon har verkligen en skunksvans! Har inte tänkt på det förut. :rofl:

MissFideli, Oh ja. Shettisen är farlig och hon gillar den inte. Men ibland så kan hon hälsa på shettisen.
(Shettisen har totalt gett upp hoppet och ignorerar Storm helt.)

Charlottee, Ska bli kul att se vilken nyans av fux som Hollie tänker vara nästa år! :)

Jag är nog för lång för att rida in Storm. Men hon är blixtsnabb!

thoora, Hon är ute ungefär 1,5 timmar vid varje tillfälle. Ibland går det inte riktigt med 1,5 timmar utan blir kanske 1 timma åt gången,
Stella får ju absolut inte fara runt i boxen.

Jerseysite, Ja dom ska banne mig bli kompisar. :devil:

Stella får inte se sin bebis, ser hon henne så blir hon skogstokig och hon får tyvärr inte ens gå ut ur stallet. Hon står uppbunden i boxen
och får grovfoder. Hon har ju stått i spilta på ridskola så hon vet att när hon är uppbunden så går det inte att komma loss - mycket bra för oss nu!

Men hon står still ganska duktigt om hon får mat eller om jag är i boxen med henne. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 523
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 150
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 666
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar