Sv: 12rna - del 2
Victorvie- Men snälla människa hur lyckas du med dessa underbara bilder?
InorWill- även du har ju en hög med underbara bilder på dina hästar! Tittade lite på filmen och Storm är verkligen en levnadsglad liten bushäst
Och hon är verkligen en liten tjockis. I början på filmen från sidan ser hon knappt ut som ett föl längre med den där magen
Jennyjenny- jag avundas dig inte som måste ha ditt föl på boxvila. Fy vad trist! Hoppas allt fortsätter gå åt rätt håll.
Inget nytt med min lilla prins. Det stora för mig är att bestämma vad jag ska göra av honom nu efter avvänjnigen. Jag väljer mellan att ha kvar honom där han står nu nu eller flytta honom...
Positivt med att ha kvar honom: Jag gillar kvinnan som har stallet och vill inte gärna "svika" henne genom att flytta på ReVolt. Det ligger bra till och jag kommer kunna komma dit och arbeta med honom när det är dags för det. Negativt är att de får utportionerat hösilage och ej fri tillgång. De får inte heller något kraftfoder. Helt ok lösdrift och hage och han får gå kvar med sina tre fölkompisar.
Positivt med att flytta är att han får allt som jag tycker är viktigt (fri tillgång på grovfoder, individuell kraftfodergiva samt blir visiterad varje dag) Enda nackdelen är att han då hamnar flera timmar bort. Hur gör man då till nästa sommar då jag tänkte börja ha träns, ha honom lös på ridbana och låta honom bekanta sig med bommar, ledträna honom etc? Räcker det att jag åker ner några gånger under sommaren för att göra detta?
Hur gör ni andra och har ni några åsikter om mitt val?