Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Eftersom att Storm fortfarande inte går att ha mer än någon timma ute i hagen åt gången, så går jag ut med henne på promenad ibland.
Nu har det regnat massor sen sist och vattenpölar och nya hästar i hagen brevid vägen är döfarliga.
har två nya, rätt kassa kort på lillan. Men då jag inte har uppdaterat på länge så får jag väl slänga ut dem! Från att ha varit väldigt bestämd av sig börjar hon nu bli lite stadigare i psyket allt eftersom hon vet vad som förväntas av henne. Numera ingår det även att man ska gosa med henne när man öppnar boxdörren på morgonen
Jag fotograferade mina småbusar i helgen, det är rätt stor skillnad sen de senaste bilderna. De har släppt sin fölpäls nu och har fått luddig vinterpäls istället. Dessutom har de vuxit massor, framför allt Bisse som varit så liten hela tiden har vuxit på sig mer och är dessutom ganska överbyggd. Jag ser dock att han börjar tendera att hänga lite i knäna igen och jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det mer än att se till att han får vila ordentligt. Är det någon annan som har erfarenhet?
Cia
Bisse
Det är så roligt, fastän de är efter samma hingst är de som natt och dag. Bisse är lite misstänksam mot nya saker, men mer på ett eftertänksamt sätt än för att han är rädd. Vi hade ett sjå att få tag i honom på betet, liksom att lasta honom, men redan efter någon dag hemma kommer han fram och stoppar självmant huvudet i grimman. Han älskar att pyssla, kela och stå uppbunden och bli borstad.
Cia är betydligt mer framåt, en riktigt kaxig och kavat dam som ser ut som en huggorm om någon av 1-årshingstarna skulle vilja hälsa över boxkanten. Hon är också av en mer otålig typ, taktar när man leder henne och slår med frambenen om hon behöver vänta. Men hon är alldeles underbar, mycket lik sin mamma i sättet. Jag har bestämt mig för att behålla henne och förhoppningen är att kunna sätta henne i avel när hon har åldern inne.
Tack så mycket, du måste komma ut och hälsa på Storm, Stella och den nya någon dag.
Jag får väl komma och hämta dig på lämplig plats, jag har ju hästarna lite avsides.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.