12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

:)

stormborn_by_erehsidne-d5hgrm8.jpg

stormborn_ii_by_erehsidne-d5hgsce.jpg

har två nya, rätt kassa kort på lillan. Men då jag inte har uppdaterat på länge så får jag väl slänga ut dem! Från att ha varit väldigt bestämd av sig börjar hon nu bli lite stadigare i psyket allt eftersom hon vet vad som förväntas av henne. Numera ingår det även att man ska gosa med henne när man öppnar boxdörren på morgonen :)

598722_10151109202585748_617762925_n.jpg

554417_10151109202455748_1838499247_n.jpg

Ja hon har allt snyggat till sig lite!

Måste mäta henne någon dag, men hon borde väl vara en futtiga 110 cm i alla fall. ;)

anestr, Tack å hennes vägnar! :)

Fina Storm! :d

Och även din madame Mariaauto!.

*kl*

Först en bild på huvudet:

cqqg3.jpg

Sedan en bild för att visa hur duktig lill-killen är (bilden är tagen från knä-stående,och han är i växtfas):

1jqogy.jpg

:laugh:

KL

Jag fotograferade mina småbusar i helgen, det är rätt stor skillnad sen de senaste bilderna. De har släppt sin fölpäls nu och har fått luddig vinterpäls istället. Dessutom har de vuxit massor, framför allt Bisse som varit så liten hela tiden har vuxit på sig mer och är dessutom ganska överbyggd. Jag ser dock att han börjar tendera att hänga lite i knäna igen och jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det mer än att se till att han får vila ordentligt. Är det någon annan som har erfarenhet?

03-1330.jpg

Cia

06-1333.jpg

Bisse

Det är så roligt, fastän de är efter samma hingst är de som natt och dag. Bisse är lite misstänksam mot nya saker, men mer på ett eftertänksamt sätt än för att han är rädd. Vi hade ett sjå att få tag i honom på betet, liksom att lasta honom, men redan efter någon dag hemma kommer han fram och stoppar självmant huvudet i grimman. Han älskar att pyssla, kela och stå uppbunden och bli borstad.

05-1332.jpg

Cia är betydligt mer framåt, en riktigt kaxig och kavat dam som ser ut som en huggorm om någon av 1-årshingstarna skulle vilja hälsa över boxkanten. Hon är också av en mer otålig typ, taktar när man leder henne och slår med frambenen om hon behöver vänta. Men hon är alldeles underbar, mycket lik sin mamma i sättet. Jag har bestämt mig för att behålla henne och förhoppningen är att kunna sätta henne i avel när hon har åldern inne.

01-1328.jpg

Vilken fantastiskt söt liten en! Verkligen speciell med sitt blåa öga (eller är bägge blå?).

Oj vad tiden går !

PÅ sista bilden så ser hon inte ut som en fölunge längre utan har börjat att få sitt vuxenutseende. Otroligt sött ansikte !

ja det var länge sedan vi såg henne! Visst är hon lik sin mor i uttrycket?

Fin tjej!

Thoora åh så härliga!! Jättefina bilder :love:

Tack så mycket, du måste komma ut och hälsa på Storm, Stella och den nya någon dag.
Jag får väl komma och hämta dig på lämplig plats, jag har ju hästarna lite avsides. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 523
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 150
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 665
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar