12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Jag fick rekommenderat av min vet att hälla i en skvätt proviva blåbär i maten till mitt föl, när hon gick på pencillin, för att inte magen skulle komma i olag. Det funkade fint på henne. Även när hon vid ett tidigare tillfälle fick en släng av diarre hjälpte det henne.

Det blir spännande att se hur hon blir när hon är klar. Både i storlek. färg och utseende,

Ja det blir spännande med tanke på vilken gatukorsning hon är.
Ridponnyer kan ju innehålla lite vad som helst och hennes pappa är inget undantag.

Din genomgår verkligen olika varianter! En för varje rasrepresentation, kanske? Har säkert missat det men hur hög är hon nu?

Krabat är swb m 50% fullblod på pappans sida och welsh sec c med 50% wm på mammans.

Shit vad hon är fin och så himla rolig med alla sina förändringar i både färg och form :love::love:.

Inga förändringar med Stella?

Hon är mycket mindre än vad hon ser ut att vara. Hon är ungefär 110 cm och hon är lite mer än fem månader. ;)

Vad roligt med en till liten ponny i tråden! :)

Michis, Hon är verkligen min lilla skatt.

Sorbisen, Haha ja hon ändrar sig hela tiden! Tur att man fotar hela tiden, annars kommer man nog inte att minnas hur mycket hon har ändrat sig.

Stella står på boxvila. Veterinären kommer ut på torsdag nästa vecka och då har jag bestämt att vi ska ta något slags
beslut om vi ska fortsätta eller inte. Hon har ju inte "bara" fång utan även en ful senskada.

Alltså, hon är så himla fin:love: Kul med dessa gula som byter färg då och då, min gula går nu från ganska ljus till att blir mörkare med en ganska grå nyans.

197282_331965156901509_209046894_n.jpg

282272_331964976901527_1372628854_n.jpg

Rindi E: Rausing - Briar

Tänkte ta bilder på honom också, men har precis bytt hage och i den nya hagen är full med kardbollar. Han har tyvärr lyckats få mkt i man och pannlugg, så han måste saneras innan fotografering.

Tänkte ta bilder på honom också, men har precis bytt hage och i den nya hagen är full med kardbollar. Han har tyvärr lyckats få mkt i man och pannlugg, så han måste saneras innan fotografering.

Har du också en Ameper fölis?! Vad roligt :bump: Är du nöjd med den? Har du visat på fölvisning? Hur gammal och hur stor...? Ursäkta "fråg-bomben" ;)

//Jeanette som också har en Ampereunge hemma

Har en superfin svart hingst e: Ampere - Don Schufro. Han är ganska stor tror jag och rör sig helt super:love: Jag valde att inte visa mina i år eftersom jag vet att jag har två fina föl i år och för attvjag inte fick ihop logostiken. Det finns bilder på honom både i 12 ornas tråd och välkommen till världen tråden.

Han är nu sanerad från kardbollarna, nu skall jag bara få till det med kameran också!

Ska bli mycket spännande att se denna i framtiden! Rausing står ju till försäljning så lyckliga er som fått föl från honom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 523
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 150
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 666
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈