Sv: 12rna - del 2
KL
Glömt att skriva om vår upplevelse på Riksföl i Flyinge
Smulan är ju mitt första föl och därför ville jag väldigt gärna uppleva detta med fölvisning. Vi kvalade ju till Flyinge så vi beslutade oss för att åka ner och se hur det skulle gå.
Smulan och Kakan skötte sig ypperligt i transporten på väg ner och var även lugna på plats i boxen.
Jag blev lite stressad av tiderna där nere, vi hade ca starttid 16.10 och hade fått höra att dom var väldigt snabba så vi skyndade oss upp till ridhuset i tid. Tyvärr gick det inte speciellt fort helt plötsligt och vi fick vänta i mer än en 1,5h på vår starttid. Vilket gjorde min lilla fröken väldigt rastlös och uttråkad. Så hon var en vilde i ridhuset medan vi väntade på vår tur :P Vågade inte gå tillbaka till uppstallningen då det tog sin tid att gå iom att vi inte hade någon aning om när vi skulle starta.
När det var vår tur så var min lilla fröken väldigt bestämd och jag hade lite problem att hålla henne ^^ Hon ville nog helst köra räser i ridhuset.
Tyvärr visade hon inte alls vad hon går för och travade ganska tråkigt och skrittade spänt.
Däremot fick jag till en helt okej uppställning. (gångerna tidigare har hon knappt stått still)
Så vi gick tyvärr inte vidare, domarna tyckte att lilla fröken var för ädel
Inte varje dag man får höra det.
Jag är i alla fall super nöjd med mina flickor och deras insats
Har nog väldigt snälla hästar då jag kan lasta dom själv. ^^
Lite matuppladdning
Tyvärr har jag inte bättre bilder då vi bara var två som åkte ner blev det lite knivigt att fixa bilder.