12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Tycker också absolut att hon känns som en Syorm:). Och visst borde hon bli åtminstone en liten d-ponny? Om hon är nästan 110cm nu så känns det som om hon helt klart borde växa iaf 3 dm till?

Du behöver inte ladda upp dem, kopiera länken från photobucket, tryck på ikonen med sol och berg ovanför svarsrutan här, tredje från höger, ta bort http:// och klistra in länken.

:love: Sötnos!

Storm blir bra det, hon verkar ju vara lite "Stormig" ;)
Dessutom har det ju samma begynnelse som Stella.

Har du skickat/fått svar på färgen än?

KL

Glömt att skriva om vår upplevelse på Riksföl i Flyinge :) Smulan är ju mitt första föl och därför ville jag väldigt gärna uppleva detta med fölvisning. Vi kvalade ju till Flyinge så vi beslutade oss för att åka ner och se hur det skulle gå.

Smulan och Kakan skötte sig ypperligt i transporten på väg ner och var även lugna på plats i boxen.

Jag blev lite stressad av tiderna där nere, vi hade ca starttid 16.10 och hade fått höra att dom var väldigt snabba så vi skyndade oss upp till ridhuset i tid. Tyvärr gick det inte speciellt fort helt plötsligt och vi fick vänta i mer än en 1,5h på vår starttid. Vilket gjorde min lilla fröken väldigt rastlös och uttråkad. Så hon var en vilde i ridhuset medan vi väntade på vår tur :P Vågade inte gå tillbaka till uppstallningen då det tog sin tid att gå iom att vi inte hade någon aning om när vi skulle starta.

När det var vår tur så var min lilla fröken väldigt bestämd och jag hade lite problem att hålla henne ^^ Hon ville nog helst köra räser i ridhuset.
Tyvärr visade hon inte alls vad hon går för och travade ganska tråkigt och skrittade spänt.
Däremot fick jag till en helt okej uppställning. (gångerna tidigare har hon knappt stått still)

Så vi gick tyvärr inte vidare, domarna tyckte att lilla fröken var för ädel ;) Inte varje dag man får höra det.

Jag är i alla fall super nöjd med mina flickor och deras insats :) Har nog väldigt snälla hästar då jag kan lasta dom själv. ^^

Kakan_och_Smulan_i_Flyinge.jpg

Lite matuppladdning

Smulan_i_Flyinge.jpg

Kakan_och_Smulan_i_Flyinge.jpg

Tyvärr har jag inte bättre bilder då vi bara var två som åkte ner blev det lite knivigt att fixa bilder.

Vi slutade vaccinera mot botulism för att vaccinet endast gäller för 2 sorter av typ 27 st av botulism. Eftersom vi använder av oss samma höleverantör år efter år ansågs risken för botulism pytteliten och vaccin har alltid bieffekter så vår veterinär rekommenderade iaf mig att avstå från det.

/stallkompis med Charlottee :)

*KL*
Evigheter sen jag postade något här, men det är inte lätt att få till några bilder när fölungarna helst kryper upp i kameralinsen. Här kommer iaf dagens bilder på mina två cob-föl.

madoc1.jpg

madoc2.jpg

madoc3.jpg

p%25C3%25A4rlan1.jpg

p%25C3%25A4rlan2.jpg

Ja så var det kanske! Bra att du har koll;)

dee79 Vilka fina och mkt vitt har dom också!!:love:

Remaining Din tös är verkligen ädel men "för ädel"??? Hon är jättetjusig!

KL. Visst sjutton har Hollie växt i sin lååååånga öron nu? :rofl:
3 v.
197624_10150888320486344_1443837259_n.jpg

4 mån
229847_10151063947101344_2119972910_n.jpg

Hon är jättefin! :)

Melwin fick sitt pass idag! :) Stor kille nu ju! Däremot fick jag ett papper med, där det stod att hans DNA test inte va färdigt? Å att dom hade rätt å ta tillbaka passet om det visar ngt fel... E d ngt som alla får alla är det bara min lille? Jag har ju hela tiden skämtat om att han kanske har en fjordingpappa, med hans lite speciella färg.. ;) Hihi. Men nu blir man ju lite orolig att d kanske har blivit ngt fel?!?

Åh vilka fina cobbar!

Jag kan säga desamma.. Har lyst med min frånvaro ett tag.. Men jag följer er alla i tråden :) Kul å se alla växa!
Hade en ponny fölgrimma först men har bytt upp mig nu till en minishettis grimma nu, som funkar som hon kan växa i.

Min Lillskrutt är 10v idag :) Mätte henne också och hon är ca 116 fram och 118 bak fast när jag kollar på henne så ser det ut att vara mer än 2cm skillnad..

idag
20120919_152347_zpsbbbbd3eb.jpg

Visst ser rumpan ut att vara mer än 2cm högre? eller är det bara jag som tycker det ^^
20120919_152334_zpsf586fdb1.jpg

Hälges ser oxå jättemycket högre ut men diffar 2-3 cm idag :) Men tror det är för ögat drar sig till ryggen, inte manken och då blir skillnaden stor för ögat :p

Corretto fikk også sitt pass i dag, med samme informasjon om DNA-test. Vi fikk samme papper i 2010 også, så jeg tror det er ganske vanlig. :-)

Jag tror faktiskt att hon blir en c-ponny, men vem vet. Hon har ju förvånat oss hitintills! :)

supercassie,

Tack så mycket å hennes vägnar! Hon är allt en liten Storm. ;)

Hon var ju såklart en guling!

Vilket man börjar kunna se nu, kan det vara vinterpälsen som är på G kanske.
eye_by_eldfuxen-d5fbyp5.jpg

stormborn_by_eldfuxen-d5fbz1c.jpg

Jag har även hittat en till vit prick. :rofl: Mitt på ena skinkan! Sen så är hon rejält stickelhårig på rumpan.

Ja så kan det nog vara!
hehe jag måste även rätta mig! Börjar bli förvirrande att hålla räkningen.. Hon är hela 11 veckor idag inte 10 ^

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 523
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 150
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 660
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård