11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Hahaha, han trodde väl att du inte var riktigt klok. ;) Men vad roligt att det går så bra med grundjobbet! :)

Åh, det är jobbigt med brytningar. Då kan det vara nog med att ta hand om sig själv. Men samtidigt är det en befrielse att komma ut till djuren och få tankarna upptagna med annat en stund.

Och det finns någon för alla. Det tror jag benhårt på!

Idag har Calle fått springa i lina för första gången sedan oktober.. Han var... inte pigg.. Inte i början. Men sedan mindes han vad som krävdes av honom, och då visade han upp riktigt fin trav OCH galopp :)

Vi fick köra med grimma, för tänderna lutar fortfarande värre än lutande tornet i Pisa. Men snart.. Kanske... :)

Jisses så snygg :love:

Har han stam som gör att han är hingstämne?

Stammen är intressant, men tyvärr verkar han ha drabbats av samma pygmégener som flera andra i den här tråden. Jag mätte honom häromkvällen, med mycket välvilja, till 144 cm... :meh: Som hingstar bör de ligga på minst 150 cm, helst uppåt 155...

En perfekt vila för dem ju.
Crazy horse ladys och dog collectors är väldigt attraktivt på marknaden :D tjejer med egna intressen borde vara åtråvärda!

Tack! Ja hästarna räddar en faktiskt. Jag blir så stolt över dom små när man utan problem kan hoppa upp barbacka och rida ut i skogen. Roxi var jätteduktig igår i mörkret, skrittade efter den "stora" vägen mötte 4 stycken bilar och hon brydde sig inte ett dugg, kom också en liten traktor, med snökedjor och 1 lyse bakom oss på en smal väg och hon brydde sig inte. Hon blev dock lite rädd när det slog en gnista om skon på asfalten.

Det är lite småläskigt att ge sig ut i singelvärlden då jag inte varit singel sen jag var 16 år! Menmen någon gång träffar man nog den rätta! =) Kanske någon som delar ens intresse med hästarna så att man någon gång kan starta eget företag med in och tillridnings hästar samt avel.

Gör en liten från-föl-till-nutid också

Nasse bebis

1år :love:

2år och 4 månader, första dagen hos mig

2½år

Ja jag gråter över hans man varje gång jag ser gamla bilder
Men den kommer växa ut och bli lika fin (förhoppningsvis)

Jag köpte honom pga att jag blev kär i bilderna och när jag träffade honom märkte jag hur bra mentalt han är och det verkar som jag haft ganska rätt där ;)
Han är en bra allroundhäst och motsvarar alla mina förväntningar och mer!

Föl
271019_10150244628298371_6969149_n.jpg

Åring
424969_10150609223058371_659690668_n.jpg

552859_10150794307388371_1678653364_n.jpg

När han precis kommit hem
539274_321648307931149_1757959924_n.jpg

Två år
931265_434138076682171_615856811_n.jpg

922919_438298692932776_2138119101_n.jpg

317490_426575600771752_163039634_n.jpg

1184758_481645835264728_2121198499_n.jpg

Och nu
1004926_548342921928352_1675839402_n.jpg

Vad mycket tagel Nasse har redan som ettåring! Mycket mer än vad min hade då... du gråter över manen, har samma själv fast jag gråter över luggen som flughuvan kortadr ner i somras ;) varför ska det växa så saaaaakta....

Fin pålle! Och vad rund och fin han varit hela tiden!

*KL*

Igår var min Abbe tillbaka! Han har ju varit som en tickande bomb att hantera nu i vinter där han till mitt stora förtret övat caprioler och levader när vi promenerat. Stått och skrapat vid grinden och velat ha uppmärksamhet så fort man rört sig i stallet. Tidigare har vi kört aktivering varannan dag, men nu har vi testat att aktivera honom varje dag i en vecka och han har så sakteliga lugnat ner sig. Igår tog vi en tur upp till utebanan och väl där var det 2 andra hästar som blev lite till sig och slängde sig, stog på bakbenen och hade sig. Och min lilla stjärna lyssnade på mig hela tiden, fick tom agera ankare åt en av hästarna som inte alls vågade gå förbi den läskiga grinden. :love:

Senast ändrad:

Synd sånt där. Nasse skavde ju av sin genom att ligga på knä o äta gräs under trästaketet.. sen kom han på hur man hoppa över ;)

fia-lisa Tack! Ja han föll ur lite innan 2 årsdagen antagligen men det är ju bara sommarbilder med sen är han ett matvrak (aldrig mött en häst som HELA tiden fokuserar på mat)

Va kul! vissa behöver ju mer stimulans än andra även fast de är unga

Han är så fin :)

Älskar manen, den kommer tillbaka snart! :)

Lite bilder på våra då.

Milly (Yajamila...hon som seglar uppåt på min lista ;) ) startade ju i söndags med den äran, tvåa efter ett tufft lopp, fina tjejen

http://stallmalmborg.se/bilder/2014-01-05 (2).JPG

http://stallmalmborg.se/bilder/2014-01-05 (3).JPG

http://stallmalmborg.se/bilder/2014-01-05 (4).JPG

http://stallmalmborg.se/bilder/2014-01-05 (5).JPG

http://stallmalmborg.se/bilder/2014-01-05 (6).JPG

Hon ser jättefin ut i loppet och jag tror detta är en bra häst *peppar peppar*

På söndag har vi två 11or till start

Bonnie
http://stallmalmborg.se/bilder/2014-01-07 (3).JPG
här kommer hon in efter att ha testat flexibla blinkers, dvs hon går som utan blinkers (som på bilden) fram till upploppet (eller när jockeyn tycker det passar) och då finns ett snöre att dra i, så skygglapparna fälls ned, för lite tillspetsad fokus :)

Även Archie startar, förhoppningsvis kan båda två visa hur fina de är och ta första segrarna
Archie och Lukas
http://stallmalmborg.se/bilder/2014-01-06 (5).JPG

Så himla kul se galoppisarna =)

Nyfiken fråga - varför har inte jockeysarna säkerhetsstigbyglar i någon form?

Fina Nasse bebis! Han hade ju verkligen super vacker man <3 Hoppas den kommer tillbaka snart! :D

Här är lite bilder på min Fotomodell, bilderna blir väldigt lika när han ställer upp sig sådär, så ni får se lite liknande bilder + busbilder ;)

DSC_0057_zps3e9c86d7.jpg

09.an till WallE: Häääär ta en pinne!
DSC_0008_zps3266dd7e.jpg

WallE: Nej jag tar din svans istället! :'D
DSC_0014_zps8560a126.jpg

Då blir 09.an sur ;)
DSC_0019_zpsa75e5447.jpg

DSC_0066_zpsfe27f1fa.jpg

Bra fråga! Jag har själv funderat lite på det (men av någon dum anledning aldrig frågat ordentligt)

Jag GISSAR att ingen tillverkar säkerhetsbyglar i sån lättvikt som man är ute efter när man ska rida löp. Byglarna de rider med i lopp är ju plast... :cautious:

Ska man vara petig så finns ju faktiskt heller ingen klack på jockeystövlarna som stoppar att man glider igenom bygeln med foten...

Själva bygeln är ju iofs tok-liten... tror inte att mina vanliga jodpurs i strl 36 ens skulle få plats i dem.

Enda gången (på snart 15 år...är jag så gammal?) jag sett en bygelolycka där någon fastnat är när en häst var dåligt sadlad, så att sadeln började glida, jockeyn tappade balansen och därför fastnade.

Men jag ska forska lite i det, absolut

Tack! Hoppas det går bra för Bonnie och Archie :)

MattiZ: Fluff!!! :D jag gillar både din 12a och WallE. De verkar vara helt olika? Både till utseende och sätt.

förresten så tror jag inte alls Nasse är 1år på den bilden jag visade.... ja tror han är äldre där
fått bilderna av uppfödaren så har dålig koll

Bra fråga! Jag har själv funderat lite på det (men av någon dum anledning aldrig frågat ordentligt)

Jag GISSAR att ingen tillverkar säkerhetsbyglar i sån lättvikt som man är ute efter när man ska rida löp. Byglarna de rider med i lopp är ju plast... :cautious:

Ska man vara petig så finns ju faktiskt heller ingen klack på jockeystövlarna som stoppar att man glider igenom bygeln med foten...

Själva bygeln är ju iofs tok-liten... tror inte att mina vanliga jodpurs i strl 36 ens skulle få plats i dem.

Enda gången (på snart 15 år...är jag så gammal?) jag sett en bygelolycka där någon fastnat är när en häst var dåligt sadlad, så att sadeln började glida, jockeyn tappade balansen och därför fastnade.

Men jag ska forska lite i det, absolut

Hur lite vikt påverkar under löp? Finns ju plastkorgar att fästa på.

men under träning borde det väl gå att ha? Kanske bara är en sån där grej som bara är, som att få dressyrryttare har säkerhetsstigbyglar. Bara kom att tänka på det, har tänkt på det förr med bilderna med. Fastnar man i den farten, och så "högt upp" som det blir med så korta läder, så borde det kunna gå illa. Sen tänkte jag att man kanske helt enkelt "aldrig" fastnar just för de himla korta lädrena?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 676
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 462
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar